Vandaag stond er een Renault Laguna 2.0 automaat van 2000 uni blauw (met blanke lak) op de planning. De auto is in die 12 jaar net ingelopen, heeft circa 120.000 kilometer op de teller. Aangezien ik vroeg (7:30) ben begonnen heb ik geen goede voor foto's. De auto stond er op zich netjes bij. Als eerste begonnen met het afspoelen en foamen van de auto. Ik heb een mengsel van 1:4 Super Snow Foam met een scheutje Dasty. Vervolgens de auto schoongespoten met de HD-reiniger.
Na het foamen en schoonspuiten is de auto gewassen met Chemical Guys Glossworkz. Na het wassen is auto met Iron-X behandeld en is de auto gekleid met Poorboy's World Elastic clay bar en Dodo Juice Born Slippy. De verwachting was dat er niet heel veel verontreiniging op de lak zou zitten aangezien de auto goed wordt onderhouden. Er waren ook geen bitumenspetters op de onderzijde van de deuren aanwezig dat geeft ook al een beeld. Helaas was het niet het juiste beeld. Er was erg veel verontreiniging op de lak aanwezig. Dus het kleien was niet voor niets. Onderstaand is het stuk klei te zien waarmee iets minder dan de helft van de motorkap is gekleid.
Na het kleien auto nogmaals gewassen en naar binnen gereden en gedroogd. Vervolgens de naden drooggeblazen met perslucht. Na een snelle inspectie werd duidelijk dat de auto wel wat aandacht kon gebruiken.
Behalve RDS en swirsl zaten er ook rare vlekken her en der in de lak.
Daarna is de auto van de nodige striping voorzien. Dat was ook wel nodig aangezien er veel kunststof delen aan deze auto zitten.
Na de eerste testspots kwam ik uit op Inizio op oranje pad met de rotary en vervolgens Finale op een licht groene pad op de DAP.
Testspot na Inizio
Helaas heeft de Inizio wel een groot nadeel, STOF :-(
Na de finale is het eindresultaat wel redelijk goed te noemen. Helaas kon ik in verband met de tijd niet meer correctie behalen dan dit.
Na het polijsten de hele auto schoongemaakt met Spray en Wipe en vervolgens met Eraser. Daarna Surf City Garage Nano Seal aangebracht met de DAP op een zwarte pad. Tijdens het curen van de Nano Seal het kunststof behandeld met Smartgel. Wat overigens geen overbodige luxe was.
Het curen van de Nano Seal
Vervolgens de Nano Glaze van Surf City Garage aangebracht met de DAP op de rode pad. Vervolgens uitgebuft en Surf City Garage Barrier Reef Paste wax met de hand aangebracht. Deze heb ik circa een half uur á drie kwartier laten curen. Tijdens het curen van de wax de bandjes gedaan en ramen aan de buitenzijde gereinigd en alle spullen opgeruimt.
Gebruikte materialen:
- Autobrite Super Snowfoam (foamen)
- Dasty (foamen)
- Chemical Guys Glossworkz (wassen)
- IronX (wieldoppen en lak)
- Dodo Juice Born Slippy en Poorboy’s Eleastic Claybar (kleien)
- Rotary PRO900 oranje pad Monello Inizio
- DAP900 groene (Light Polishing) pad Monello Finale
- Spray & Wipe om de auto te reinigen
- C.Pro Eraser (pre-coat onvetter en reiniger)
- DAP900 zwarte pad Surf City Garage Nano Seal
- DAP900 rode pad Surf City Garage Nano Glaze
- Surf City Garage Barrierf Reef Carnauba Paste Wax Hand Blended (wax)
- Poorboy’s Bold & Bright Gel (banden)
- Smartgel (trims)
Veel (goede) na foto's heb ik niet aangezien het al bijna donker was toen ik klaar was. Maar er komen er toch een paar. Totale werktijd 9 uur.
Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer maar weer
Na het foamen en schoonspuiten is de auto gewassen met Chemical Guys Glossworkz. Na het wassen is auto met Iron-X behandeld en is de auto gekleid met Poorboy's World Elastic clay bar en Dodo Juice Born Slippy. De verwachting was dat er niet heel veel verontreiniging op de lak zou zitten aangezien de auto goed wordt onderhouden. Er waren ook geen bitumenspetters op de onderzijde van de deuren aanwezig dat geeft ook al een beeld. Helaas was het niet het juiste beeld. Er was erg veel verontreiniging op de lak aanwezig. Dus het kleien was niet voor niets. Onderstaand is het stuk klei te zien waarmee iets minder dan de helft van de motorkap is gekleid.
Na het kleien auto nogmaals gewassen en naar binnen gereden en gedroogd. Vervolgens de naden drooggeblazen met perslucht. Na een snelle inspectie werd duidelijk dat de auto wel wat aandacht kon gebruiken.
Behalve RDS en swirsl zaten er ook rare vlekken her en der in de lak.
Daarna is de auto van de nodige striping voorzien. Dat was ook wel nodig aangezien er veel kunststof delen aan deze auto zitten.
Na de eerste testspots kwam ik uit op Inizio op oranje pad met de rotary en vervolgens Finale op een licht groene pad op de DAP.
Testspot na Inizio
Helaas heeft de Inizio wel een groot nadeel, STOF :-(
Na de finale is het eindresultaat wel redelijk goed te noemen. Helaas kon ik in verband met de tijd niet meer correctie behalen dan dit.
Na het polijsten de hele auto schoongemaakt met Spray en Wipe en vervolgens met Eraser. Daarna Surf City Garage Nano Seal aangebracht met de DAP op een zwarte pad. Tijdens het curen van de Nano Seal het kunststof behandeld met Smartgel. Wat overigens geen overbodige luxe was.
Het curen van de Nano Seal
Vervolgens de Nano Glaze van Surf City Garage aangebracht met de DAP op de rode pad. Vervolgens uitgebuft en Surf City Garage Barrier Reef Paste wax met de hand aangebracht. Deze heb ik circa een half uur á drie kwartier laten curen. Tijdens het curen van de wax de bandjes gedaan en ramen aan de buitenzijde gereinigd en alle spullen opgeruimt.
Gebruikte materialen:
- Autobrite Super Snowfoam (foamen)
- Dasty (foamen)
- Chemical Guys Glossworkz (wassen)
- IronX (wieldoppen en lak)
- Dodo Juice Born Slippy en Poorboy’s Eleastic Claybar (kleien)
- Rotary PRO900 oranje pad Monello Inizio
- DAP900 groene (Light Polishing) pad Monello Finale
- Spray & Wipe om de auto te reinigen
- C.Pro Eraser (pre-coat onvetter en reiniger)
- DAP900 zwarte pad Surf City Garage Nano Seal
- DAP900 rode pad Surf City Garage Nano Glaze
- Surf City Garage Barrierf Reef Carnauba Paste Wax Hand Blended (wax)
- Poorboy’s Bold & Bright Gel (banden)
- Smartgel (trims)
Veel (goede) na foto's heb ik niet aangezien het al bijna donker was toen ik klaar was. Maar er komen er toch een paar. Totale werktijd 9 uur.
Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer maar weer