• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

smeervlekken uit plafondbekleding krijgen.

Cuore

Detailing rookie
9 jul 2021
3
2
beste allen,

allereerst bedankt dat je nadenkt over deze vraag.
het gaat om het verwijderen van smeervlekken in de hemelbekleding, namelijk welk middel kan ik het beste gebruiken en krijg ik nog de goede structuur terug van de stoffen pluisjes ( ik heb kennelijk te hard geboend- beginnersfout)

harstikke bedankt.
DSC_0716 (1).JPG
 
Welkom op het forum! Het wordt zeer gewaardeerd als je je even voorstelt in plaats van direct te vragen. De zoekfunctie is daarbij ook gratis en voor niets!

Afijn, je hebt het over smeervlekken; van wat precies? Is het vettigheid?

Zelf gebruik ik Bilt-Hamber Surfex op een 3% concentratie voor het interieur en dus ook de hemelbekleding. Opspuiten, even laten werken en met een klamme microvezeldoek na lopen. Hemelbekleding moet je niet overdadig nat maken want zodra je de lijmlaag verzwakt begint de boel te hangen.

Als het een vet is zou ik dus de Surfex proberen. Verwacht in die concentratie niet direct wonderen; je zult het waarschijnlijk vaker moeten herhalen.

Ga niet grover aan de gang met de concentratie want het is puur vrij heftig. In een 10% concentratie kun je er al motorruimtes mee reinigen en afzuigkap filters herstellen; het is dus niet onschuldig.
 
Zwarte vingers op lichtgrijze A-stijl bekleding heb ik eens weer mooi gekregen door te sprayen met een ontvetter en daarna schoon te deppen met een stoomreiniger.
 
  • Leuk
Reactions: Cuore
Die Bilt Hamber die RoCo adviseert ken ik niet maar het klinkt goed. Ik gebruik zelf voor dat soort gevallen een APC oplossing 1:20 die ik niet direct op het hemeltje maar op een microfiber doek spuit. Met die vochtige doek wrijf ik dan de vlekken in. Daarna afnemen met een andere droge en schone doek.
Mocht het niet meteen lukken dan zou ik niet direct een tweede toepassing doen. Laat de boel eerst maar even drogen.
Een en ander is wel afhankelijk van de leeftijd van de auto: hoe ouder de auto hoe makkelijker de lijm los laat en hoe voorzichtiger je dus moet zijn.
 
Vorige week nog wat vlekjes uit de hemel bekleding gehaald. Gewoon met wat Nanolex Interieur Cleaner. Kwastje. En droog gedept.