• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

stappenplan 2012

linders

Detailing rookie
23 jul 2009
64
0
beste cleaners,

in 2010 heb ik de dap 900 starters kit besteld met de mezzo en finale en 3 pads
alleen heb ik de zakjes niet meer waar ik deze pads in bewaarde nu weet ik niet
meer welke pad wat is.

ik ben er een tijdje uit geweest en wil nu beginnen alleen wil ik het wel goed doen.:p

ik heb de volgende pads :
(uit het start pakket destijds)
+"hard" wit
+"hard" oranje
+"zacht groen

later nabesteld :
+gold concorso
+black finish
+rood finish

ik heb behoorlijke swirls van het poetsen van de opel garage .
verder wil ik tech wax 2.0 machinaal aanbrengen of is dit beter met de hand te doen
welk stappen plan past hier het beste bij

mijn eigen plan

oranje mezzo stand dap 900?
wit mezzo stand dap 900?
groen finale stand dap 900?
black--> PB blackhole
wax hand of machinaal?

alvast bedankt
Peter
 
Op de site zijn complete stappenplannen te vinden voor machinaal en handmatig detailen.

Ook is er een sticky met alle soorten pads te vinden.

https://forum.Carclean.com/cc_postst1790/Overzicht-Lake-Country-55-en-65-pads.aspx
 
ok

maar mijn plan is dan
oranje mezzo--> Stand? die op de lijst staat ?
wit mezzo of finale --> Stand? die op de lijst staat ?
en finale groen --> Stand? die op de lijst staat ?
of kan ik een stap minder doen of juist meer ?
ik heb al veel gelezen en gekeken de afgelopen dagen alleen kom ik er niet helemaal uit
 
Eens je terug weet welke pads het zijn , kan je er met een "alcoolstift" op de zijkant de kleur erop schrijven of een nummer (cuttingfactor 0 tot 6 ) .

Waarom : als je ze machinaal wast dan verkleuren ze en dan is een groene pad misschien wel een ......... witte .

In jouw geval zou ik beginnen met de witte pad en mezzo , indien niet voldoende correctie : opschalen naar oranje +mezzo .

Afwerken kan je dan met lichtgroen en finale . (indien dit niet voldoende is : eerst wit+mezzo en dan pas lichtgroen+finale)

Stand van de dap : eerst verdelen op stand 2-3 en polijsten op stand 5-6 , na enkele passes kan je terugschakelen naar 3-4 hoewel ik dat enkel doe bij de finale (het lager in toeren gaan)

Liefst niet groter gaan dan +- 40 x 40 cm , eens je met finale aan de gang gaat kan je wel grotere stukken in 1 keer doen .

Voor je de BH aanbrengt zou ik de lak met eraser oid afnemen(IPA of desnoods glasreiniger met alcohol in kan ook helpen ) , zo heb je een betere hechting en zijn alle oliën van de polish ook weg zodat je echt goed kan zien of de swirls weg zijn .

BH breng je aan met bvb de zwarte pad en bvb op standje 3-4 .( doe ik toch :-b )

Wax kan je aanbrengen met 1 van je zachte pads (standje 2-3 ) , hoewel je met een handpad beter tot in alle hoekjes geraakt . Een combinate van de 2 kan ook om wat tijd uit te sparen als je de grotere delen doet (dak , motorkap,...)

Succes !