• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

SRP en daarna een Zymol wax. Kan dit?

SidP

Detailing trainee
3 apr 2011
12
47
Ik wil morgen, als het goed weer is, mijn auto even voorzien van een nieuw laagje wax. Nu dacht ik zelf, wassen. Super resin polish met de zwarte pad op de DAP en dan de wax (zymol carbon). Is dit mogelijk?
Of is het beter om eerst Liquid Souveran op te brengen en dan toppen met de Zymol?

Alvast bedankt...!

In principe vind ik dit een beetje zonde van je premium wax.... SRP van AutoGlym is een All In One product met een hoop fillers, daarna ga je een premium wax er overheen aanbrengen. :weetniet

Ik denk niet dat het kwaad kan, hoewel Zymol zelf natuurlijk zijn eigen pre-wax HD Cleanse cleaner naar voren zal schuiven. Hetzelfde bij Swissvax en hun cleaner fluid. Ik ben van mening dat bij een goed voorbereide, schone lak, elke carnauba wax wel goed zal houden. Het is geen sealant die kieskeurig is.

SRP's fillers zijn op basis van acryl en niet op basis van oliën, dus ik verwacht niet dat je problemen zal ondervinden. Het is een goede basis voor elke wax. Als je het maar goed inwerkt en het residu goed wegveegt. En vergeet vooral ook niet om te kleien.

Bedankt voor de antwoorden. 'T is namelijk zo dat ik geen pre wax cleaner heb en ik hoopte dat de SRP daar wel voor kon door gaan. En nog niet zo heel lang geleden heb ik de auto machinaal gepolijst met alles erop en eraan alleen ik zou graag mijn nieuwe wax uitproberen.
Stel dat ik een pre wax cleaner heb, moet ik dan ook altijd kleien?

SRP is een all in one en bevat dus ook een vrij goede cleaner. Maar als je lak net gepolijst is, dan kun je wellicht overwegen om een middel zonder fillers te gebruiken, zoals een toegewijde cleaner van bijv. Mothers of iets wat ook super goed cleant: Carlack NSC. de fillers heb je toch niet nodig.

Voor het cleanen is kleien altijd aan te raden. Maar als de lak kort ervoor nog gekleid is en in de tussentijd niet veel vervuiling heeft opgevangen, dan is het niet verplicht.

Zal ie toch met een 'cleaner' aan de gang moeten want als ik er even ( speculatief ) doorheen lees wil de TS een staptje verder dan alleen wassen.
Wellicht een andere middel nog tot je beschikking ( Finale / SSR1 / Prof Polish / Lime Prime )
Zou er in elk geval niet voor kiezen om souveran te doen en dan de carbon maar in beide gevallen of / of.

Tja ik heb finale. Maar ik denk na al jullie antwoorden gelezen te hebben ik toch even een cleaner ga bestellen. Ik twijfel tussen mothers step 1 (step 2 bevalt me namelijk erg goed) of de Paint cleansing lotion van Pinnacle omdat ik daar natuurlijk de wax al van heb. Iemand daar nog suggesties voor? Nogmaals bedankt!