• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

stappenplan en producten goed gekozen?

kww

Detailing addict
18 jun 2010
12
60
hallo
we/ik ga een 3 tal auto,s grondig aanpakken en na veel lezen ed vroeg ik me af of
jullie nog op en aanmerken hebben alvorens ik een bestelling plaats.

hieronder de lijst:
dodo juice born te be mild shampoo
mothers washmitt
mothers wax- drying towel
poorboy,s elastic clay 200 gram
poorboy,s spray and whipe
polijstmiddel SSR1, 2 en 3 van poorboy,s
poorboy,s black hole
poorboys deluxe mega towel voor de black hole
poorboys EX-P wax
en een mpc poorboys.

ben ik nog wat vergeten behalve de pads en apllicators?
en welke prducten kan ik het beste gebruiken als ik de auto een aantal weken later
ga wassen?
van riwax had ik vroeger een soort spray wax.
dus wassen, drogen en met een soort vloeibare was beschermen?
bedankt alvast.
 
polijstmachine heb ik.
ervaring met polijsten ook wel, bij een vag garage en bij een poetsbedrijf.
in totaal 2 jaar, maar stappen als prewax en kleien waren daar niet aan de orde.
wassen met een hoge druk reiniger, polijsten en in de was.
zijn trouwens auto,s in de kleur, zwart, donkerblauw en donkergroen.

tevens vraag ik me nog af of ik na de ex-p nog een andere was nodig heb.
 
Goede keus produkten:

BTBM: zuining in gebruik (2 ml/liter als ik me niet vergis)
Spray en Wipe: 1 op 1 verdunnen voor kleien. Puur gebruikt is dit ideaal als ruitenreiniger..
Black Hole goede keus als glaze voor donkere auto's
EXP (sealant) is heerlijk in gebruik, kan je ook gebruiken voor velgen (als je niet een speciale sealant/wax hiervoor wil gebruiken)

Na het wassen over aantal weken kan je de EXP toppen met een willekeurige wax.
PB Natty's Paste Wax (in jouw geval Blue voor donkere auto's) geeft goed resultaat en heeft een goede prijs-kwailiteit verhouding.

Houd de hoeveelheid doeken in de gaten; zelf gebruik ik er al vlug 5....
"Geen betere raad dan voorraad" wordt vaak gebruikt hier; ben het daar mee eens...

Ben je nog van plan de ruiten, trims en banden aan te pakken ??
Vergeet daar dan niet de produkten (bijv. trimrestorer, borstel velgen, banden"zwart", glass-scrub, rainclear oid) nog hiervoor aan te schaffen...

succes met de klus en geniet ze !
 
ik heb al eens een stappenplan voor de ramen gemaakt met dank aan tim.
die spullen heb ik dus nog wel.
banden en plastiek ed had ik gehoopt met de mpc te kunnen doen.
zoniet dan graag advies mbt welke producten.
ik had bovendien gedacht overal de 946 ml flesjes van te nemen en bij voorkeur nadien na te vullen met
grotere verpakkingen.
aantal doeken (neem aan dat de mothers wax drying towel voor zowel de sealent als de wax en pre wax etc gebruikt kan worden?)
zal ik in de gaten houden.
 
Je kan met een drying towel wel wax uitpoetsen, maar ik zou daarvoor toch gewoon de eerder genoemde DMT (of soortgelijks) gebruiken.
De dure droogdoek zou ik persoonlijk lekker voor het drogen houden. Formaat vind ik zelf ook te groot om daarmee lekker de de wax mee uit te poetsen...

Met een 946 ml fles van bijv EXP en blackhole kan je erg lang mee doen...als je daar 4 auto's per jaar mee doet doe je er jaren mee...
Spray en wipe neem ik tegenwoordig in gallon hoeveelheid; dit gaat anders gewoon te snel op (vliegenlijkjes, vogelpoep, ruiten, snel ff licht vuil eraf, verdund als klei-lub.)...

mpc zegt me alleen ff niets ??
 
multi purpuse claener
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Bio-Degradable_All_Purpose_Cleaner_Degreaser_946ml_PB-APC32_100712
 
ah oke, de APC..gebruikt voor reinigen...let wel op de verdunningen (en bijzonder op bijv. leer)...

Na APC nog ff de boel voeden/beschermen.
Kunststof:
Binnenzijde: PB Natural Look
Buitenzijde: PB TrimRestorer
Banden met bijv. Meg's GoldClass Tyre Gel of Wolfgangs BlackDiamondTire Gel
Velgen: EXP wax of aparte wax (WheelWax / Wheelsealant)
 
welke spray wax is eigenlijk aan te raden met deze combinatie om nadien makkelijk en snel weer te beschermen en
te laten glimmen?
 
bestelling is geplaatst.
zoals hierboven inclusief de natty,s, spray wax, trim restorer, natural look, en extra doeken, pads, en applicators.
kost wat maar kun je ook wel een poosje mee doen.

en ook al onderweg zeg
sneller dan snel :)^