• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stap vooraf aan de NXT ?

Bernhard

Detailing trainee
15 jun 2010
17
47
Hallo enthousiasts!

Ik heb een rode Golf 2 die ik met wat beter weer maar weer ga poetsen. Ik heb de volgende spullen klaarliggen:

- Meguiars NXT Shampoo
- Mothers claykit
- Meguiars Swirl - X
- NXT Tech wax 2.0

( vanzelfsprekend was ik met de wash mitt, en heb ik goede poetsdoeken )

maar ik hoor heel vaak dat er nog een aantal stappen tussen kunnen voor een beter resultaat.. de zogenaamde glaze wax die voorafgaat aan de NXT ?
Wat is hier 't nut van, is dit nodig en welk spul raden jullie aan?

Mijn (Volkswagen)lak is 25 jaar oud, in onzettend goede staat maar helaas zonder blanke laag.

Zag reeds in een ander topic ( zie link ) dat de NXT een 'one step' product is..
Dus neem aan dat het dan al geen zin meer heeft ?

Als mijn NXT op is, welk product sluit dan goed aan, ook op de NXT shampoo ? Hier heb ik namelijk nog aardig wat van liggen ..

https://forum.Carclean.com/cc_postst9274/Meg-Gold-class-wax-en-Meg-NXT-wax-na-elkaar.aspx

De nxt 2.0 is een sealant en top hem altijd af met collinite 467 en verhoogd de standtijd van de nxt 2.0 deze is erg kort.
We effe wachten met het aanbrengen van de collinite na de nxt 2.0 in verband met het uitdampen van de chemische bestanddelen.
Ik wacht zelf als het 15 graden of hoger is 1 a 2 uurtjes.
Dit is mijn combinatie en zit er nu al 7 maanden op en de beading loopt nu pas terug.
Of de collinite 915 is wat warmer en schijnbaar een iets kortere standtijd, wil deze nog proberen.
Maar zal zeker niet gaan tegenvallen!!
Maar vind de collinite een super wax, goedkoop en lange standtijd.
En als stap vooraf schoonmaken, kleien, swirlx en dan de nxt 2.0.

Succes :-)^

In principe hoeft een wax niet aan te sluiten op een shampoo die je gebruikt. Je kan heus wel verschillende merken gebruiken.

Wat betreft de wax... het hangt een beetje af van wat je budget is en wat je als eis stelt voor een wax. Als je voor een leuk prijsje een leuke wax wilt, zou je kunnen kijken naar de waxen van poorboys.

Ik vond een tijd terug een Dodo wax ook duur, maar wat is duur als je met een pot wax van 45 euro misschien 25 je auto kan waxen;)

Die NXT blijft bij mij erg lang zitten, misschien ook mede door de shampoo ..

maar ik hoef er niet perse een stap bij,ik vind dit fijn werken.. maar als het zo'n verschil geeft doe ik het wel ..
valt wel mee denk ik zo..