• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

SnowFoam gun Monello

Stef Vanderheyden

Detailing trainee
11 jan 2024
8
25
20
Oudsbergen
Hallo allemaal!

Sinds kort maak ik gebruik van een Kärcher K7 Premium Smart Control en de Monello Short Trigger Gun. Zéér tevreden over deze 2 aankopen. Echter stuit ik enkel op een probleem met de SnowFoam gun van Monello. Ik gebruik deze al meer als een jaar (wel op een Kärcher K3 toen zonder short trigger gun en dat werkte perfect). Ik kan niet in een constant tempo de wagen in foamen. Dit schiet echt niet op. Weet iemand hoe dit op te lossen valt?

Alvast bedankt!

Sorry. Ik had er een filmpje bijgevoegd maar is er niet bij gekomen zie ik nu net Ik zit met het probleem dat de Lancia om de 2 tellen stopt met foamen. Normaal kan je aan 1 stuk door foamen. Nu stopt deze telkens om de 2 tellen. Ligt dit aan de druk van de hogedrukreiniger, of aan een koppeling,….?

Zoals ik het lees heb je druk verschil wat komt en gaat? Ik gebruik zowel de Pistola Corta en de snowfoam lans van Monello op een Karcher k4. Ik zou het probleem iig zoeken bij de hogedruk.

Edit:

Het lijkt erop dat je hogedrukreiniger geen constante druk opbouwt. Als je die k7 aanzet hoor je hem dan druk opbouwen en stoppen? begint die weer met opbouwen als je begint met spuiten?

Zoals ik het lees heb je druk verschil wat komt en gaat? Ik gebruik zowel de Pistola Corta en de snowfoam lans van Monello op een Karcher k4. Ik zou het probleem iig zoeken bij de hogedruk.

Edit:

Het lijkt erop dat je hogedrukreiniger geen constante druk opbouwt. Als je die k7 aanzet hoor je hem dan druk opbouwen en stoppen? begint die weer met opbouwen als je begint met spuiten?
Ja, dit is exact wat ik voor heb. De hogedruk bouwt druk op en dan laat die weer ‘los’ als het ware. En dat schiet uiteraard geen meter op. Ik ben nog niet zo bekend met de K7, maar valt de druk apart in te stellen zonder de originele Kärcher lans te moeten gebruiken?

Nee, voor zover ik weet niet. Enige wat je qua druk kan instellen is via het standaard pistool/lans van karcher zelf. Die opzet stukken kun je draaien waardoor je op je pistool de druk ziet (tenminste bij de k4, maar die opzetstukken zijn bij k7 hetzelfde dacht ik)

Ik heb met die Pistola Corta juist hogere druk doormiddel van de 4 verschillende opzetstukken die erbij komen, het is ook beter kwaliteit dan dat van karcher.

Als ik het zo lees lijkt het of op een toevoer probleem, misschien een simpele knik in de kabel? Of een probleempje in het apparaat mbt de druk. Ik herken me iig niet in dit euvel, terwijl ik dezelfde accessoires gebruik.

Welke orifice heb je in de monello lancia foam lans? Als de 1.1mm erin zit dan zou ik de 1.25mm erin zetten.
Ik gok, doordat de k7 een hogere druk geeft dan de k4, dat misschien icm de lancia foamgun met de 1.1mm orifice de druk te hoog wordt en de hogedrukreiniger blijft afslaan ivm veiligheid.

• Leuk
Reacties: RedCat
120 bar --> 180 bar is dan ook wel een flink verschil. :P

Ik zou ook denken dat je de machine teveel tegendruk geeft, d.m.v. het kleinere sproeistuk in de Lancia.
Volgens mij wordt de Lancia met de twee verschillende sproeistukken geleverd, dus misschien heb jij deze ook nog ergens rondslingeren?

<-- Sproeier verwisselen

• Leuk
Reacties: Jellezz