• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan check

mikeo

Detailing trainee
12 jun 2013
15
47
Nadat gisteren het pakket met spullen is binnen gekomen nog even een check ik alles goed heb begrepen en hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.

Stappen
01. Afspuiten met HD om ergste vuil te verwijderen.
02. Wassen met Dodo Juice - Born to be Mild
03. Afspuiten met HD
04. Drogen
05. Auto en velgen met Iron-X behandelen.
06. Auto afspuiten met alleen waterslang
07. Kleien
08. Drogen
09. Polijsten
10. Auto afnemen met C.Pro – Eraser
11. Auto behandelen met Poorboys World - Black Hole
12. Auto behandelen met Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845

Vragen.
1. Voldoet het stappenplan.
2. Kun je bij de shampoo ook een beetje APC doen of heeft dat geen zin.
3. Als je Iron-X (stap 5) op de lak spuit moet je dit nog met een microvezeldoek insmeren? Beetje onduidelijk hoe je dit op de lak moet gebruiken.
4. Moet ik na het polijsten direct de auto inspuiten met de Eraser (stap 10) , of eerst wassen en moet je dit ook met een microvezeldoek insmeren of afnemen.
5. Kun je de Black Hole (stap 11) direct na de Eraser (Stap 10) gebruiken of moet er ergens na het polijsten nog een stap komen om de auto te wassen of afspoelen.
6. Kun je de WAX (stap 12) direct opbrengen na de Black Hole (Stap 11) of moet hier nog een droogtijd tussen zitten.
7. Heeft het zin om de WAX 2x aan te brengen of heeft dat geen zin met de N0. 845.
 
1. Of het stappenplan voldoet om je auto helemaal strak te krijgen is aan jou. Het ziet er op papier in ieder geval goed uit. Alleen het afspuiten met de HD na het wassen is niet noodzakelijk, ook het drogen voor Iron-X zou ik achterwege laten.
2. Je kunt een scheut APC bij de shampoo in doen voor iets meet power.
3. Als je de reguliere sprayversie hebt kun je dit vernevelen over de lak een een vijf tal minuten laten inwerken. Nadien goed afspoelen.
4. Na het polijsten neem je het polijstresidu af met een mf-doek. C.Pro Eraser kun je opspuiten en afnemen met een mf-doek. Wassen is een optie, zelf doe ik het nooit afplakken is effectiever.
5. Black Hole kan erop na Eraser.
6. Zoals ook op de verpakking staat van Black Hole; aanbrengen, laten hazen en afnemen. Nadien wax aanbrengen.
7. Heeft zin zodat je weet dat je alle plekjes gehad hebt.

Succes! :cool
 
Dank voor je uitleg daar kan ik iets mee.
Nu is het wachten ]-0 op beter weer zodat ik eindelijk kan beginnen.
 
Gaat hem helaas niet worden. Staat hier veel wind (kust) vandaag en dat is niet echt handig als je de auto moet wassen en polijsten. Het zand waait dan net zo hard de auto weer op.
Geloof mij ik wil niet anders. Helaas geen schuur dus moet het buiten doen.

In branbant met al die bossen heb je er minder last van dan in NH, daar staat zo vaak wind.

Ben je een week bezig om je bestelling zo compleet mogelijk te krijgen, komt het binnen besluit het weer niet mee te werken.

@Carclean
Waarom kunnen we bij de bestelling niet direct een aantal mooie dagen erbij bestellenrofl