• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spray en Wipe v.s Spray en Gloss

bassiequick

Detailing rookie
1 dec 2009
144
0
Ey allen,

Ik ben benieuwd naar praktijkervaringen waarin jullie merken dat Spray & Gloss wat extra doet t.a.v Spray en Wipe van Poorboys.
Zit er carnauba in de Spray en Gloss? Voegt het dus meer toe dan na een wasbeurt en dan behandeld met Spray & Wipe?

grt Bas

Hey Bas,

Ik heb zelf de Spray & Gloss en de Quick Detailler+. Die laaste bevat als toevoeging wat carnauba en het oppervlak voelt na QD+ erg glad aan. De Spray & Gloss bevat geen carnauba maar wel een toevoeging die ervoor zorgt dat het oppervlak gaat glimmen. Dat is ook heel duidelijk te zien op matzwarte oppervlakken die duidelijk gevoed worden en er niet meer matzwart uitzien. Ook spray & Gloss maakt het oppervlak wat gladder. Ik krijg zelf het idee dat er siliconen in Spray en Glos zitten. Je ziet ook dat er iest vettigs op de binnenwand van de (doorzichtige) spuitfles zit. Geen laagje maar zo'n waterafstotend effect.

Ik heb dus beide producten en de Spray & Gloss vind ik eenvoudiger te verwerken. De QD+ moet je echt nawrijven. Bij de Spray en Gloss kan dat maar als je het spaarzaam aan brengt dan is dat niet eens nodig. Op glas moet je wel nawrijven.

Ik heb gisteravond mijn Laptop en eerder mijn camera's met Spray & Gloss en een poorboys supervezeldoek afgenomen. Het reinigt goed en de oppervlakken herleven als het ware. Ziet er als het ware weer nieuwer uit. Gebruikssporen worden wat verdoezeld. En het beeldscherm wordt streeploos schoon. Gebruik het ook op mijn 50 Inch plasma. Spray en Gloss vind ik duidelijk universeler toepasbaar maar als je iest meer tijd hebt na het wassen voegd QD+ wel wat carnauba toe en dus meer bescherming.

Ik vind de Spray en Gloss zo universeel dat ik geeneens spray en wipe wil gebruiken.

oveirgens zit ik zelf ook een beetje met een gelijek vraag maar dan ten aantien van Last Touch. Voegt dat ook nog glans toe of is dit echt een basic detailer zonder enige toevoeging. Ik lees namelijk dat het een glanzend resutaat achterlaat en dan denk ik al snel aan iets dergelijks als Spray & Gloss.

Groeten GdV

hartistikke bedankt gdv42 het is een stuk duidelijker wat ikvan het product mag verwachten.
En naar mijn idee heeft last touch geen toevoegingen,kan fout zitten hoor.

jawel , lasttouch heeft wel iets in zich..
siliconen, daarom streept het zo heerlijk als je het puur als QD na het wassen gebruikt..

ik heb hier een gallon qd+ staan (of iig wat er van over is)

ik wil niets anders meer..

helemaal na het wassen is qd+ voor mij gewoon HET middel.

en de carnauba die er in zit, geeft je nog een weekje bescherming ook!

edit: @gdv
je kan bijvoorbeeld niet kleien met spray en gloss.
en spray en wipe wel
gezien ik zelf qd+ heb (en jij spray en gloss) gebruik ik gewoon born slippy om te kleien

Hier nog een twijfelaar ... ;)

Ik merk dat ik vaker grijp naar de producten van Poorboys World, wil binnenkort samen met mijn vader een gallon Slick 'n Suds gaan proberen, maar daarnaast wil ik een spray die je na het wassen even vlug kan aanbrengen.

Zelf heb ik de Smart One gebruikt, maar die moest eerst even drogen alvorens je hem af kon nemen, is dat met QD+ ook het geval ?

Mijn vader is nogal gek van Meguiars #135 ofwel Ultimate Quick Detailer, dit kan natuurlijk ook maar ik zou graag wat van Poorboys willen gebruiken hiervoor.

Misschien is een van de kit's wel een oplossing ?

Zelf twijfel ik tussen Spray 'n Wipe en Spray 'n Gloss of QD+, de laatste heeft mijn meeste belanstelling omdat het per slot van rekening ook nog bescherming bied, is deze qua verwerken een beetje te vergelijken met Dodo's Red Mist ?

qd+ vernevel je op een mf padje.
wrijf je over de lak, doe je bijvoorbeeld een halve motorkap, dan als je klaar ben met aanbrengen (even wrijfen zo gepiept) kan je in principe het eerste stukje al uitpoetsen.

is best snel hoor

Ik spray de auto in met QD+ wanneer deze nog niet afgedroogd is. Wanneer ik hem dan afdroog krijg ik een streeploos en glanzend resultaat. Werkt ook nog eens tijdbesparend.

McShine zei:
Ik spray de auto in met QD+ wanneer deze nog niet afgedroogd is. Wanneer ik hem dan afdroog krijg ik een streeploos en glanzend resultaat. Werkt ook nog eens tijdbesparend.

Dat zelfde doe ik met Spray & wipe.
Spul waar ik niet meer zonder zou kunnen.
In en op de auto en rond het huis, super spul!