• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spuitnevel

Kijk daar heb ik iets aan..Bedankt man.

Kan alvast een begin maken hoe ik begonnen ben en tot dus ver ben.
eerst heb ik oude roest en losse lak verwijderd.
Daarna opschuren met fijn schuurpapier.
Reinigen/ontvetten met terpentine.
Dan 2 keer ingesmeerd met Noverox,
Dagje laten drogen en toen Motip 2 componenten plamuur aangebracht.
Dit na half uurtje netjes glad schuren,
De boel weer ontvetten en Motip Primer er op.
Heel licht op schuren-ontvetten en Motip acryl Metallic er op.
Ziet er best aardig uit ,alleen iets lichter van kleur.

Maar dat kan nog aardig bij komen door spuitnevel weg te poetsen en een goede was er op te zetten.
Heb een aantal plekjes op mn auto,maar ben met die begonnen die het minst in het zicht zit.

Pas als ik tevreden over het resultaat ben ga ik aan de rest beginnen.

ennuuhh Nick..Succes met je clubje dit seizoen..(-;
 
Gewoon de SSR serie nemen en dan proberen wat goed werkt.

Bij ging overspray weg na kleien en 2,5 op heavy green.

(had bij een auto een roestplek weggeschuurd en daarna gespoten met bijna dezelfde verf.)
 
@havanna en thabird


ik post toch dat het klei best wel zal gaan.....is best een goede tip.
kleien is de veiligste methode maar kost wel wat tijd vandaar dat ik andere oplossingen toepas die ik niet zonder zelf toezicht te hebben door een ander zal laten toepassen.
dat ik dat niet wil posten vanwege bedrijfs'geheim' is wel erg zwaar gesteld.
ik vertel dat niet om te voorkomen dat zo'n oplossing foutief wordt uitgevoerd met lakschade tot gevolg en ik een claim krijg :rules



het is hier vloeken in de kerk, maar commandant heeft zich echt wel bewezen in de afgelopen tientallen jaren in het schadeherstel.
klei bestond toen niet weet je wel maar dat wil niet zeggen dat er nu niets anders meer is wat je kunt gebruiken.
wanneer je met gevoel werkt en dus niet als een wilde over randjes schuurt is er niets aan de hand, door de lak heen gaan doe je echt niet zomaar.
neem dan de 3, die is er voor geschikt. nadien even napolijsten met een lichter product maakt het eindresultaat alleen maar mooier.
 
Mijn antwoord op de pm die ik hierover kreeg, had niet door dat deze topic er was:

Hi Bart,

Mocht de nevel op glas/ramen zitten dan kun je een scheermesje gebruiken. Zit het op de lak of op de velgen dan kun je het kleien, de methode daarvoor zijn tutorials over geschreven. Mocht dat niet helpen dan kun je voorzichtig met een doek thinner eroverheen poetsen tot het weg is, de lak zal hoogst waarschijnlijk wel wat dof slaan. Dat is te verhelpen door het eventje een paar minuten te laten staan en het dan te poetsen met bv SSR1 van poorboys op de witte lake coutry pad.

Succes
 
Trab zei:
eerst heb ik oude roest en losse lak verwijderd.
Daarna opschuren met fijn schuurpapier.
Reinigen/ontvetten met terpentine.
Dan 2 keer ingesmeerd met Noverox,
Dagje laten drogen en toen Motip 2 componenten plamuur aangebracht.
Dit na half uurtje netjes glad schuren,
De boel weer ontvetten en Motip Primer er op.
Heel licht op schuren-ontvetten en Motip acryl Metallic er op.
Ziet er best aardig uit ,alleen iets lichter van kleur.


Waar is je ertsende primer zoals een epoxy of washprimer? Dit nieuwe laksysteem geeft geen enkele bescherming tegen roest zo, ook al zou alle huidige roest inderdaad 100% weg zijn wat niet zo is met wondermiddelen zoals noverex
 
Klei is voor het verwijderen van overspray, voordat het detailing clay heette, werd het oversprayclay genoemd ;)
 
Harold-A1 zei:
@havanna en thabird


dat ik dat niet wil posten vanwege bedrijfs'geheim' is wel erg zwaar gesteld.
ik vertel dat niet om te voorkomen dat zo'n oplossing foutief wordt uitgevoerd met lakschade tot gevolg en ik een claim krijg :rules

Bij deze mijn excuses

Maar post's uit het verleden deden me de conclusie trekken dat het weer eens om een "bedrijf's" geheimpje ging ;)
Wat ik zeker respecteer, maar dan ben je beter dat je niks zeg.
 
AJs autobody zei:
Waar is je ertsende primer zoals een epoxy of washprimer? Dit nieuwe laksysteem geeft geen enkele bescherming tegen roest zo, ook al zou alle huidige roest inderdaad 100% weg zijn wat niet zo is met wondermiddelen zoals noverex


Hele goede vraag.
Die etsende primer heb ik dus niet,is me ook niet verteld bij de automaterialen handel dat ik die nodig heb.
Maar die moet ik dus wel even gaan halen ergens,

Dit is nu precies de reden waarom ik dit topic heb geopend.
Beetje goed beslagen ten ijs te komen.:)^