Weer tijd voor een korte update!
De banden zitten er ondertussen al even onder. Wat een verbetering. Alles word er beter van. Zo kon ik eindelijk op ooghoogte in de wielkasten loeren, en onder de Z4 lopen.
`
Dikke vette bende. Blijkt een Bilstein B6 onderstel te zijn. 1 op 1 vergelijkbaar met origineel, iets goedkoper, en bij "dynamisch" rijgedrag wellicht iets verfijnder.
Ondertussen in etappes polijsten. En embleem verwijderd. Resultaat met Gyeon Compound + en hun paarse pad, Compound met hun rode pad, en Polish met hun blauwe pad. Daarna gewaxt met de Waxaddict Candygloss Mojito editie. Man, wat ruikt die heerlijk zeg! Wel wat een vervelende wax om uit te buffen. Paar uur, en een dag later kan je nog een keer. Zweet erg na. Wel hele goede beading!
De motorkap, linker spatbord voor en voorbumper zijn wel echt slecht hoor. Slecht herspoten, ingevreten vogelpoep, mega veel steenslag. Maar wel flink wat glans terug kunnen halen.
Voor en na.
Had veel felle lampen hangen. Toen was ook goed te zien dat het slecht herspoten is. Het ziet eruit of er bubbels onder zitten. Kwaaltjes van slecht ontvet heb ik gelezen. In winters zonlicht is het niet te zien. Met een miljoen lumen er net boven wel.
De bumper eraf gemeubeld, en koplampen gedemonteerd. Had bij CC een paar Rupes Xcut schuurschijfjes gekocht voor de PXE80 in 1500,200 en 3000 korrel. Met de hand en korrel 1000 de eerste zet gedaan, poging tot nat schuren strande al snel. In no time waren alle schijfjes glad en resultaat was er nog lang niet. Tussentijds door die frustratie vergeten foto's te maken. Maar voor en na is wel duidelijk.
Motorkapslot beugel zag er ook niet uit. Die herspoten. Kijk je door de nieren zo tegen aan.
Neusje weer gemonteerd. Moet nog een keer opnieuw. Beide koplampen zitten nog niet lekker in de bumper.
De koplampen met korrel 800, 1000, 1200, 1500, 2000 en 3000 geschuurd. Met een wollen flexipad en compound+, en blauwe gyeon pad met polish weer mooi kunnen maken. Wat een werk. Een lange avond voor 1 lamp. . Met 2 laagjes Mohs voor bescherming kan het hier prima mee door! Zeker niet ontevreden, maar had het liever machinaal gedaan.
Hij moest nu ook de garage uit. Tijdelijk onder een Lidl hoesje buiten.
Die Michelin PS5 sidewall ook! De rest ook trouwens! Dik tevreden.
De garage waar net 1 auto in kan is voorlopig niet voor het detaillen beschikbaar. De laatste puntjes moeten nog gedaan worden aan de woning voordat "ie in de verkoop komt. Het nieuwe plekje, als goed is, heeft een flinke schuur-upgrade (12mx6m), dus dan geen geklooi meer met ruimte gebrek. ZIN IN!
De banden zitten er ondertussen al even onder. Wat een verbetering. Alles word er beter van. Zo kon ik eindelijk op ooghoogte in de wielkasten loeren, en onder de Z4 lopen.
`
Dikke vette bende. Blijkt een Bilstein B6 onderstel te zijn. 1 op 1 vergelijkbaar met origineel, iets goedkoper, en bij "dynamisch" rijgedrag wellicht iets verfijnder.
Ondertussen in etappes polijsten. En embleem verwijderd. Resultaat met Gyeon Compound + en hun paarse pad, Compound met hun rode pad, en Polish met hun blauwe pad. Daarna gewaxt met de Waxaddict Candygloss Mojito editie. Man, wat ruikt die heerlijk zeg! Wel wat een vervelende wax om uit te buffen. Paar uur, en een dag later kan je nog een keer. Zweet erg na. Wel hele goede beading!
De motorkap, linker spatbord voor en voorbumper zijn wel echt slecht hoor. Slecht herspoten, ingevreten vogelpoep, mega veel steenslag. Maar wel flink wat glans terug kunnen halen.
Voor en na.
Had veel felle lampen hangen. Toen was ook goed te zien dat het slecht herspoten is. Het ziet eruit of er bubbels onder zitten. Kwaaltjes van slecht ontvet heb ik gelezen. In winters zonlicht is het niet te zien. Met een miljoen lumen er net boven wel.
De bumper eraf gemeubeld, en koplampen gedemonteerd. Had bij CC een paar Rupes Xcut schuurschijfjes gekocht voor de PXE80 in 1500,200 en 3000 korrel. Met de hand en korrel 1000 de eerste zet gedaan, poging tot nat schuren strande al snel. In no time waren alle schijfjes glad en resultaat was er nog lang niet. Tussentijds door die frustratie vergeten foto's te maken. Maar voor en na is wel duidelijk.
Motorkapslot beugel zag er ook niet uit. Die herspoten. Kijk je door de nieren zo tegen aan.
Neusje weer gemonteerd. Moet nog een keer opnieuw. Beide koplampen zitten nog niet lekker in de bumper.
De koplampen met korrel 800, 1000, 1200, 1500, 2000 en 3000 geschuurd. Met een wollen flexipad en compound+, en blauwe gyeon pad met polish weer mooi kunnen maken. Wat een werk. Een lange avond voor 1 lamp. . Met 2 laagjes Mohs voor bescherming kan het hier prima mee door! Zeker niet ontevreden, maar had het liever machinaal gedaan.
Hij moest nu ook de garage uit. Tijdelijk onder een Lidl hoesje buiten.
Die Michelin PS5 sidewall ook! De rest ook trouwens! Dik tevreden.
De garage waar net 1 auto in kan is voorlopig niet voor het detaillen beschikbaar. De laatste puntjes moeten nog gedaan worden aan de woning voordat "ie in de verkoop komt. Het nieuwe plekje, als goed is, heeft een flinke schuur-upgrade (12mx6m), dus dan geen geklooi meer met ruimte gebrek. ZIN IN!
Bijlagen
Laatst bewerkt: