• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

SSR2.5 als water, is hier een oplossing voor?

Surreallistic

Detailing addict
5 sep 2009
178
65
M'n SSR 2.5 (wordt binnenshuis in een box in de schaduw bewaard) is als water! Zelfs na paar minuutjes goed schudden, blijft het als water. SSR 1 is nog wel zoals het hoort, goed stevig om een dotje op de pad achter te laten.

Zijn hier nog oplossingen voor? Of is het helaas pindakaas? En voorkom ik dit dan in de toekomst?
 
Toen ik dit las direct die van mij even gecheckt, maar deze is nog steeds dik van structuur. Raar dat het zo waterig word, vreemd....
 
Dit heb ik eens met een wax gehad, deze heeft bij mij gewoon te lang stil gestaan, kon er niks meer van maken na veel schudden bleef hij ook klonterig.
De dikke drap mengde zich niet meer met het water.
Helaas pindakaas ik heb het destijds weg gegooid, hoop dat jullie middeltje niet zover is.
 
Mijn SSR 2.5 is nog gewoon lekker dik, staat hier sinds maart 2009.

Wel heb ik het met de SSR 1 die vloeibaar is.
Heb al een nieuwe fles gehad maar ook deze is weer tot water over gegaan.
Denk dat dit een "probleem"is van poorboy's
 
Hier het zelfde probleem met ssr2.5 ssr1 word ook al dunner waardoor geen idee
zo heb ik ook een fles autoglym die srp daar staat ook iedere x water
 
nou hier nog een ik heb ssr1 en ssr 2 staan, de ssr 2 gebruik ik vaker dan ssr1 maar ze zijn allebei overgegaan tot een waterige substantie, ik vraag me af of de werking nog steeds goed is ook al schud je er een uur mee met de fles:D

P.s. de flessen staan in de garage waar het wat koeler is dan in huis maar wel volledig in de schaduw....
 
Ik heb het ook met de SSR 1

Ik heb hier echter geen last van met de 2 en 2.5
ik heb laatst nieuwe besteld van de SSR 1 deze is nu ook niet meer zo chemisch roze en ruikt ook beter.
hoop dat ik het met deze fles niet last van krijg.
qua werking zit er volgens mij wel verschil in als het zo waterig word.

ik heb de fles leeggemaakt en omgespoeld en heb r nu megs m82 in zitten.

mischien een idee voor jou?
 
Hebben andere merken hier ook last van ?
Meestal heb je maar kleine beetjes nodig en maar een paar keer per jaar, dus die flessen zouden jaren mee kunnen gaan, maar als de houdbaarheid zo kort is dan kan het wel eens weggegooid geld zijn.
 
Hoe oud is deze SSR1 ?
Er is namelijk een serie geweest die dit probleem had, gewoon even contact opnemen met CC en het komt goed! :)^
 
Ik heb dit probleem ook met de ssr 2.5, is waterig.

Maar ik heb geen probleem met de verwerking ervan, want ik kan gewoon correctie er mee behalen.

Het is wel irritant als je het op je pad wilt doen, het spettert elke kant op.
 
pudepoets zei:
ik heb laatst nieuwe besteld van de SSR 1 deze is nu ook niet meer zo chemisch roze en ruikt ook beter.


Gek, bij mij is de kleur echt geel....:weetniet

On topic: Bij mij is het ook zo dun als water. Doe het gewoon op de pad, met de Dap even (zachtjes) over de lak wrijven om het te verdelen over het deel dat ik wil polijsten en daarna pas aanzetten.
Spetteren heb ik dan helemaal geen last van en de werking wordt er niet minder door.
 
Ahum....
Mijn SSR2.5 is ook bijna water .
Toch maar raar en ik heb ook geen vertrouwen meer in de werking!
De SSR 2 lijkt mij even goed of misschien zelfs iets beter resultaat te halen???

Mijn SSR 1 is ook ietsje meer vloeibaar geworden maar dat is niks in vergelijking met mijn SSR2.5...
Zijn er nog met deze problemen?
 
Het bindmiddel breekt soms af, maar het is bij Poorboy's niet helemaal duidelijk wat dat veroorzaakt. Kou is in ieder geval een van de veroorzakers. Voor de werking van het product kan het geen kwaad. De polijstende werking blijft gelijk.
 
Misschien dat het zelfs een voordeel heeft en je het als een spray-polish kan gebruiken? Hierbij zet je SSR dus in een sprayflesje en spray je een pad gelijkmatiger in. Minder stof, minder ophoping in je pad.

Geen idee of het zo werkt hoor, maar het doet me denken aan een product van Optimum dat 'nieuw' op de markt is verschenen (een 'revolutionaire' spray polish).
 
Tim, het kan zijn natuurlijk dat het in mijn hoofd zit die verminderde werking, gewoon door de vloeibare substantie...

Mijn producten staan koud in de winter, dicht tegen het vriespunt zelfs maar niet onder nul.