• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sonax

276159

Detailing rookie
27 dec 2008
196
0
Na het dilemma met een interieur, en een totale leeg verkoop, hebben er een tijdje geen Sonax producten meer in de webshop gestaan. Nu zag ik vandaag bij nieuwe producten Sonax producten staan. Komen de Sonax producten weer terug, of blijft het enkel bij de 2 ruitenhelder & ruitenreiniger producten? Dit aangezien Sonax wel een aantal leuke producten en accesoires heeft voor bv. gallonflessen (schenktuitjes en kraantjes).
 
Mijn auto zat bij aflevering in de Sonax Lak protect
Dat wordt niet voor de retail aangeboden maar alleen aan garages.
De ruiten zijn ook met een Sonax product behandeld.
Welke precies weet ik niet.

De lak is na 2 maanden nog glad en zelfs een beetje "zacht" (als je je hand eroverheen haalt).
Lak Protect is op silicium basis en is dus geen wax. De beading is heel redelijk.
Ik was met Turtle Nano Wash & Wax (had ik nog staan)

De ruiten blijven goed schoon en reageren alsof er Rain-X opzit
Tot een km of 80 en een harde bui geen wissers nodig.

Omdat de Sonax producten dus niet vrij verkrijgbaar zijn, ga ik over op Collinite

Hans
 
er is zoveel beter..

vanochtend reed ik van de miezer naar vrij heftige buien, met snelheden van 70 tot 130 km/h, en heb mijn ruitenwissers niet aangehad!

er zijn zat waxen die zo lang blijven zitten.. om over bepaalde sealants nog te zwijgen
 
eerste stap: wassen met sopje
2e stap: kleien met klei en born slippy
3e stap: reinigen met glass scrub cleaner (heerlijk product, ik heb er ooit een review geschreven)
4e stap: provision anti regen (de vloeibare)

en dan tussentijd's bijhouden met de meguiar's nxt glass cleaner.
deze reinigt goed, tast de provision laag niet aan, en heeft ook waterafstotende eigenschappen

ik ben er ERG tevree over, en mijn laag doet het nu al een maand of 3.

me broertje's auto rijdt er ook mee, en daar heb ik het machinaal op gedaan.. dit ging ook goed, en zo gebruiktte ik minder product.

het voordeel van me broertje's auto, is dat die absoluut niet waast als je ruitenwissers er overheen gaan.. met mijn eigen auto had ik hier aan het begin een klein beetje last van.

of dit kwam doordat ik mijn broertje's wagen machinaal heb gedaan, of door het type ruit.. weet ik niet..

wel leuk om het effect te zien op een panorama dak trouwens!:heart_eyes:
 
@aron147

Dank voor de aanvulling, ik ga zo DoDo, Foamlans etc. bestellen.
Zal voor de ruiten jouw tips volgen. :cool:

Hans
 
hey aron, waarom doe je de derde stap?, is de ruit niet genoeg schoon nadat je gekleid hebt om vervolgens de vierde stap te doen.

ik wil mijn ruiten ook doen.

wassen, kleien, polijsten ssr 1 op wit, en dan de provision anti regen vloeibaar.
is de glass scrub echt een pre of voldoet een glasscleaner tussendoor
 
Toch is het apart: er gaat één keer iets fout in een interieur en meteen word het merk compleet afgeschoten en is er zoveel beters te krijgen............

Groet, Peter
 
Peter, beetje kort door de bocht heb je gelijk, maar zoals je ook weet was er meer aan de hand. Inderdaad, er was een product van Sonax wat schade heeft aangericht in het interieur (en het bedrag van de schade was groot, we praten hier niet over enkele tientjes), kan altijd gebeuren met ieder merk. Maar waar het volledig mis ging was het totale gebrek aan klantvriendelijkheid en de slechte afhandeling van de klacht. Waarop Carclean.com heeft toen besloten om Sonax uit het assortiment te halen.

Maar zouden we wel graag even on-topic willen gaan? Dit topic gaat over Sonax en nu worden bijna alle merken genoemd, en gaat het niet meer over Sonax :-"
 
tamer zei:
hey aron, waarom doe je de derde stap?, is de ruit niet genoeg schoon nadat je gekleid hebt om vervolgens de vierde stap te doen.

ik wil mijn ruiten ook doen.

wassen, kleien, polijsten ssr 1 op wit, en dan de provision anti regen vloeibaar.
is de glass scrub echt een pre of voldoet een glasscleaner tussendoor

nee, zolang de ruit goed schoon is (na ssr1 is die dat zeker) is de scrubb niet nodig

maar ik gebruik het graag! en na het kleien, kan er (net als je lak) altijd nog dieper vuil zitten, vandaar dat er paintcleaners zijn!
nu zal dat met glas gerust wel minder zijn, gezien dit veel harder is als lak.. maar ik vond dat ik beter zeker van mijn zaak kon zijn..
1 laag provision zal DENK ik (heb het nog niet getest) een half jaar / 15000km blijven zitten.. ongeveer.

met 4 drupeltjes product kan je de voorruit doen, en dus is het verschikkelijk goedkoop!!

nu weer over sonax..
de insecten verwijderaar deed zijn werk.
kostte geen drol, en kreeg de vliegen er prima mee weg.
nadeel was dat het in 1 keer de hele wax laag op vrat. en dat het strepen gaf (dus eerst vliegen eraf, en daarna wash & wax)

de extreme velgenreiniger (rode schuim, zilveren fles)
is heeeeeel aggresief!!
even op je velgen spuiten.. dan word het direct roze en groeit het.
na 2 minuutjes even afspoelen, en zelfs de vast gekoekte remstof was eraf.
ik heb het 1 maal gebruikt, en toen weg gegooid, gezien het op gelakte velgen strepen gaf, en de lak dof maaktte.