Paulus de Boskabouter zei:
Bedankt nicknameless! Had het al gezien, maar wil het professioneel laten doen.
Nou, dan kan ik je sinds gisteren wel wat informatie verstrekken. Ik heb spotrepair laten uitvoeren.
1 plekje van 1,5 centimeter bij 4 mm ...... Deukje door 'portier' slag in spatbord
1 plekje van 3 centimeter bij 1 centimeter ..... krassen van stenen 'hek'rand ....
Beide schades tot op en zelfs door de grondlak heen. Tevens deukje in metaal.
Laat ik het zo omschrijven. Het is net zoals met detailen. Het is een VAK. Dit vak krijg je pas onder de knie door het vele malen te doen. Hoe meer ervaring iemand heeft met 'spuiten', kleuren en polijsten, des te beter hij het uiteindelijk kan.
Ik heb er 1 kunnen vinden die zijn vak echt verstaat. Werkt voor zichzelf. Heeft enkele jaren in loondienst gewerkt voor een professioneel bedrijf. Was zo goed in zijn werk, dat hij veel meer kon verdienen door voor zichzelf te beginnen.
1) Terugschuren tot op blank metaal van de schade
( deukje werd iets dieper teruggeschuurd, heel vakkundig, geen plamuur nodig )
2) Te behandelen gebied 'vergroten' tot circa 1 A4-tje
3) Zinkspray .... verwarmen
4) filler - grondlak .... verwarmen
5) wetsanden met 2500
6) meerdere lagen kleur, met verwarmen, tot dekkend
7) verwarmen en uitharden
8) blanke lak in meerdere lagen .... verwarmen en uitharden
9) wetsanden met 2500
10) Grove polijstpasta met Festool en lichte pad - 2 snelle hits
11) Fijne polijstpasta met Festool en lichte pad - 2 snelle hits
Resultaat is belachelijk goed ( wit is gemakkelijke kleur ) ..... Het is VERSCHRIKKELIJK om naar te kijken. Totdat je begrijpt waar hij naar toe werkt ....
Het resultaat is met name zo mooi doordat de repairder zich niet beperkt tot de schade zelf. Hij smeert de schade als het ware uit over een grote oppervlak. Daardoor zie je minder of geen spuitovergangen en geen verschil in glans. Prachtig werkje.