• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan en producten

Mijn eerste stap bij het wassen is altijd een Voorwas. (Prewash/Foam) Dus ook op de velgen. :D Zoals @Zluytr al aangaf, gaat het er om dat een product dan niet door vervuiling hoeft te vreten voordat het bij de daadwerkelijke ijzerdeeltjes komt en zodat je inderdaad niet gaat lopen roeren met zand en dergelijke er nog tussen. :p

Verder spoel ik alles gewoon af met de HD omdat deze er toch gewoon al staat. ;)

Veloce - Mezzo - Finale is het beste omdat je dan met elke stap aan je hoogglans werkt. Echter zal vrijwel iedereen die niet zo nauw kijkt het verschil niet zien als je de middelste stap overslaat. Voor mij is dan wél een belangrijke factor dat je de Veloce goed doorwerkt c.q. afbreekt. Zo niet, dan ga je in de meeste gevallen nog een waasje zien van de Veloce.

Nog een vraagje hierover: kan je het spul te ver afbreken? Te lang polijsten dus?
 
Afgelopen week de DAP van @Animemations overgenomen. Bedankt daarvoor!

We zijn dus klaar voor een volgende stap. Het polijsten zie ik wel zetten, maar ik heb een andere vraag over het schoonmaken van de pads.
Heb diverse topics al doorgenomen, maar nog geen duidelijk antwoord gevonden.

Kan je de Monello-pads ook wassen met PB Typhoon (samen met doeken), of moet je daar specifiek PB Tornado voor kopen?
 
Dat kan zeker... al is dat na het polijsten, en zou je tussendoor de pads ook schoon moeten maken.
 
De Foam pads kan je handmatig wassen met Typhoon, maar dit doe ik eigenlijk eens in de zoveel tijd als ''onderhoud''. Tijdens en ná het polijsten was ik de pads gewoon onder de lauw-warme kraan met Dreft. :p

APC+D kan wel, maar ik vind dat Dreft vriendelijker is voor je foam. ;) (En je handen, want APC+D droogt je handen uit)


Nog een vraagje hierover: kan je het spul te ver afbreken? Te lang polijsten dus?
Ik zie dit bericht nu pas. Sorry! :p

Jup, een polijstmiddel te ver doorwerken kan ook. In mijn ervaring merk je dat wel op, want je polijstmiddel is al erg transparant en dus bijna niet meer aanwezig, maar jij gaat door met polijsten. Je zal dan merken dat er veel stof kan ontstaan en er plakkerige vlekken onder je pad ontstaan van polijstmiddel dat begint te ''gummen''.
 
Voorlopig ga ik het dan met Dreft tijdens en met Typhoon nadien doen.

Nog een twijfel: lees veel goeds over de allrounder Poorboys Professional Polish. Anderzijds vind ik het precies ook ergens een overbodig product.

Ruiten diep reinigen lukt met Finale (zie ander topic). Is het zo’n groot verschil als je het gebruikt als cleaner voor het polijsten?
 
Een Paint Cleaner gebruiken vóór het polijsten is zo overbodig als jezelf nat maken voordat je het zwembad in duikt. :p

Een Polijstmiddel is in feite een Paint Cleaner, maar dan met een korrel erin. ;)


Pro Polish heb ik ook in huis, maar gebruik het maar zelden. Maar wie weet kom je dan ene klusje tegen waar je liever alleen de reinigende werking hebt en geen korrel wil, dus dan is het handig om in huis te hebben.
 
Hmm, @Quantoxx voorbeeld is net niet helemaal goed; je moet douchen voordat je het zwembad in mag, staat mij bij.

Jezelf eerst wassen, voordat je onder de douche gaat staan is misschien wat scherper?:p
 
  • Leuk
Reactions: MeganeRS