Ik heb eerst plakbandje geplakt op het spatbord dat het zeker niet raak met schuren, na het schuren stappen p120- p240- p400, dan het geschuurde oppervlak afgeplakt en omgekrulde plakband geplakt (geen rechte gebruiken) je mag geen lijn krijgen, dat blijf je zien na het spuiten. Na het zetten van de grondlak, heb dit wel met spuitbusje filler gedaan omdat het maar klein is. 3 dunne laagjes. Kan ook 4 of 5. Altijd van groot naar klein werken. (Overspray) na het drogen van de grondverf, schuren met p600 (ietsjes verder als de grondverf. Dan verder schuren met p1000 en de uitspuitzone met p2000 en na de p2000 polieren dan alle vuil eraf is. Dan alles afplakken, tot helft bumper waar je gepolierd hebt, dan als alles afgeplakt is ontvetten, en dan de lak (kleur) zetten. Ik doe dat met pistool 1.2mm (werkt ook met spuitbusje als de schade niet groot is) en iets verder tot waar de grondverf komt, zet eerst dun laagje, dan volle laag en dan nevellaag om de metallic te verdelen. Deze goed laten drogen, dan clearcoat ook pistool 1.2mm tot het einde waar het geschuurd is (p2000) een goede laag, (niet te dik) dan 10min laten uitdampen, daarna een volle strakke laag clearcoat (zorgen dat je geen lopers krijgt) ook tot einde p2000 misschien ietsjes verder over het gepolierde deel. Dan krijg je wel een overgang (nevel) dan kun je evt nog met uitspuitverdunning laten overgaan maar ik heb het enkel laten drogen zo zonder uitspuitverdunning. Daarna na het drogen (dag erna ofzo) alles schuren lichtjes met p1500 vervolgens p2500 en daarna op polieren en de overgang is weg..
Dit zijn zowat de stappen die ik doe. Maar let er goed op, zorg dat je niet door de originele clearcoat schuurd waar enkel de nieuwe clearcoat komt, anders moet daar ook lak op komen.