• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan Clio

Danny_b

Detailing trainee
7 feb 2020
4
45
Hallo allemaal!

Wil graag mijn nieuwe Renault Clio gaan wassen en vroeg mij af wat ik hier het beste aan kan houden?
Er zit op het moment denk ik een wax op of iets dergelijks van de dealer, heb de waxoyl optie niet genomen.
Hoor graag jullie op en/of aanmerkingen!

Exterieur:
- Afspuiten met HD
- Foamen met Monelle Snow Foam
- Nogmaals afspuiten
- Carrosserie + velgen non ferro
- Wassen 2 emmer methode met BTBM
- Kleien met Monello dolce verde ( i.cm. spray en wipe ), is dit al nodig?
- Collinite 845 op de carrosserie + velgen ( heb nog geen andere wax voor de velgen ).

Interieur:
De bekleding wil ik graag behandelen met 303 Fabric guard kan dat volgens onderstaand?
Volgens Renault is de bekleding TEP/Stof, waarbij het TEP gedeelte geloof ik een soort kunstleer is geloof ik.

- Reinigen is neem ik aan niet echt nodig aangezien de auto net 1,5 week oud is? eventueel afnemen met APC+D 1:10?
- Behandelen is zover ik begrepen heb opspuiten ( niet stoffen delen afdekken in verband met vlekken ) en laten drogen?
Moet dit gedroogd worden met een fohn of is dit niet echt nodig?
- Kan het TEP gedeelte ook behandeld worden?

- Kunststof delen afnemen met APC+D 1:10?
- Kunststof delen met Preserve op microvezel doek?

- Glaswerk met spray en wipe op microvezel doek.

ab178ddd-7299-47d6-a94b-5560ff6412d8 (Klein).JPG


Producten die ik op het moment heb staan:
- Dodo juice born to be mild
- Monello dolce verde klei
- Poorboys spray and wipe
- Monello Non ferro
- Monello snow foam
- Poorboys APC + D
- Q2M Preserve
- Collinite 845
 
Stappenplan voor het wassen is prima, zou alleen de droge auto infoamen zodat het foam beter blijft plakken en dus werken.
Kleien zou ik ook doen, maar zorg dat je de klei niet betonhard laat met deze temperaturen en/of gretig Spray&Wipe gebruiken. (Marring voorkomen)


Ik zou alleen het stof behandelen met de Fabric Guard. Vooraf reinigen alleen wanneer nodig.
APC+D 1:10 is vrij sterk en laat residu achter.


Zelfde verhaal bij je kunststof. Lichte verhouding of een Interior Cleaner. :)
 
  • Leuk
Reactions: Danny_b
kleien zou ik alleen doen als het nodig is. Dat is met een nieuwe auto lang niet altijd het geval. Met je hand kun je wel voelt hoe glad de lak is.