Na lang een beetje aan geklooid te hebben met ruwe lak en geen mooie beading gister dan de dag maar gepakt om de mazda zijn winter jas te geven...
Ben begonnen met vieze plaatjes, was inmiddels alweer een ruime twee weken geleden, kon er de zin niet voor krijgen met dit weer om hem bij te houden zoals als ik eigenlijk wekelijks doe.
Als eerste gefoamed met de Gloria FM10 met een mengsel van ruim 1 liter lauw water en 8ml Monello Lavare shampoo, en uitlaten druppen.
Daarna afgespoten met de tuinslang, om hem vervolgens te wassen met het twee emmer systeem, 10 liter lauw water met 20ml Dodo Juice Born To Be Mild.
Vervolgens weer afgespoten, en even laten staan zodat het meeste water er vanaf is gelopen.
Welke bescherming ?
Hierna een rondje met Iron-X gedaan op de velgen en de gehele auto ingespoten met Iron-X, dit vanwege de laatste keer de motorkap gekleid te hebben waar een gele/oranje achtige troep vanaf kwam.
Dus dacht aan iets van ijzer....helaas er kwam niet veel schokkends te voorschijn.
Achter de wielen heb ik Tar-X zijn werk laten doen...
Daarna ben ik gaan kleien, heb daarvoor Poorboy's poly elastic clay gebruikt met heelveel Poorboy's spray & wipe welek 1:1 is verdunt met demi-water als klei-lube, en jawel dit was na het gehele dak, weer geel....
Na de gehele auto gekleid te hebben, weer gewassen en gedroogt met de Delirium droogdoek.
Ik had al geruime tijd wat zeer opvallende steenslag plekjes, deze een aantal keer aangetipt met een sateprikker en de juiste kleur.
Laten drogen en daarna met een stanley mesje het overbodige weg halen, dit kost even wat consentratie.....
Aangestipt:
Overbodige weg gesneden met een stanley mesje:
Alvast een preview, na het polijsten:
Daarna dus de gehele auto gepolijst met een Lake country kompressor pad Light green en de DAP900.
Begonnen met Poorboy's SSR-1, maar hier ben ik heeeeeel snel van af gestapt en heb de rest van de wagen met Monello finale gedaan. (dus de Poorboy's SSR-1 maar eens weg doen)
Met Poorboy's had ik zeer snel dat het ging gummen, ook was de finisch echt niet het je van het, was zeer moeizaam af te nemen met een Poorboy's Deluxe Mega Towel koraal, en de lak bleef raar kleverig aan voelen.
Met de Monello finale kon ik lekker twee passen maken, en het was zeer eenvoudig af te nemen met een mooi glad resultaat !
Dus na het polijsten:
Daarna de lak verzorgt met Collinite 845, deze heb ik vor het eerst aangebracht met de DAP900 en een zwarte lake country pad.
En dat gaat snel !! met de hand alleen de plekjes nagelopen waar de DAP niet bij kan.
Dit gerust een 15 minuten laten curren en afgenomen met de Poorboy's Deluxe Mega Towel green.
Na 1.5 uur heb ik de gehele neus en dak nog een keer gedaan met de DAP en Collinite 845...
Vanwege dat ik in stappen heb gewerkt was de neus eerder klaar als de rest van de auto:
Maar we zijn lang doorgegaan totdat het echt donker werdt en het resultaat was weer netjes te noemen..
Vandaag, Zondag even de puntjes op de I zetten, de trims behandeld met Smart-wax GEL en een Monello pad de bandjes met een Mequiars Banden applicator en Poorboy's Bold 'n Bright Gel behandeld.
De velgen opnieuw in de WheelwaxWheelwax met een Monello pad, een 30 minuten laten hazen en afgenomen met de Poorboy's Mega Towel.
Aangezien het vanacht hier echt heeft gespookt en veeeeel regen is gevallen was de beading gelijk te controleren:
En een totaal plaatje:
Reflectie:
Thanks voor het lezen, Op naar volgend jaar waarbij hij Harder/Grover aan gepakt gaat worden om dan vervolgens de lak in te sluiten in een coating !!
