• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spoiler bevestigen en wrappen over coating

Als jij het weet... Ik heb 2 doekjes per laag gebruikt (2 lagen). Aangebracht en meteen afgenomen met een doek, en nog eens nagewreven met een tweede doek. Heb elk paneel ongeveer in 4 delen gedaan afhankelijk van formaat. Een beetje zoals je ze zou polijsten. Met afspuiten van de auto zie je allemaal perfect verticale banen (vergeten filmpje te maken gisteren). Eerst had ik dit alleen op de achterklep, gisteren had ik het ook op alle portieren. Naar aanleiding hiervan maar besloten de volgende keer de voorschreven applicatie methode met doeken te gebruiken en zien hoe dat bevalt. Lijkt me alleen lastiger aan de randen/hoekjes, waar die applicator juist erg fijn voor was.

Ik heb Piccolo Nero doeken gebruikt de eerste keer maar dat vond ik niet fijn werken (te stroef, doek rolde op met afnemen). Dit jaar proberen met gesloten lus doeken zoals de Bordi omdat ik begreep dat dit veel makkelijker zou moeten werken.
 
Je kan ook een disco duo pakken. Die zijn ook van MF maar dan heb je wel de werkbaarheid van een kleinere pad.
 
Daar heb ik ook nog een paar van liggen. Ik zie dat als men MF-applicators gebruikt ze de CanCoat ook meteen uitbuffen en dan met doek nawrijven. Met de applicator heb ik dat niet gedaan, alleen verspreid. Wat is de beste techniek? Met doeken is de bedoeling dat je met de eerste (aanbreng) doek al meteen uitbufft en nawrijft met een schone doek.
 
Ik heb ook wel eens banen gehad van de Cancoat. Op de Seat toen...
Opzich niet zo heel storend. T was gelukkig maar een klein stukje ;)

Waarschijnlijk te lang laten zitten...

Ik breng Cancoat altijd aan met een Gyeon Applicator Blokje + Suede doekje. Druppel daar wat Cancoat op. En smeren maar!

Afnemen doe ik met doeken van KL!N Korea
 
Dat is precies wat ik gedaan heb, en meteen na aanbrengen afgenomen. Het was ook niet warm, hooguit 15 graden. Het was ook maar op een klein deel, maar nu ineens op alle vertikale delen (alleen te zien met afspuiten overigens). Vandaar zag ik het idee heb dat de coating aan het slijten is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik had het zelfde ;)
Was ook enkel met afspuiten te zien.
Ligt niet aan het slijten van de coating. want ik bij mij viel het pas op na +- 2 maand. En Cancoat heeft het bij mij totaal een goede 14 maand (dacht ik) volgehouden...
 
Ok. Ja ik merk ook dat bij deze wasbeurt de beading een stuk minder was, sheeting nog wel OK. Vorige wasbeurt was ook alweer 1,5 mnd geleden. Uiteraard weer geboost met Cure dus het ziet er allemaal prima uit. Ook geen idee of er echt een indicatie is dat de coating er helemaal af is. Hij zit er nu bijna 14 maanden op (zelfde als bij jou dus :p) en was sowieso van plan het weer opnieuw aan te brengen. Dit keer wel gewoon 1 laag (begreep dat 2 bijna niks toevoegd) en met een doek aanbrengen om te zien of dat een beter resultaat oplevert.
 
Je zou er ook voor kunnen kiezen om eerst alles horizontaal te doen, en daarna alles verticaal. Dan heb je waarschijnlijk ook minder kans op strepen, dit had ik ook zo gedaan op mijn TT, waarna ik na meer dan 1 jaar nog steeds geen strepen o.i.d. zag. Op mijn lexus heb ik het ook zo gedaan, en tot dusver (+/- 1 maand) zie ik nog geen strepen.
 
Handleiding van Gyeon site:
Simply spray onto the attached microfiber and wipe until you achieve full gloss. That is how easy it is to apply Q² CanCoat! This product provides an outstanding and durable SiO₂ based coating, which is easy to apply and durable at the same time.

BEST PRACTICE AND PRO-TIPS FROM YVES HEYLEN
Q² CanCoat wins it all when it comes to versatility. It might be applied on paint, trim, rims, metal, carbon fibre or PPF/vinyl. It’s both a stand alone product as well as a top coat. TIP: Never spray in the direction of the vehicle and mind working in an area with low air movement to avoid overspray. Work in small sections to avoid streaks.

en nog een videoke om te kijken hoe het wel moet:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: expor
Nou hij zit erop hoor ;)

IMG-20190526-112251.jpg

IMG-20190526-111634.jpg
 
Was toevallig over het bevestigen van spoilers aan het lezen/zoeken en 3M heeft hier speciale dubbelzijdige tape voor .Welke aan 1 kant gemaakt is om te hechten op lak en aan de andere kant op plastic .Daar gebruiken ze altijd ipa ( isopropyl alcohol) of 3m ontvetter (wat gewoon IPA met 10% demi water is) voor de lak en de spoiler te ontvetten.