• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Softtop reconditioneren?

Yellowpoint

Detailing trainee
19 apr 2012
7
45
Hoi,
Graag zou ik jullie advies willen hebben om mijn zwarte softtop weer zwart te krijgen ipv grijzig zwart.
Wel natuurlijk op een gezonde goede manier zonder schade aan te brengen aan de stof en waterdichtheid.
De echte goedwerkende bewezen tips aub.
graag zie ik jullie reacties tegemoet.
mvg,
Paul
 
Het moet kunnen, maar wel graag wat meer informatie (foto)

Begin met droog de stofzuiger er op
Dan is een extractor heel handig, maar een natzuigende stofzuiger kan ook
De set van Raggtop is handig en goed

Of je grijs weer zwart krijgt hangt af van wat er gebeurt is
Langdurig in de zon buiten staan en verkeerd behandelen zijn twee oorzaken
 
Ik heb het vorige week gedaan met goed resultaat. Eerst stofzuigen en dan met een sopje van ouderwetse groene zeep (driehoek) met een zachte borstel. Daarna goed afgespoeld. Erg mooi geworden!
 
Nee heb ik niet gedaan, maar het ging hier om m'n oude mx5 (NA).
Het resultaat is echt goed en de waterdichtheid komt van de andere lagen. Let op als je andere middelen gebruikt, dat de onderliggende lagen niet aangetast worden. Volgens mij is een extra behandeling niet per se nodig.
 
Bedankt voor jullie reacties.
Het is niet zo dat het er verschrikkelijk uitziet maar het kan mooier dieper zwart. Ik ga maar eens beginnen met stofzuigen. Foto beetje lastig daar hij nog in de winterstalling onder een wintercover staat waar het overigens altijd stoft en ondanks de cover, de auto toch altijd onder het stof zit. Nu ik dit schrijf vraag ik mij af waarom ik het eigenlijk dan doe. De cover is zwaar onhandig en altijd gedoe. Afijn, ga beginnen met stofzuigen.
 
  • Leuk
Reactions: Blade