• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

spikkels in lak

gerard_nl

Detailing addict
16 dec 2009
69
52
vandaag even in de verminderde kou een stukje geprobeerd op mijn auto.

had de kap genomen, rotary machine, css pads.

2 hits mezzo op witte pad, daarna 1 finale op zwarte pad.

blinken als de nondeju ;) echter nog veel "spikkels" in de lak, lijkt echt op jarenlang ingefreten zooi.
uiteraard flink gekleid, maar kwam dat niet mee uit.
lijkt er dieper in gebakken.

zou ik er
a-mee moeten leven
b-grovere pad en dik aan de slag

ben bang dat ik door de lak heen tuf............

ps top met blackhole en nattys gaf wel super diepe glans zonder enige hologram oid.
 
Kijk of je de lakdikte kan opmeten. Als die rotary-proof is dan zwaarder gaan, anders mee leren leven
 
ik zal straks even een foto knippen, het is geen steenslag, het zijn zwarte pikkels in de zwarte lak, steenslag is duidelijk zichtbaar als witte plekjes.
 
met die spikkels kun je waarschijnlijk niets mee, is ingevreten IN de blanke laklaag
zeker een Volvo?

ik zal straks even een fototje plaatsen van wat ik bedoel.
 
non, cest un volkswagen.

ik vrees dat het vuil is wat er door een vorige eigenaar in geplolijst is, alleen de kap heeft er veel last van.
ik krijg de lak erg zwart en blinkend alleen die spikkels op de kap gaan niet weg
 
zal het proberen te fotograferen morgen in de garage, van heeeeel dichtbij is het net of de blanke laag weg is en daarin zit een zwart pitje van een halve mm ofzo, je kan echt zien dat de lak niet meer compleet is om het pitje, wel is nog alles inkleur, wat mij suggereert dat het aleen in de blanke lak zit.
echter zo diep polijsten ben ik niet zon fan van.


alhoewel, verstieren is overspuiten kap en weg pikkels $$)
 
gerard_nl zei:
zal het proberen te fotograferen morgen in de garage, van heeeeel dichtbij is het net of de blanke laag weg is en daarin zit een zwart pitje van een halve mm ofzo

Volgens mij heb ik dit ook. Enkel als je echt van heel dichtbij de lak bekijkt zie je enorm veel stipjes/putjes die als je goed kijkt niet op maar in de lak zitten? Heb zelf ook geen idee wat het is. Heb het meer dan een jaar geleden eens opgemerkt, sindsdien let ik er niet meer op, het is er gewoon en het beïnvloedt het eindresultaat niet.
Eigenlijk, de meest logische verklaring zoals het er bij mij uitziet is dat de lak lichtjes poreus geworden is, maar ik weet zelfs niet of dat mogelijk is met de hedendaagse lakken.
 
john 623 zei:
is de kap mss gespoten dat het zandkorrels zijn/was/waren ?

hoi john, lijkt me niet, je jan duidelijk zien dat het boven het spikje open is.
helaas vandaag geen fotos kunnen maken, auto staat nog op het werk met zijn levenssap eruit (accu plat)
 
foto's van een zeer sterk ingevreten lak door o.a. vervuiling en een parkeerplek onder eikenbomen.....

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
ik heb het nog nooit zo erg gezien, de blanke lak was zo dun dat de vezels uit de doeken vasthaakten aan de metallic-deeltjes.
dit was op alle vlakke delen, de verticale delen hadden nergens last van.

ik heb maandag ook foto's gemaakt van een bmw die op enkele plekken beginnend lak-verval had, laat ik morgen zien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Harold, herinner je de A8 nog uit Vught? Die had toch een beetje hetzelfde als je nu laat zien, en daar ben je een heel eind gekomen...

https://forum.Carclean.com/cc_postst4455/A8-40-TDI-voor-het-eerst-machinaal-na-6-jaar.aspx
 
@ Harold-A1:

Wat bedoel je met : zeker een Volvo?

want ik heb hier namelijk ook last van (en hier is het wel een Volvo), heb nu wel geen foto bij de hand hiervan, maar mischien kan u hiervan een voorbeeld aantonen?

het gaat om een lichtgrijze wagen.

Groetjes
 
nee hoor, Joel, de audi was echt heel anders als de volvo s80 van de foto's
hiervan is de blanke lak zover weg dat de metallicdeeltjes bleven haken in de microvezeldoek.
echt ruw dus.
de audi was gewoon dof....door de dreft ;)