• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Soort kalk vlekken velgen Mercedes

GreyMerc

Detailing chief
7 feb 2022
40
75
IMG_7444.webp

Dit is de auto van mijn vrouw. Ik verzorg die goed, maar er zitten vlekken op de velgen die ik er maar niet af krijg. Beschadigingen, kalk, stukjes lak die eraf zijn… ik heb vanalles geprobeerd maar het gaat er niet af. Wie kan me helpen met een middel dit eraf te krijgen?

Nou lijk ik natuurlijk echt lomp omgegaan te zijn met deze auto, maar niets is minder waar. Ik ben heel voorzichtig met die auto. Dit was gewoon al toen we de auto kochten, alleen viel het toen minder op.
De 1 na laatste foto toont ook een blanke lak defect, maar dat is ook het enige wiel die dit heeft.

Ik lees inmiddels dat hier niets anders aan te doen is, dan opnieuw laten spuiten. Wat kost dit ongeveer? Zonde man!
Dit is niet te polijsten?

Bijlagen

• IMG_7454.webp
    IMG_7454.webp
    36,3 KB · Weergaven: 23
  • IMG_7453.webp
    IMG_7453.webp
    48,9 KB · Weergaven: 22
  • IMG_7449.webp
    IMG_7449.webp
    22 KB · Weergaven: 22
  • IMG_7450.webp
    IMG_7450.webp
    20,9 KB · Weergaven: 24
Nope. Polijsten haalt niks uit. Moet CNC worden afgedraaid. En daarna in de een 2K blanke lak worden gezet.
Kosten zijn zo'n €150 tot €200 per velg.

Zulke vlekken gebeuren eigenlijk alleen als een velg bijvoorbeeld stoeprandschade heeft. Dan kan er op zo'n plek vocht onder de toplaag komen. En krijg je dit...

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: GreyMerc
CNC? Ik ben een leek. Afdraaien? Komt die omdat deze velg 2 delen heeft? Dus de binnenkant lijkt onbewerkt te zijn.
Wordt dit niet gewoon gepoedercoat? Hoe kan dit dan? Want deze velg is half zwart, half chroom. Is dit Blackchrome?

Nee, dit heet Diamant Cut qua afwerking. De velg is gespoten, wordt afgedraaid naar blank aluminium op diverse plekken en volledig afgelakt met blanke lak of blanke poedercoat. Mijn velgen hadden dit ook bij aankoop auto en heb het meteen laten herstellen. Nu alsnieuw! Op 1 velg na, mijn lieve dametje heeft helaas een lui oog en laat er nou net een stoeprand in die hoek opgedoken zijn laatst…helaas, dikke rafel en te diep voor herstel dus mee leren leven. 3 en een half mooi wiel op de auto.

Reden dat ik het allemaal vraag btw, mijn idee was het om de velgen mooi te beschermen met Gyeon Rim glass coating. Nu ik ze weer eens helemaal schoon heb, kom ik erachter dat dit weinig nut heeft deze velgen te behandelen, ze zien er niet uit zo!
Dus nu moet ik nadenken wat ik ermee wil. Zijn deze velgen het nog wel waard om te herstellen en erna te beschermen? Of gooi ik er gewoon een laag coating overheen en maak ik me er niet meer druk om?

• Leuk
Reacties: RoyR
Begrijpelijk, beide goede keuzes, alleen jij weet of je ermee kan leven zoals ze nu zijn maar dan beschermd met een coating.
Ik weet niet wat de velgen je waard zijn, herstellen gaat snel €500,-+ kosten dus dat kan alleen jij bepalen.

Ik heb dus laatst een andere auto gekocht. Ook 3 velgen met stoeprandschade. Herstellen dus 150 a 200 per velg. Dus zeg maar €600.
Nu heb ik gelukkig een nieuwe set velgen met banden kunnen kopen via marktplaats. Als ik mijn oude set nu voor een redelijke prijs kan verkopen, betaal ik misschien 200 euro meer. Maar dan heb ik ook gelijk 4 nieuwe banden. :cool:

Bekijk bijlage 175810

Dit is de auto van mijn vrouw. Ik verzorg die goed, maar er zitten vlekken op de velgen die ik er maar niet af krijg. Beschadigingen, kalk, stukjes lak die eraf zijn… ik heb vanalles geprobeerd maar het gaat er niet af. Wie kan me helpen met een middel dit eraf te krijgen?
Ik had met mijn vorige set BMW velgen hetzelfde probleem, blanke lak was slecht door steenslag en/of stoeprandschade en daardoor vocht (water, shampoo, velgenreiniger etc.) onder de blanke lak met dezelfde soort vlekken tot gevolg.

Laten afdraaien en opnieuw in de blanke lak zetten is de enige optie…

Ik heb ervoor gekozen om een andere set op Marktplaats te kopen, aangezien de banden ook aan vervanging toe waren.

Ja het zijn dus geen originele velgen maar replica’s. Dus om hier nou 600€ aan uit te geven zie ik minder zitten.
Ik zie 2 leuke paar staan. 1300€ met banden of de ander 1300€ zonder banden. Mss toch maar een deal proberen te sluiten. Zonde van mijn velgen die nog redelijk nieuwe banden hebben. Daar krijg ik vast weinig meer voor terug.

Bijlagen

• IMG_7456.webp
    IMG_7456.webp
    89,3 KB · Weergaven: 11
  • IMG_7457.webp
    IMG_7457.webp
    36,4 KB · Weergaven: 11
  • IMG_4505.webp
    IMG_4505.webp
    220,4 KB · Weergaven: 11
Als het replica’s zijn inderdaad vervangen met een nieuw setje via marktplaats. Althans, dat zou ik doen. Wel opletten dat de velgen die je koopt recht zijn en dat merk je eigenlijk pas bij het rijden...

Laatste keer dat ik velgen heb gekocht is weer een tijdje terug, maar ik weet wel dat ik echt lette op de stempels aan de binnenzijde en dat het van Duits origine was oid. Jouw velgen krijg je ook verkocht, verwacht ik. Ik zou denken dat je dan daarmee wel geld zou moeten besparen.

Toevoeging: als het gebruikte velgen zijn, kan je soms kijken hoeveel loodjes er waren aangebracht. Als dat in overdaad is gedaan, kan het een teken zijn dat de velgen gericht moeten worden en ze het gewoon zijn gaan balanceren met extra gewichtjes.

• Leuk
Aan replica's zou ik ook niet teveel uitgeven, laat de lak niet los dan zijn ze wel krom of een hoogteslag als je een keer door een kuil in het wegdek rijdt. Ik snap dat ook niet, voor veel geld een mooie Benz kopen en dan replica's eronder schroeven want dat is lekker voordelig ofzo (ik weet dat ze al eronder zaten toen je de auto kocht ;) ).

Mocht je een ander setje via marktplaats kopen in dezelfde velggrootte, kun je je huidige banden wellicht overzetten. Scheelt weer.

• Leuk