• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spotrepair

Amstier

Detailing guru
20 jan 2010
5.476
105
43
Detail vrienden,

Wie heeft er ervaring met spotrepair? Is het wat? En wat is het precies voor een procédé? De RS2 heeft namelijk een steenslag putje, (het lijkt trouwens meer op dat het steentje erover heen is geketst) op de motorkap en wil deze graag laten verwijderen als de wagen eind deze maand komt.

Alvast bedankt voor de reacties/tips!

Alteaniels heeft pas geleden de auto van zn vrouwtje laten doen zover ik weet ;-)
Miss even contact met hem opnemen :weetniet

:cool

Spot repair gaat als volgt, met een airbrush eerst de kleur v/d lak en dan polijsten als het droog is, dan als er een blanke laklaag op zit wordt deze op de zelfde mannier aangebracht en bewerkt.

autoschade bedrijf Care heeft het een keer laten zien bij de grote beurt op veronica.
;-)

Paulus de Boskabouter zei:
Bedankt nicknameless! Had het al gezien, maar wil het professioneel laten doen.

Nou, dan kan ik je sinds gisteren wel wat informatie verstrekken. Ik heb spotrepair laten uitvoeren.

1 plekje van 1,5 centimeter bij 4 mm ...... Deukje door 'portier' slag in spatbord
1 plekje van 3 centimeter bij 1 centimeter ..... krassen van stenen 'hek'rand ....

Beide schades tot op en zelfs door de grondlak heen. Tevens deukje in metaal.

Laat ik het zo omschrijven. Het is net zoals met detailen. Het is een VAK. Dit vak krijg je pas onder de knie door het vele malen te doen. Hoe meer ervaring iemand heeft met 'spuiten', kleuren en polijsten, des te beter hij het uiteindelijk kan.

Ik heb er 1 kunnen vinden die zijn vak echt verstaat. Werkt voor zichzelf. Heeft enkele jaren in loondienst gewerkt voor een professioneel bedrijf. Was zo goed in zijn werk, dat hij veel meer kon verdienen door voor zichzelf te beginnen.

1) Terugschuren tot op blank metaal van de schade
( deukje werd iets dieper teruggeschuurd, heel vakkundig, geen plamuur nodig )
2) Te behandelen gebied 'vergroten' tot circa 1 A4-tje
3) Zinkspray .... verwarmen
4) filler - grondlak .... verwarmen
5) wetsanden met 2500
6) meerdere lagen kleur, met verwarmen, tot dekkend
7) verwarmen en uitharden
8) blanke lak in meerdere lagen .... verwarmen en uitharden
9) wetsanden met 2500
10) Grove polijstpasta met Festool en lichte pad - 2 snelle hits
11) Fijne polijstpasta met Festool en lichte pad - 2 snelle hits

Resultaat is belachelijk goed ( wit is gemakkelijke kleur ) ..... Het is VERSCHRIKKELIJK om naar te kijken. Totdat je begrijpt waar hij naar toe werkt ....

Het resultaat is met name zo mooi doordat de repairder zich niet beperkt tot de schade zelf. Hij smeert de schade als het ware uit over een grote oppervlak. Daardoor zie je minder of geen spuitovergangen en geen verschil in glans. Prachtig werkje.

Bedankt Leonneke! Nu is het duidelijk. Ik zal eens een beetje gaan informeren naar spot repair bedijven bij ons in de buurt.

Dan zou ik je graag DSH aan willen raden..

Die gasten komen door heel Nederland/heel europa, dus dat zal het probleem niet zijn. Jaarlijks hebben wij een citroen meeting waar we oa uideuken zonder spuiten laten doen. Ieder jaar met een ander bedrijf maar we hebben ze werkelijk nog nooit zo netjes gehad als deze gasten! Erg vriendelijke mensen, echt TOP kwaliteit werk en super nette prijzen...

Roep maar dat je positieve verhalen had gehoord over de www.citroen-forum.nl meeting!
Zijn spotrepairder is een man die door een grote autolakfabrikant is opgeleid om kleurenstalen te spuiten en schijnt ook echt topwerk af te leveren...

Deze jongens worden ook door importeurs door heel europa ingeschakeld voor grootschalige hagelschades op opslagterreinen..

http://www.dshrepair.nl/ (Ik weet nou niet of ik de link mag plaatsen? Ik heb er zelf geen belang bij, behalve dat het voor paulus gewoon fijn is als zijn correctie goed gebeurt!)

Marco

Bedankt Marco! Ondanks dat het ver weg is wel het overwegen waard! De RS2 moet gewoon perfect zijn, geldt trouwens ook voor mijn andere auto's.

Leonneke zei:
Nou, dan kan ik je sinds gisteren wel wat informatie verstrekken. Ik heb spotrepair laten uitvoeren.

1 plekje van 1,5 centimeter bij 4 mm ...... Deukje door 'portier' slag in spatbord
1 plekje van 3 centimeter bij 1 centimeter ..... krassen van stenen 'hek'rand ....

Beide schades tot op en zelfs door de grondlak heen. Tevens deukje in metaal.

Laat ik het zo omschrijven. Het is net zoals met detailen. Het is een VAK. Dit vak krijg je pas onder de knie door het vele malen te doen. Hoe meer ervaring iemand heeft met 'spuiten', kleuren en polijsten, des te beter hij het uiteindelijk kan.

Ik heb er 1 kunnen vinden die zijn vak echt verstaat. Werkt voor zichzelf. Heeft enkele jaren in loondienst gewerkt voor een professioneel bedrijf. Was zo goed in zijn werk, dat hij veel meer kon verdienen door voor zichzelf te beginnen.

1) Terugschuren tot op blank metaal van de schade
( deukje werd iets dieper teruggeschuurd, heel vakkundig, geen plamuur nodig )
2) Te behandelen gebied 'vergroten' tot circa 1 A4-tje
3) Zinkspray .... verwarmen
4) filler - grondlak .... verwarmen
5) wetsanden met 2500
6) meerdere lagen kleur, met verwarmen, tot dekkend
7) verwarmen en uitharden
8) blanke lak in meerdere lagen .... verwarmen en uitharden
9) wetsanden met 2500
10) Grove polijstpasta met Festool en lichte pad - 2 snelle hits
11) Fijne polijstpasta met Festool en lichte pad - 2 snelle hits

Resultaat is belachelijk goed ( wit is gemakkelijke kleur ) ..... Het is VERSCHRIKKELIJK om naar te kijken. Totdat je begrijpt waar hij naar toe werkt ....

Het resultaat is met name zo mooi doordat de repairder zich niet beperkt tot de schade zelf. Hij smeert de schade als het ware uit over een grote oppervlak. Daardoor zie je minder of geen spuitovergangen en geen verschil in glans. Prachtig werkje.
Wat kost nou zoiets dan? Ik heb veel last van steenslag aan de achterste wilekasten...