• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Snelheid standen flex / dap

A_Hoekstra

Detailing chief
25 sep 2009
134
103
Friesland
Hallo,

Ben sinds gisteren in het bezit van een Flex 3401. nu vraag ik mij af, hoe zijn de verhoudingen mbt de dap 500.

Waxen 1 / 2
Polish en clean 3 / 4
Defecten en swirls verwijderen 5 / 6

Toch?

Hoe is dit met de Flex? Zelfde?

Alvast bedankt

Aldert
 
Mooie machine! Ik wax uberhaupt nooit met de Flex...

Het is afhankelijk wat je wilt doen, Lime Prime is een cleaner en die verwerk ik meestal op een zwarte pad op maxiamaal standje 3.

Standje 4/5 gebruik ik vaak als ik zwaardere polijstmiddelen gebruik zoals en SSR2,5. Standje 6 eigenlijk nog nooit gebruikt...

Het mooie van de Flex is dat je zelf met de "gasgeefknop" het vermogen kunt bepalen.. zo kun je zelf bepalen wat je prettig vindt werken en wanneer het product optimaal verwerkt wordt. Ik zou het los zien van de DAP en gewoon ervaring op gaan doen met de Flex. Dan kom je vanzelf er achter wat voor jou het fijnste werkt en welke standjes optimaal werken!

Specs:
Technische attributen XC 3401 VRG
Max. polijstmiddel-Ø 160 mm
Velcro-schuurzool-Ø 140 mm
Onbelast toerental 160-480 /min
Slag 8 mm
Onbelast slagtal 3200-9600 /min
Opgenomen vermogen 900 Watt
Afgegeven vermogen 590 Watt
Gewicht 2,60 kg
 
Heel goed advies Patrick.. dat geld eigenlijk voor elke machine die je gebruikt!

gehoor%20bescherming.jpg