• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

stappenplan advies voor mijn oude auto

S.killz

Detailing rookie
17 jun 2009
33
0
Hey mensen,

Sinds paar weken rij ik een oude Range Rover P38 Diesel :
P1010469.jpg

P1010470.jpg

P1010471.jpg

P1010473.jpg


P1010474.jpg

P1010475.jpg

P1010464.jpg


P1010454.jpg


Er ontbreken wat kapjes etc op de foto's, deels heb ik liggen en voor de rest ga ik hem natuurlijk weer compleet maken.

De auto heeft speciale aandacht nodig:

- logo's waren op gebold en lagen er voor de helft vanaf, dit kwam er onder uit vandaan:
P1010429.jpg

P1010431.jpg


- vage (plak?) plek op het portier:
P1010439.jpg


- spreekt voor zich:
P1010436.jpg


- op de foto's valt het mee...
P1010461.jpg

P1010463.jpg


- krassen op het raam:
P1010443.jpg


- spreekt voor zich:
P1010449.jpg

P1010452.jpg


- hier stoor ik me ook erg aan:
P1010455.jpg

P1010456.jpg

P1010460.jpg


kan wel wat x-] gebruiken als ik deze foto's zo zie.

lichamelijk ben ik wat beperkt, ik ben dus niet instaat om de gehele auto netjes te maken en zal me beperken op de speciale aandacht punten:confused:

Ik wil beginnen met het motorruim, toen ik de auto aanschafte lekte deze olie langs zijn olie filter dit is als het goed is nu verholpen.
Als deze mooi schoon is, is het makkelijk te controleren + ik erger me kapot aan de smeer bende :grinning:
- Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser of Meguiar's Professional - Super Degrease?
- dressing onbekent

De lijmresten wil ik te lijf gaan met:
- aceton
- Innotec seal and bond remover

Voor het leder heb ik als tip van een maat van me gekregen om spullen van : Passier te gebruiken

Tips zijn meer dan welkom voor:
- krassen uit het raam (of ben ik toegewezen op laten slijpen?)
- verwijderen van alle honden haren en geur uit de kofferbak
- afdruk waar de logo's gezeten hebben onzichtbaar te maken (wetsanden?)

Zoals jullie al merken ben ik nogal onervaren op dit gebied en beschik ik niet over de machines (en lichaam) om alles spik en span te maken.
Ik hoop dat jullie me hoop knowledge kunnen geven.

Gr.

S.killz
 
Met alle respect maar in jouw situatie zocht ik mezelf een goede detailer en las ik me hier in hoe de auto netjes te houden.

Om deze weer net te krijgen is meer nodig dan een paar middeltjes, om over de lichamelijke inspanning nog maar te zwijgen.
 
hier is stevig wat werk aan maar er valt zeker nog heel wat uit te halen...hetgeen Ralf hier boven zegt is zeker geen onzin. Laat je eventueel een dag bijstaan door zo iemand uit je buurt. Het bijhouden kan je daarna eventueel zelf doen.
 
Alles met meer dan twee letters in het kenteken is niet oud :roll

Aceton is echt te sterk voor het verwijderen van lijmresten
Bijna alles op de foto's is goed te herstellen, dus je hebt heel wat leeswerk te doen
De belettering zou ik er persoonlijk lekker af laten, herkenbaar is hij toch wel

En ja, sommigen zijn zo verslaafd dat ze graag eens aan een Range Rover werken
 
Gezien mijn know how en lichamelijk kunnen zou ik ook graag de hulp oproepen van derden maar volgens mij mag dat niet via dit forum:no

Betreft de aceton, ik heb het zojuist geprobeerd maar helaas zonder succes.
Er komen trouwens geen letters meer terug op de auto, dit zou me namelijk bij elkaar ruim 200 euro gaan kosten 8o
Dat vind ik iets te kostelijk voor een auto welke ik wellicht over een halfjaar niet meer heb (zit toch met schuine ogen te kijken voor de opvolger LM 322)

Van de week wil ik beginnen met de vettigheid onder de kap.
Ik zou graag van jullie vernemen hoe en waar jullie dit doen.
Zelf moet ik uit kijken hoever ik het motorruim in duik, dus een middel welke je op kan sprayen en met een stevige straal af kan spoelen zou echt ideaal zijn (desnoods paar keer)
 
Met alle respect maar je bent inmiddels 3 jaar lid en de dingen waar je technisch tegenaanloopt staan inmiddels al 5 miljoen keer beschreven, vind dat beetje eigen iniatief/tijd/energie dan geen overbodige luxe is.
Desalniettemin een paar voorzetjes erbij geplaatst
In het geval van de lichamelijke beperking .... daar heb je niet om gevraagt en weet zeker dat er vast wel iemand is die je goed kan bijstaan om weer in volle glorie te herstellen
Krassen in het raam is en blijft een moeilijk gebied gezien de hardheid van het glas en het juist verwijderen van de defecten.
Voor motorruimte: Super Degreaser ( ook makkelijk om je banden goed mee te reinigen voor je een dressing aanbrengt ) of Autoglym Engine Cleaner + Vinyl&Rubber Care
Hondenharen: rubberen borstel / plakroller / stofsnuffelaar / extractor
Leder: Passier zegt mij helemaal niks.
Lijmresten: Valte Pro - citrus tar en glue remover
Voor de rest het 'standaard-pakket' a la wassen / kleien / polijsten / waxen etc
 
Als je vertelt van waar je bent, dan ben ik zeker dat er mensen in je buurt bereid zijn om je helpen.
Voor de rest heeft mk-us ook een punt....dit forum bulkt van de info en How to's en zelfs in de meest show-offs wordt er vermeld hoe iets bereikt werd. Eeen zoekmachine is eveneens ter beschikking.

Desalnietemin veel succes. Het is een mooie wagen die verdient om opgefrist te worden....hier is nog erg veel uit te halen.
 
Hey mensen,

Bedankt voor alle reacties.
Klinkt misschien stom maar in die 3 jaar tijd heb ik door omstandigheden (o.a. 4x verhuist) niet echt veel research gedaan.
Van de zomer ga ik nog 1 x verhuizen (en als het mee zit blijf ik daar voorlopig wonen)
Ik wou misschien wat overhaast snel de auto gedaan hebben voordat ik weer ga verhuizen:D

mijn excuses.

Ik ga me eerst focussen op het motorruim zodat ik goed kan zien of de lekkage verholpen is en zo nee wat er gedaan moet worden.

Over de lijmresten gesproken, Aceton werkt niet.
Verwachten jullie dat ik goede resultaten krijg met Valte Pro citrus tar en glue remover?
De lijmresten zijn bok en bok hard en niet de orginele resten welke normaal onder logo's vandaan komen.
Ik verwacht dat de vorige eigenaar een ter vergeefse poging gedaan heeft om de letters te plakken met secondelijm of iets in die richting:(

Voor de mensen die ene kijkje willen nemen, momenteel woon ik in noord holland in de buurt van Mk-us :-"
 
Voor de lijmresten eventueel een "caramelschijf" gebruiken, werkt erg goed!

edit: Post van Paulus hierboven over het hoofd gezien haha
 
Caramelschijf heeft goed z'n werk gedaan.
Het hardnekkige lijm zoals op de foto's te zien is, is weg.
Echter blijf je sporen zien waar vroeger de letters gezeten hebben.
Het is net of de blanke lak daar aangetast is.

Ik dacht er aan om de achterklep te wetsanden.
Echter hoe meer ik er over lees hoe duidelijker het wordt dat ik hier zelf niet aan ga beginnen :-"