• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sneetjes in lak, zijn deze weg te polijsten?

artemis12

Detailing rookie
5 aug 2009
48
0
Hey iedereen ik ben nieuw hier en heb ook een nieuwe wagen. Ik heb deze omdat hij veel last had van opspattende steentjes laten voorzien van steenslagfolie aan de achterste wielkast. Nu stelde ik vast dat men deze folie gewoon om maat gesneden heeft op de auto :-)^

Wanneer ik een klein stukje losmaak zie ik dat er kleine sneetjes in mijn lakwerk te zien zijn... Het bedrijf dat dit heeft uitgevoerd zegt dat die lijnen weg te polijsten zijn.
Klopt dit wel en wat stellen jullie voor?

Ik ga de folie niet eeuwig laten zitten en ik denk dat het opspatten van de steentjes vooral door de nieuwe banden kwam , ze zijn nu al wat meer gesleten en ik hoor minder en minder steentjes tegen mijn koetswerk vliegen.
Dus tussen dit en een jaar gaat de folie zeker weg , als er geen lijn op mijn koetswerk in de plaats komt tenminste...

Hey ! Hoe diep zijn de sneetjes ? Niet te diep, dan wegpolijsten met een spotrotary (witte pad) Te diep, wetsanden (weet natuurlijk niet of je dat al een keer gedaan hebt)

ik zou inderdaad eens contact opnemen met de betreffende firma, het zou tog niet de bedoeling moeten zijn dat ZIJ sneetjes in je lak maken!

en het is naar mijn inziens bijna nooit vast te stellen op een forum of iets weg gepoetst krijgt of niet.

wetsanden vind ik wel een hele rigoreuze oplossing, maar als niks meer helpt, why not?

scenic zei:
Hey ! Hoe diep zijn de sneetjes ? Niet te diep, dan wegpolijsten met een spotrotary (witte pad) Te diep, wetsanden (weet natuurlijk niet of je dat al een keer gedaan hebt)

er zijn wel andere tussen oplossingen te bedenken als direct schuren als met een lichte pad het niet lukt.
er is ook nog een oranje, gele en paarse EN wol..
er is ook nog vloeibaar schuurpapier van 3m ;)

dat snijden OP de lak is iets wat je echt moet kunnen,. blijkbaar kunnen zij dus niet ;)
maak de afspraak (schriftelijk!) met die firma dat zij kostenloos die krasjes verhelpen op het moment dat jij die folie zat bent.

Ik heb nog geen btw-nummer voorlopig (ga eerst nog verhuizen dit jaar).

Je kan showroomglaze in Deurne proberen:

Showroomglaze
Tom Claessens
Hendrik Van Uffelslaan 16
B-2100 Antwerpen

Heb geen ervaring met deze firma...