• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Speeddetail Alfa Romeo 156 2.0 TS Sedan

The Gent

Detailing addict
14 okt 2012
196
62
35
Beste Detailers!!!!

Na mijn vorige 1e detail van de Ducati 900 SS, heb ik van de week een andere auto aangeschaft. Dit weekend was dus de eerste mogelijkheid om mijn auto netjes te maken. Gisteren de auto al gewassen, maar omdat het buiten gisteren veel te vochtig was, kon ik nog niet aan de slag. :schaam Vandaag dus auto weer afgespoeld en begonnen met kleien van de liggende delen. Rest met iron-x behandeld.

Ik heb gebruik gemaakt van de volgende producten:

Wassen:

- KLaro Wash & wax with Carnauba
- Monello Washmitt
- Microvezel spons
- Kwastje
- 2 Gamma emmers met grit guard.

Klei:
- Meguiar's quick clay detailing system

Drogen:
- Monello bianco doek

Velgen/banden:
- Kärcher velgenreiniger
- Iron x (Kwam weinig van de velgen af)
- Mother's velgenborstel
- Kwasten
- Apc voor de banden
- Tyreshine van de action (om eens te proberen)

Kunststof:
- Apc
- Blackwow
- Foam pads Meguiar's

Polish/wax:
- Autoglym SRP
- Collinite 845 1 laag
- Meguiar's Scratch x 2.0
- Monello Nero en Verde doeken
- Foam pads van Meguiar's

Na het wassen en velgenreiniger:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Vervuiling van de klei na halve motorkap:

Na SRP en 1 laag Collinite 845:

p1000268u.webp

Thanks for watching!!!! Hoop dat het resultaat van de speeddetail bevalt.
Voor volgend weekend, moet het glas nog gebeuren (polish en rain clear), interieur, motorgedeelte, velgenwax en nog een laag 845.

Jij bedoelt de Quadrifoglio ?

Citaat wiki:

In 1923 gebruikte Ugo Sivocci tijdens de Targa Florio op beide zijden van zijn racewagen de afbeelding van een klavertjevier, quadrifoglio in het Italiaans, om hem geluk te brengen tijdens de race. De quadrifoglio is tot op heden typisch voor de racewagens van Alfa Romeo.

Kortom, het klaverblaadje staat voor het sportieve winnende verleden van Alfa Romeo. Sindsdien worden er bij bepaalde "snelle" versies het QV logo gebruikt.

Nu worden (helaas!) deze stickers om veelste veel alfa's geplakt,...
Anderzijds vind ik, om de historie in ere te houden, dat eigenlijk iedere alfa wel een kleine qv badge mag dragen, ik had destijds 1 in mijn tankdop gemaakt,....

IMG_0033.webp

Mooie auto!
(maar ehh, wat zie ik onderaan de bumper: een LPG dop? Tsss ;))

(heb een 156 2.0 gehad, en nog spijt dat ik die weg gedaan heb voor een .... Ford Mondeo, nu aan het sparen voor een 159!)

Ja, en dat was de vergissing van het leven, echt nooit weer!

Destijds had ik beter direkt kunnen dieselen,... Maar zag deze toen staan (standaard) en met maar 90K op de teller,.. Doorgerold tot 220k en toen ingeruild (gassysteem ging dwars doen en reparatie zou om en nabij de €1000,- dus maar afscheid genomen en een diesel gekocht.

(wel heb ik tot 5x aan toe een nieuwe lpg dop gekocht, omdat ik ze elke keer liet liggen) Maar ja, nu weer on-topic hoor!

Mooie detail en dito wagen hoor! Aan die klei te zien was een vertroetelbeurtje wel eens noodzakelijk!

Nasa;305582 zei:
Mooie detail en dito wagen hoor! Aan die klei te zien was een vertroetelbeurtje wel eens noodzakelijk!

Thanks, ja deze kon inderdaad wel een vertroetelbeurtje gebruiken. Sterker nog ben zelf 2 dagen ervoor door de krasstraat gereden w^^w :-" Heb geen HD reiniger hier, dus moest wel, anders was mn auto echt niet schoon te krijgen :P Was gister ff v-power aan het tanken en toen zag ik toch best wel wat swirls, wordt overdag dus goed gemaskeerd, maar niet onder de lampen van het tankstation. Binnenkort maar eens tijd voor een DAPje ;)

Jeroen;305560 zei:
Jij bedoelt de Quadrifoglio ?

Citaat wiki:

In 1923 gebruikte Ugo Sivocci tijdens de Targa Florio op beide zijden van zijn racewagen de afbeelding van een klavertjevier, quadrifoglio in het Italiaans, om hem geluk te brengen tijdens de race. De quadrifoglio is tot op heden typisch voor de racewagens van Alfa Romeo.

Kortom, het klaverblaadje staat voor het sportieve winnende verleden van Alfa Romeo. Sindsdien worden er bij bepaalde "snelle" versies het QV logo gebruikt.

Nu worden (helaas!) deze stickers om veelste veel alfa's geplakt,...
Anderzijds vind ik, om de historie in ere te houden, dat eigenlijk iedere alfa wel een kleine qv badge mag dragen, ik had destijds 1 in mijn tankdop gemaakt,....

IMG_0033.webp

Zo die was wel heel erg netjes die 147;) Vind de qv stickers wel netjes eigenlijk in combinatie met de Rosso Proteo kleur ;) Wil nog wel de letters achterop verwijderen, niet iedereen hoeft immers te weten wat er onder de kap ligt w^^w