• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Soorten poetsdoeken & Aantal

CXpeu

Detailing addict
6 jun 2008
131
65
Landsingerland
:| Er zijn zoveel poetsdoeken en kleuren in omloop, en dan ook nog met verschillende kanten (hoogpolig en kort) microvezeldoeken stc.

Is er een standaardpakket aan doeken in de aanbieding in bepaalde kleuren zodat je je niet kan vergissen? Is maar een idee 8d
 
Op zich is het geen slecht idee ,om een aantal soorten van pakketen samen te stellen. Maar iedereen ziet het doel van een bepaalde doek anders. Dus ik denk niet dat iedereen hiervoor zal te vinden zijn.
 
Misschien een tip, ik vind het zelf erg handig: flesjes en pads nummeren met watervaste marker en de doeken ook.

bijvoorbeeld:
1 = PB SSR2.5
1 = LC oranje pad
1 = PB mega plush doek
2 = PB Prof. polish
2 = etc etc...
 
Laat je niet gek maken door het aanbod!

Als je dit forum voor wat betreft de doekervaringen doorleest, zal je zien dat het weinig tot niets uitmaakt welke doek je gebruikt, zolang het maar MF doeken zijn van de bekende merken die hier alom gerespecteerd worden, zoals onder andere die van Poor Boy's, Cobra, Dodo Juice of Meguiars.

Dit zijn allemaal doeken die je probleemloos op je lak kan gebruiken. Voor het vuilere werk (velgen, motorblok, uitlaat etc.) volstaan goedkopere doeken van Action, Wibra etc.

Om de zoveel tijd wordt er weer een nieuwe doek geintroduceerd met nog fijnere vezels, een nog beter reinigend vermogen en nog zachter karakter voor je lak. Bestel gewoon wat veilige doeken waar iedereen het over eens is (zie de eerste genoemde doeken) en sluit je aan bij de ervaringsdeskundigen hier.
 
Het is wel handig om MF doeken voor de velgen apart te houden.
Voor de rest was ik ze altijd na gebruik. Heb een aardige voorraad dat scheeld :D
 
Dat is ook eigenlijk :roll mijn probleem................

Ben natuurlijk pas verleden jaar begonnen, en kom eigenlijk toch steeds doeken tekort omdat je steeds een ander productje probeert. Daarbij komt dat ik ook ik eigenlijk ook geen voorraad reserve doeken heb..............

Ik ga eens kijken wat Tim in in de aanbieding heeft :grinning:
 
Bij elke bestelling die je doet een 2 of 3 doeken bij doen.
Dan is het bij elke bestelling maar een paar euro.
 
Bij mijn laatste bestelling heb ik een sixpack Dikkie Dicks erbij besteld. Kan ik gelijk even vooruit! $$)


Reactie van mijn zoontje van 4 toen ik van het weekend met de auto bezig was: he, je gebruikt de Dikkie Dick..... :D
 
Ik moet ook mijn doeken eens gaan merken ofzo...Ik heb niet al te veel doeken, en weet soms niet meer waar ik mijn doeken voor gebruikt heb...meestal ruik ik er even aan om het te weten...:D...niet echt handig....:)
 
Nadat ik ze gewassen heb gebruik ik de doeken gewoon overal weer voor! Behalve die van de velgen houd ik apart!
En de doeken die ik voor het uitpoetsen van de wax gebruik zijn van een ander type/merk!
 
Hmmm, ik zat me dit net af te vragen:
Op dit moment gebruik ik iedere MF doek die ik heb voor een specifiek product. Omdat ik nog niet zoveel doeken heb (maar wel verschillende soorten), kan ik na het wassen elk doekje weer in zijn eigen zakje stoppen.
Wat nu als ik straks een heleboel doeken heb? Kan ik die na het wassen gewoon voor andere producten gebruiken of is het beter om deze even te merken en maar voor een product te gebruiken (dat laatste zeker voor velgen doekjes)? En houdt watervaste merkstift goed op MF doeken?
 
Soepergrover zei:
Hmmm, ik zat me dit net af te vragen:
Op dit moment gebruik ik iedere MF doek die ik heb voor een specifiek product. Omdat ik nog niet zoveel doeken heb (maar wel verschillende soorten), kan ik na het wassen elk doekje weer in zijn eigen zakje stoppen.
Wat nu als ik straks een heleboel doeken heb? Kan ik die na het wassen gewoon voor andere producten gebruiken of is het beter om deze even te merken en maar voor een product te gebruiken (dat laatste zeker voor velgen doekjes)? En houdt watervaste merkstift goed op MF doeken?

het antwoord staat een post hoger:

Peter A3 TDI zei:
Nadat ik ze gewassen heb gebruik ik de doeken gewoon overal weer voor! Behalve die van de velgen houd ik apart!

Je kan ze dus, na het wassen, terug gebruiken voor alle klusjes :)
 
Als je geen opberg doos zou gebruiken blijven de doeken stof en vuil vrij in zo'n zakje. Maar ik vermoed dat de zakjes hier gebruikt werden om er iets op te schrijven ,zo weet je waar je die voor gebruikt. Toch ,zoals vermeld is dit niet nodig als je ze wast.