• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Smifter stelt zich voor!

Smifter

Detailing trainee
5 jun 2017
3
28
38
Zutphen
Hallo,

Sinds 30 jaar geleden mag ik mezelf Kevin Smith noemen. Afkomstig uit de mooie hanzestadje aan de ijssel, Zutphen.

Al sinds 2009 klant bij Carclean.
Destijds had ik een mooie Nissan Primera in mijn bezit, die op heel wat punten flink aangepakt is.
Daarmee heb ik veel shows bezocht, en zelfs een aantal prijsjes mogen pakken.
Om er goed bij te staan op de shows, flink aan het poetsen geslagen.
Maar aan al het mooie komt een eind, en zo ook aan de hobby. De Primera is na een ongevalletje op het transport gegaan richting oostblok. En destijds op een DAP900 na, mijn 'detail' collectie verkocht met alleen maar PB producten.

Na de Primera een aantal kleine goedkope 'nog een jaartje APK' autootjes in mijn bezit gehad. En sinds een jaar ben ik in het bezit van een Opel Astra G 1.6 station van het bouwjaar 2000.

d567d856f4513ac77615b065d5054295.webp

Bij aanschaf van de Astra was de staat van de lak wat je kan verwachten van een 16 jaar oude gezinsauto.
Vol met wasswearls, echt een wasstraat auto.
De poetsbeurt bij het afleveren, heeft hem ook niet veel goed gedaan.
Dat heeft mijn handen weer doen jeuken, en het detailen weer opgepakt. Sindsdien ben ik weer een mooie collectie aan het opbouwen bestaande uit veel Auto Finesse en Monello producten.

De rede dat ik me hier aanmeld, is om mijn techniek en producten zoveel mogelijk te optimaliseren.

Gr. Smifter

• Leuk
Reacties: Vikash en Cordoba
Bedankt voor het warme welkom tot nu toe ;)

@Cordoba klopt, de afgebeelde foto is van na de eerste full detail na de aankoop.
Afgelopen weekend stond de volgende full detail op het programma, maar helaas zijn de polijstpads met zand in aanraking gekomen, dus morgen eerst maar een bestelling plaatsen. Dan kan volgend weekend de full detail afgemaakt worden.

Bedankt voor het warme welkom tot nu toe ;)

@Cordoba klopt, de afgebeelde foto is van na de eerste full detail na de aankoop.
Afgelopen weekend stond de volgende full detail op het programma, maar helaas zijn de polijstpads met zand in aanraking gekomen, dus morgen eerst maar een bestelling plaatsen. Dan kan volgend weekend de full detail afgemaakt worden.

Pads kun je gewoon uitspoelen en drogen, en dan kun je ze gewoon weer gebruiken (ik neem aan dat ze in het zand gevallen zijn, en dat je niet met zand aan het polijsten geweest ben). Eventueel met de hand uitspoelen en als ze schoon zijn, droogdraaien (langzaam opvoeren van het toerental) en dan kun je ze direct al weer gebruiken. Als je bang bent dat de pad gaat vliegen tijdens het droogdraaien (of alles onder de spetters komt): de pad in een klein emmertje houden, tijdens het droogdraaien, vliegt de pad los, dan blijft ie in de emmer.

Welkom terug op het (vernieuwde) forum, Kevin!
Ik neem aan dat je een DAP 500 V1 of V2 in je bezit hebt? Met welke pad's?

Oh ja, een middeltje voor de zwarte kunststof trims, en voor de banden zal de Astra goed doen! ;)