• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spraywax VS Detailer spray

kane

Detailing rookie
17 mrt 2009
110
0
Kunnen jullie me de voor en en nadelen opnoemen
en wanneer gebruik je nu een een spraywax en wanneer hanteren jullie een detailer

rest van het stappenplan heb ik al wil gewoon als ik de auto was en dat zal regelmatig zijn,een goed produkt aanschaffen zodat hij weer glimt en bescherming heeft
De wax die ik momenteel gebruik is natty's blue (is wel bijna op,kan er nog een keer of 4 mijn auto mee behandelen)

Alvast enorm bedankt

Nadelen van een Spraywax kunnen zijn dat je wel goed moet uitwrijven om vlekken te voorkomen, dit is met een detailer spray wat minder. En verder is een detailer spray wat universeler om het maar zo te zeggen. Ik heb Poorboys Quick Detailer + (QD+) is een detailer spray met carnauba en werkt erg prettig, dus beetje combi van beide.

Mijn keus zou dan toch Gyeon Cure https://www.Carclean.com/product/Gyeo...ure_400_102611, of Dodo Juice red mist https://www.Carclean.com/product/Dodo...DJRT500_101244
Wel duurder, maar geven toch net wat meer bescherming, en vooral de Red mist een mooie wet look.

Een QD kun je gebruiken als glijmiddel voor tijdens het kleien.
Veel QDs kun je ook gebruiken als bijv. glasreiniger of 'waterless wash'.
Een QD is voordeliger dan een spray wax.
Een QD is makkelijker af te nemen (hoeft niet na te wrijven zoals bij sommige spray waxen).

Ik gebruik een spray wax vooral voor een snelle waxbeurt, als de bestaande waxlaag al bijna weg is en ik geen tijd heb om een nieuwe waxlaag op te brengen. QD+ vind ik persoonlijk een heel fijn product wat heerlijk ruikt, maar anderen hebben wel eens geklaagd dat het strepen geeft. Niet direct op de lak vernevelen, maar verspreiden via een MF padje en vaak lost dit dat probleem al op.

Al met al twee verschillende producten, ik vind dat je ze allebei in je arsenaal moet hebben, te beginnen met een QD (want die is wat universeler in het gebruik).

Hoi,

Nou heb genoeg info ook via pm dank hiervoor,en heb veel gelezen op het forum over de spraywax en de ultimate quik detailer
Keuze op de detailer is gevallen omdat ik elke 2 maand de auto toch in de wax zet en dan is de bescherming toch nog wel inorde
en ik met de detailer snel een resultaat behaal

Ik ga van de week een fles aanschaffen en dan genieten van het product
maar ik las verschillende werkwijze's graag hoor ik jullie ervaringen hierover

gewoon sprayen op de auto en direct uitwrijven,of via een doek opbrengen en uitwrijven
en ook las ik ff laten zitten op de lak voordat ik het afneem

ben ook zeer benieuwd hoe vaak ik de auto ermee kan behandelen

bedankt voor de info

Groetjes

• Leuk
Reacties: GMToyota
Ik gebruik m'n detailerspray als volgt :

Afspoelen met volle straal van de wagen , droogdoek "vochtig" sprayen met de detailerspray ( de lange kant) en vervolgens de auto + ramen afdrogen......

Als m'n doek te nat wordt dan wring ik deze uit en gebruik ik de "korte" vezels.

Ik wrijf liever detailerspray uit met een "natte" doek dan met een droge.

Volgens mij heeft het geen zin om te wachten ( curen?? ) als je een gewone detailerspray gebruikt.....

Een detailspray gebruik ik wel eens na het wassen net als GSM als drooghulp. Ook wel eens om de glans een beetje te versterken. Een spraywax gebruik ik om weer een beetje bescherming toe te voegen als ik bijvoorbeeld minder tijd tot mijn beschikking heb en toch wat wil beschermen.