• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Slecht resultaat van polijsten + andere vraag

Cydro

Detailing trainee
25 mrt 2014
28
47
30
Hallo!

Ik heb mijn auto laatst voor het eerst gepolijst met een DAP500. Het resultaat is overigens verreweg van wat ik had verwacht.
Ik ben met Mezzo en oranje pad te werk gegaan, en vervolgens nabewerkt met Finale en een witte pad.
Ik heb ontzettend veel last van hologrammen en swirls. Per paneel, dus deur, achterscherm etc, heb ik op een pad 3 druppels te grote van 20cent munt gedaan, en vervolgens een keer of 4 het boven-onder-links-rechts schema toegepast. Wel werkte ik in de zon, maar ik weet niet als dit er erg toe doet. Ook had ik erg veel moeite op sommige plekken om de pad te laten ''draaien''.
Enig advies voor mij? zou het graag over willen doen i.v.m. Japfest volgende week, want wil er uiteraard wel een beetje goed uitzien:-D
En als ik Black hole aanbreng, moet ik dan druk zetten op de applicator pad (met de hand), of gewoon zonder druk over de lak heen wrijven?

Ook heb ik wat lichte krassen op mijn achterruit, waarschijnlijk door oude wisserrubbers. Is het mogelijk dit weg te polijsten met de DAP500? En kan ik dit gewoon doen met Mezzo, compound of finish? Als ik er met m'n nager overheen ga voel ik helemaal geen textuur erin zitten.

Hierbij dan nog wat foto's: [MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Bedankt!

Cydro

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien heb je een heel zachte lak waardoor je met een pittige combi gemakkelijk weer hologrammen maakt. Heb ik ook wel eens gehad, heel licht finishen. Niet met Finale op wit maar op licht groen of zwart bijvoorbeeld ("oude" Monello/ Lake Country lijn pads). Als je DAP niet meer draait druk je misschien te hard. Black Hole inwerken, zeg maar met lichte druk poetsen tot je glans ziet komen. Glas is heel erg hard, je zou met een grove combi kunnen proberen, maar is lastig. Nu weet ik niet waar je woont, maar misschien is er een forumlid bij je in de buurt die je op hang kan helpen met de de DAP.

• Leuk
Reacties: Soepergrover
Bedankt voor je antwoord!

Ik heb de powerpack van de DAP500 v3 gekocht, dus zitten maar 3 pads bij, en had ook gedacht dat dit voldoende zou zijn. Morgen nog maar een poging met finale doen anders!
En als ik een gebruikte pad wil gebruiken, kan ik die er zo opzetten? Had ze vorige keer na gebruik al redelijk grondig uitgespoeld onder de kraan.
Woon in Maarssen, dus mocht je iemand kennen.. :-D

De pads kun je na gebruik het best schoonspoelen met water een drupje afwasmiddel. Dan van de kern naar buiten toe drukken. Daarna kun je dit wassen in de wasmachine. Op 30 graden en niet in de droger. Laten drogen op een rekje of verwarming met de velcro naar boven. Maarssen is voor mij niet in de buurt, wellicht iemand anders.

" 3 druppels ter grote van 20 cent" . Als je dan de oppervlakte van een muntstuk van 20 cent bedoelt, dan lijkt mij dat wel erg veel. Drie of vier druppels ter grote van een erwt is genoeg. Heb je misschien nog te veel polijstmiddel op je lak zitten? Heb je daarna goed ontvet zodat alle olien weg zijn? Anders krijg je misschien ook hele gekke effecten in de zon. Misschien heb ik het mis hoor, ik doe ook maar een gooi.

idd drie of 4 erwtjes leggen, maar jouw probleem is in de zon staan werken, de auto wordt heet, erg heet gevolg is dat alles te vroeg opdroogt en zoals je al gemerkt hebt je pad niet meer wil draaien.