• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen / spuiten middenconsole

G.Scholtens

Detailing chief
19 apr 2010
145
100
Goedemorgen,

Weet niet of dit het juiste topic is, maar ik wou gisteren even de middenconsole opnieuw spuiten van de auto. Deze zag er niet uit, was al eerder overgespoten. Dus cleanen geen optie.

Maar zag toch mijn verbazing dat er behoorlijk wat diepe krassen in zitten, hoe kan ik dit het beste verdoezelen?
Puur kwestie van schuren van grof naar fijn? Misschien andere primer / filler gebruiken? Helaas zo geen foto's van de console.

Ik gebruik ook action verf, misschien niet het beste. Maar dat terzijde. Ik moet het toch opnieuw doen, dus ook graag tips hoe ik de verf kan verwijderen.
Reinigsthinner werkt opzich wel, maar door al die lagen ben ik uren bezig.
 
foto's helpen.


Waarom alles weghalen? als je het tot een egaal geheel schuurt en de verf er onder niet los zit kan je gewoon over verf heen spuiten?
 
Plastidip een optie?

Voor
014fb9c6.jpg


Tijdens
Iedere keer een nieuw laagjes aanbrengen met tussenpozen.
8b126f2d.jpg


Na
d30aaa45.jpg


Als je het zat bent of het is beschadigd, trek je het er zo vanaf en kun je nieuwe laagjes aanbrengen.
3 of 4 dunne laagjes is genoeg om de boel netjes en egaal te krijgen. Hou er wel rekening mee dat er een heel klein beetje structuur in zit want het blijft immers plastic/-rubberachtig aanvoelen.
 
Heb maar besloten een andere console te halen, deze word morgen geleverd. Was al zovaak overnieuw begonnen, was er klaar mee. Denk 2e hands direct in de juiste kleur is het snelste