• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappen in welke volgorde

Spons

Detailing rookie
2 aug 2008
2
0
Guys,

Vraagje hier! Ik wil binnenkort de auto gaan doen, 5stappen plan dus; wassen, kleien, cleaner, polish, wax.
Maar ik wil er nog een stap tussen doen namelijk de SSR2.5 voor de wat grotere krasjes ed, tussen welke
2 stappen moet ik die inplaatsen? Ik zat zelf na de cleaner te denken, dus cleaner, SSR2.5, weer cleaner, polish en dan wax.
Klopt dat zo een beetje. Ohja heb btw een oranje en witte handpad.

Hoe zou ik dit het beste kunnen doen?

Grt
 
-cleaner
-SSR2.5
-Polish/glaze

Niet nog een keer cleaner gebruiken, is nergens voor nodig.

Misschien ook even handig om dit topic door te lezen: https://forum.Carclean.com/threads/polish-glaze-polijstmiddel.451/
 
Mmmm... 2.5 kun je eigenlijk het beste machinaal verwerken, maar goed, da's een keuze.

Als ik je goed begrijp wil je de SSR 2.5 voor spotrepair gebruiken (de hele auto handmatig met SSR 2.5 lijkt mij ook niet haalbaar). Op zich is SSR tevens een cleaner, dus die hoef je niet 'na te cleanen'.

Ik zou in jouw geval het als volgt doen
- wassen
- kleien
- cleaner
- SSR voor spotrepair (grotere krassen)
- polish
- wax

Als je de hele auto met SSR 2.5 doet, dan kun je het cleanen met een ander middel overslaan. Voor wat betreft de pad zou ik eerst proberen of de witte toereikend is en pas wanneer je een kras niet wegkrijgt de oranje gaan gebruiken (least aggressive method first). Voor nabewerken (indien gewenst) kun je bijvoorbeeld M80 en een witte pad gebruiken.
 
Welke polish bedoel je? Als het een Meguiar's is is dat eigenlijk geen polish maar een glaze.

Ik zou na de SSR 2.5 nog willen verfijnen, en dus de SSR1 gebruiken. Anders evt. de Poorboy's Professional Polish.
 
Sven S8 zei:
Welke polish bedoel je? Als het een Meguiar's is is dat eigenlijk geen polish maar een glaze.

Ik zou na de SSR 2.5 nog willen verfijnen, en dus de SSR1 gebruiken. Anders evt. de Poorboy's Professional Polish.

:ja I Agree
 
Kijk hier wordt ik alweer iets slimmer van:ja
Maar is het ook mogelijk om na de SSR2.5 met oranje pad te verfijnen naar SSR2.5 met witte pad?
Of heb je daar per se een lichtere SSR serie voor nodig?...Ohja zou het ook mogelijk zijn om na
SSR2.5+oranje pad te verfijnen met DC step 1 witte pad?
 
Spons zei:
Kijk hier wordt ik alweer iets slimmer van:ja
Maar is het ook mogelijk om na de SSR2.5 met oranje pad te verfijnen naar SSR2.5 met witte pad?
Of heb je daar per se een lichtere SSR serie voor nodig?...Ohja zou het ook mogelijk zijn om na
SSR2.5+oranje pad te verfijnen met DC step 1 witte pad?

Ik heb gister met een witte LC pad i.c.m. SSR 2.5 een donkerblauwe Peugeot 206 gedaan. De lak wordt wat doffer. Toen een zwarte LC pad met SSR1 gedaan. Die was helemaal :)^
Glans kwam weer terug, erna PB Black Hole gedaan.

Patrick