Ben begonnen met vieze plaatjes, was inmiddels alweer een ruime twee weken geleden, kon er de zin niet voor krijgen met dit weer om hem bij te houden zoals als ik eigenlijk wekelijks doe.
Als eerste gefoamed met de Gloria FM10 met een mengsel van ruim 1 liter lauw water en 8ml Monello Lavare shampoo, en uitlaten druppen.
Daarna afgespoten met de tuinslang, om hem vervolgens te wassen met het twee emmer systeem, 10 liter lauw water met 20ml Dodo Juice Born To Be Mild.
Vervolgens weer afgespoten, en even laten staan zodat het meeste water er vanaf is gelopen.
Welke bescherming ?
Hierna een rondje met Iron-X gedaan op de velgen en de gehele auto ingespoten met Iron-X, dit vanwege de laatste keer de motorkap gekleid te hebben waar een gele/oranje achtige troep vanaf kwam.
Dus dacht aan iets van ijzer....helaas er kwam niet veel schokkends te voorschijn.
Achter de wielen heb ik Tar-X zijn werk laten doen...
Daarna ben ik gaan kleien, heb daarvoor Poorboy's poly elastic clay gebruikt met heelveel Poorboy's spray & wipe welek 1:1 is verdunt met demi-water als klei-lube, en jawel dit was na het gehele dak, weer geel....
Na de gehele auto gekleid te hebben, weer gewassen en gedroogt met de Delirium droogdoek.
Ik had al geruime tijd wat zeer opvallende steenslag plekjes, deze een aantal keer aangetipt met een sateprikker en de juiste kleur.
Laten drogen en daarna met een stanley mesje het overbodige weg halen, dit kost even wat consentratie.....
Aangestipt:
Overbodige weg gesneden met een stanley mesje:
Alvast een preview, na het polijsten:
Daarna dus de gehele auto gepolijst met een Lake country kompressor pad Light green en de DAP900.
Begonnen met Poorboy's SSR-1, maar hier ben ik heeeeeel snel van af gestapt en heb de rest van de wagen met Monello finale gedaan. (dus de Poorboy's SSR-1 maar eens weg doen)
Met Poorboy's had ik zeer snel dat het ging gummen, ook was de finisch echt niet het je van het, was zeer moeizaam af te nemen met een Poorboy's Deluxe Mega Towel koraal, en de lak bleef raar kleverig aan voelen.
Met de Monello finale kon ik lekker twee passen maken, en het was zeer eenvoudig af te nemen met een mooi glad resultaat !
Dus na het polijsten:
Daarna de lak verzorgt met Collinite 845, deze heb ik vor het eerst aangebracht met de DAP900 en een zwarte lake country pad.
En dat gaat snel !! met de hand alleen de plekjes nagelopen waar de DAP niet bij kan.
Dit gerust een 15 minuten laten curren en afgenomen met de Poorboy's Deluxe Mega Towel green.
Na 1.5 uur heb ik de gehele neus en dak nog een keer gedaan met de DAP en Collinite 845...
Vanwege dat ik in stappen heb gewerkt was de neus eerder klaar als de rest van de auto:
Maar we zijn lang doorgegaan totdat het echt donker werdt en het resultaat was weer netjes te noemen..
Vandaag, Zondag even de puntjes op de I zetten, de trims behandeld met Smart-wax GEL en een Monello pad de bandjes met een Mequiars Banden applicator en Poorboy's Bold 'n Bright Gel behandeld.
De velgen opnieuw in de WheelwaxWheelwax met een Monello pad, een 30 minuten laten hazen en afgenomen met de Poorboy's Mega Towel.
Aangezien het vanacht hier echt heeft gespookt en veeeeel regen is gevallen was de beading gelijk te controleren:
En een totaal plaatje:
Reflectie:
Thanks voor het lezen, Op naar volgend jaar waarbij hij Harder/Grover aan gepakt gaat worden om dan vervolgens de lak in te sluiten in een coating !!
Laatst bewerkt door een moderator: