• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

stalen velgen opgeknapt, tips??

johnlangedijk

Detailing rookie
24 mrt 2015
15
0
31
goedenavond iedereen,

Afgelopen weekend mijn eerste velg opgeknapt.
Zoals op de eerste foto te zien was deze wat roestig, eerst heb ik de erge plekken met een grove stiftborstel schoongemaakt.
Dit was erg lastig, vooral in de diepe rand aan de buitenkant van de velg.

Vervolgens heb ik de velg op een speciekuip gelegd en goed nat gemaakt om met waterproof schuurpapier de velg egaal te maken.

Hierna heb ik de velg volledig in de primer/grondverf gezet, deze goed laten drogen en ze de volgende matzwart te spuiten.

Zoals op onderstaande foto's te zien zijn mijn banden zelf niet echt gaaf meer. Ik zie op het forum veel producten voorbij komen om banden weer in nieuwstaat te krijgen.
Zelf gebruikte ik voorheen turtle wax kunstof en bandenglans en ook nog weleens tire shine bij de action vandaan. Wanneer je het product gebruikt zien de banden er weer erg gaaf uit, maar wanneer je een week of 2 verder bent zie je hier niks meer van.

Bij veel producten welke jullie adviseren wordt meestal niet vermeld hoelang het zichtbaar blijft.
Graag hoor ik van jullie watvoor producten julie gebruiken om je banden die mooie wetlook te geven en hoelang deze zichtbaar blijft.

Hier de foto's
conv_1797.webp
conv_1798.webp

Met vriendelijke grooet,

john

Tjonge. Wat zien die banden eruit! De velgen zijn mooi opgeknapt. Ik zou de banden eerst goed schoonmaken met een reiniger. Ik gebruik zelf Meguiars Banden Zwart. Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

En watvoor reiniger zou jij gebruiken? En die meguiars bandenzwart hoelang blijf je dat zien?
Zoals ik al vermelde heb ik weleens turtle wax kunstof en bandenglans gebruikt, maar daar zag je na 2 weken niks meer van

Ik heb zelf die spray. Dus geen gel. Deze maakten mijn banden wel weer mooi zwart. Dan zie je een paar dagen de banden wel glimmen. Maar daarna is het glimmende wel weer weg. Ik wrijf ze wel regelmatig in. Mocht mijn fles opzijn dan ga ik eens voor de gel variant. Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Velgen zien er weer prima uit zo.

De banden zou ik eerst eens goed reinigen, je kan hiervoor een APC (all purpose cleaner) gebruiken. Of tijdens de wasbeurt, als je toch de velgen doet, meteen de banden meenemen en hierna met APC goed nawerken. Je zal zien dat ze er dan al een stuk beter uit zien.

De bandendressing die je er vervolgens opsmeert is aardig persoonlijk, wat voor zwart wil je? Glimmende bandjes, gewoon zwarte bandjes, of "nieuw bij de dealer" bandjes?

Standtijd heeft ook te maken met hoe je de banden onderhoud. Als ik je banden zo zie gaat het wel flink wat lagen dressing duren voordat die mooi zwart zijn en blijven.

Netjes! Welk middel heb je gebruikt?

Bijna jammer dat de velgen er weer af gaan, of blijf je met winter banden rijden?

Zoals Nick91 ook al aangeeft: vooraf de banden zelf goed reinigen heeft veel invloed op de standtijd. Als je dat niet doet, breng je de dressing in feite aan op de laag vuil, dus mag je niet verbaasd zijn als de dressing snel weer verdwijnt.

Ik heb de velg eerst volledig gereinigd met Force 10 van het merk Minimax. Force 10 is een biologische allesreiniger wat vergelijkbaar is met APC. De Force 10 eerst op de band in laten trekken 1 à 2 minuten en vervolgens met een oude afwasborstel even geschrobd. Vervolgens met water afgespoeld en de band met turtle wax kunststof en bandenglans behandeld. Hopelijk dat nu na het reinigen de banden langer hun wetlook behouden, maar ben wel aan het kijken naar een ander product.

Voor de mensen die meer willen weten over Force 10; http://minimax-int.nl/force-10/
Als ik bovenstaande link hier niet mag plaatsen hoor ik dit graag..