• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

SSR1 + LC White CCS Hand Applicator

dionio

Detailing rookie
26 jan 2009
59
0
Morgen krijg ik mijn bestelling binnen en ga dan voor het eerst mijn zwarte a3 behandelen
Ik kan alles binnen in een autospuiterij doen en daar zal ik hem eerst wassen en kleien. Dit gaat allemaal nog wel lukken.
Dan wil ik SSR1 gaan gebruiken icm de LC White Hand Applicator.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? hoeveel product, hoelang poetsen etc.
Ik weet dat dit wellicht makkelijker is met een machine maar ik weet niet op de spuiterij zoiets heeft. Ga ik dan wel resultaat zien? Ik heb het sticky topic gelezen over handmatige producten : [ Sticky ] Compleet poetspakket voor de fanatieke handmatige beginnende detailer
Alleen kan ik niks vinden over het opbrengen van SSR1 icm handmatig poetsen/polishen.

Alvast bedankt!
 
Hoeveelheid product: Ik zou een puntje nemen iets groter dan een erwt. Werken met stukjes van ongeveer 30x30 cm. Ik ben alleen bang dat je handmatig met een witte pad en SSR1 op een Audi lak weinig resultaat zult gaan boeken.

In ieder geval succes morgen en maak wat foto's, altijd leuk! ;)
 
Zoals gezegd ,een paar druppels op je handpad doen..
Houd je werk gebied klein zodat je geconcentreerd kan werken ,grote oppervlakken is zinloos.
Blijven inwerken ,horizontale banen ,verticale banen ,werk het product volledig uit tot het een witte doorzichtige vorm aanneemt (vaseline-achtig) ,eens je een paar stukken hebt gedaan krijg je het vanzelf door. :)^