• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

stappenplan is dit wat ?

GTI-EDITION230

Detailing guru
3 aug 2010
407
150
Nijverdal
eerst wassen droogmaken en dan kleien!

dan ultimate compound
poorboy'black hole
poorboy's natty's paste wax red edition

heb nog niet veel producten dus iemand andere ideen of wat ik nog moet bestellen?
gaat om een golf 4 zwart van kleur en heb geen dap!
 
Na wassen afspoelen. Dan niet drogen, maar meteen doorgaan met kleien. Losgekomen viezigheid en vuil water afnemen met microvezeldoek. Is er teveel viezigheid over na kleien, dan nogmaals even snel wassen.

Ultimate compound? Waarmee ga je dat verwerken en wat verwacht je ervan?

Ga je heel de auto ermee behandelen? Zo ja: Gezien de hoeveelheid werk die het met zich meebrengt om swirls met de hand te verwijderen, zeker op een harde VAG lak (als het al uberhaupt lukt), zou ik aanraden om een normale "cleaner" (bijv. PB's World Prof Polish) of een AIO (all in one), met eventuele vullers te gebruiken (bijv Carlack NSC, Autoglym SRP, Dodo Need for Speed).

Hierna de glaze en de wax is prima.
 
GMToyota zei:
Na wassen afspoelen. Dan niet drogen, maar meteen doorgaan met kleien. Losgekomen viezigheid en vuil water afnemen met microvezeldoek. Is er teveel viezigheid over na kleien, dan nogmaals even snel wassen.

Ultimate compound? Waarmee ga je dat verwerken en wat verwacht je ervan?

Ga je heel de auto ermee behandelen? Zo ja: Gezien de hoeveelheid werk die het met zich meebrengt om swirls met de hand te verwijderen, zeker op een harde VAG lak (als het al uberhaupt lukt), zou ik aanraden om een normale "cleaner" (bijv. PB's World Prof Polish) of een AIO (all in one), met eventuele vullers te gebruiken (bijv Carlack NSC, Autoglym SRP, Dodo Need for Speed).

Hierna de glaze en de wax is prima.

was niet van plan om de hele auto te gaan doen alleen dak en motorkap! en ultimate compound gebruik ik alleen voor de swirls om ze te verminderen !
 
Ok. Ga je de zijkanten van de auto niet cleanen? Of vind je zelf dat het niet nodig is?

Succes en veel plezier in ieder geval :)^
 
GMToyota zei:
Ok. Ga je de zijkanten van de auto niet cleanen? Of vind je zelf dat het niet nodig is?

Succes en veel plezier in ieder geval :)^
nee vorige maand alles nog gedaan dwz wassen kleien cleanen en waxlaag !

vind alleen de liggende delen erg opvallen! en zondag ga ik naar een meeting dus vandaar te weinig tijd om alles te doen!

bedankt voor je reactie:)^