• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Slijtage Lake Country SmartPads

Samz

Detailing addict
14 apr 2010
147
65
Even een vraag over de slijtage van de pads, ik heb er nu 2 auto's (DAP 500) mee gedaan en zag dat bij zowel de Oranje als de Witte de pad nu volledig vlak is. Op onderstaande foto is een nieuwe maar bij mij zijn ze nu volledig vlak (geen ronde gaatjes meer). Kan het zijn dat ik te weinig product gebruik of te lang doorwerk of is dit normaal?

ShowProdImgLarge.ashx?id=101186&f=d.webp

Zal vanavond proberen een foto te maken van hoe mijn pads eruitzien.

Er bestaan wel volledig vlakke LC pads (ik heb er zo een paar) maar die zijn uiteraard zo gekocht. :ja
Hoe je erin slaagt pads zo snel en zo veel te af te slijten is mij een raadsel....:weetniet Benieuwd naar de foto's

Kan het zijn dat jij je auto niet hebt gekleid? Want misschien door de vervuiling wat er nog op de lak licht dat dat schuurt? Maar ik heb er ook geen verstand van. ;)

Ik heb vandaag voor de derde maal de Gold versie gebruikt en moet zeggen dat die ook zéér veel slijtage vertoont.
Kan het komen omdat deze veel zachter is en aanvoelt dat ze sneller verslijt.

Volgende bestelling worden het de Monello Kompressor 6inch Pads

Bij mij zijn het de zwarte CCS pads die vlak worden of minder diepe gaatjes hebben/krijgen.

Voor de werking ervan heeft het geen ene invloed op het resultaat.

20043108.webp

Bij mij worden de pads ook wat dwarrelig enzo. Er vallen kleine stukjes af enzo. Maar ze werken nog goed.

Ik heb ook wel oranje pads gehad die eruitzagen zoals de zwarte pad links op de foto van nicknameless (minder diepe ronde uitsparingen+kleine stukjes uit de pad), dit waren wel mijn oudste pads en (niet toevallig) pads die wel eens gebruikt waren zonder voorafgaand te kleien (i know...:schaam )
Ik spreek dus uit ervaring als ik stel dat (zoals Zwerver7 al aangaf) niet kleien het slijten van pads versnelt. Dit terzijde.

Pads slijten nu eenmaal door gebruik, ik herken dan ook de dingen die de meesten hierboven beschrijven.....maar wat ik in de beginpost lees ("volledig vlak, geen ronde gaatjes meer" ) komt mij wel over als erg snelle en verregaande slijtage. Het is nog even wachten op de foto's die mogelijk duidelijkheid scheppen.

Ik weet niet wat jullie doen met die pads, maar mijn CCS pads zien er totaal niet zo uitgekloven uit. Die van Patrick zijn er behoorlijk erg aan toe tov mijn pads.

Denk behoorlijk vaak gebruikt of niet? Zal morgen wat foto's posten, van dit soort slijtage heb ik tot nog toe niets gemerkt.

Eindelijk tijd om een foto te maken.

Links (was wit) Midden (was oranje) rechts geel

Met de witte en oranje heb ik dus 2 auto's gedaan, de gele 1x gebruikt op kofferbak.

Uiteraard standaard methode, wassen (2 emmers), kleien, pad eerste maal insprayen met SW en telkens na 2 of 3 hits uitgespoeld onder de kraan met klein beetje dreft.
Ik gebruik 3 kleine erwtjes, misschien is dat te weinig aangezien ik ook af en toe 3 x 2 euro stuk voorbij zie komen op het forum. Gebruikte polijst is PB PP, SSR1 en SSR2.5.
Eerst dep ik het oppervlak (50x50) vervolgens op lage stand uitsmeren voordat ik de snelheid opvoer.

Dit is mi echt geen normale slijtage, vooral de linkse pad is opvallend. Het lijkt wel alsof de ronde uitsparingen heel erg ondiep gemaakt zijn (mogelijk een fabricagefoutje?) :weetniet

Ik weet namelijk uit ervaring (don't ask :-d ) dat tegen dat de pad zover afgesleten is dat er niks meer zichtbaar van de ronde uitsparingen, je een pad overhoud die ongeveer maar half zo dik is als een nieuw exemplaar. 8-o
Nochtans hebben de pads op de foto zo te zien een redelijk normale dikte, dus die zijn zeker niet zover afgesleten. :-/

Overigens zijn deze pads volgens mij wel nog bruikbaar, met of zonder rondjes...

De putjes zijn een soort van opslagruimtes zodat niet in 1 keer alle polijstmiddel of ander product gebruikt wordt.

Kwestie van met het padje even lichtjes op de lak drukken en je hebt weer vers product om verder te werken.