• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan nieuwe zwarte wagen

Tucson

Detailing addict
2 apr 2018
13
60
hoi allemaal,

Hierbij wil ik jullie advies over men stappenplan voor men nieuwe zwarte Hyundai tucson. Heb vandaag namelijk goed nieuws gekregen dat ik hem volgende week mag gaan halen. Heb hier al een beetje op het forum zitten lezen, en ontdekt dat een nieuwe wagen toch niet zo proper is al je zou verwachten. Graag wil ik weten of men stappenplan voldoende is.

- Foamen met Monello Lancia schuimlans en artico magico snow
- Afspuiten met HD
- Auto en velgen inspuiten men monello non-ferro
- Afspuiten HD
- Velgen wassen met oude wash mit
- Auto wassen met microfiber wash mit en gold class car wash shampoo (beide megiuars) in emmer met grit guard. Heb momenteel nog maar 1 grit guard, maar tweede staat al op verlanglijst
- Afspuiten met tuinslang of beter met HD ?
- Drogen met Senza acqua drying towel (70x80)
- Waxen met collinite 845 met disco Rosso foam applicator of beter met DA g220 van megiuars en raffini foam finessing pad black
- Kan ik de velgen ook in de collinite zetten of zijn er betere producten voor ?
- afnemen met peluche verde
- trim behandelen met auto finesse revive trim en afnemen met piccolo nero

Graag jullie mening, en als jullie het anders zouden doen. Dan hoor ik dat graag. Dan kan ik eventueel nog een kleine bestelling doen. ;)
 
Punt 7 kan je evengoed met de HD doen, die heb je nu toch al opgesteld.
Punt 8 zou ik vervangen door kleien (Monello Dolce Verde met Perfetto, PB S&W...)
Punt 9 dan nog eens afspoelen of snel wassen of afnemen met detailer.
Punt 10 dan pas afdrogen.
Punt 11 minimaal zou ik eens rondgaan (handmatig of machinaal) met een paintcleaner (Pro Polish van Poorboys of Finale van Monello).

Je velgen kunnen perfect in de Collinite, maar er zijn producten die het beter gaan doen, lees langer zullen meegaan bv PB Wheel Sealant of de top: Gyeon Q2 Rim

Veel plezier en veilige kilometers!
 
  • Leuk
Reactions: Tucson
- Velgen wassen met oude wash mit - ga je hier nog een emmer met sop (shampoo) bij gebruiken of "droog" met de Non-Ferro?

- Auto wassen met microfiber wash mit en gold class car wash shampoo (beide megiuars) in emmer met grit guard. Heb momenteel nog maar 1 grit guard, maar tweede staat al op verlanglijst - wellicht handig om een tweede, minder goede washmitt erbij te hebben voor de lagere delen van de auto (dorpels) (of nog beter: een betere washmitt erbij en de Meguiar's voor de dorpels) ;)

* je geeft zelf al aan dat je er al achter bent dat zelfs nieuwe auto's niet echt schoon zijn - ik zou toch adviseren om een kleisetje aan te schaffen en de auto even te kleien.

- Afspuiten met tuinslang of beter met HD ? - beste met open slang indien mogelijk, anders met de meest open stand van de tuinslang.

- Waxen met collinite 845 met disco Rosso foam applicator of beter met DA g220 van megiuars en raffini foam finessing pad black - wacht even, je hebt een DA poliijstmachine? Dan zou ik ook wat polijsten voor het waxen... Machinaal of handmatig waxen is een kwestie van persoonlijke voorkeur, niet van beter of slechter

- Kan ik de velgen ook in de collinite zetten of zijn er betere producten voor ? - ja en ja - kan prima, maar er zijn ook specifieke waxen, sealants en coatings voor velgen
 
  • Leuk
Reactions: Tucson
Bedankt David voor je snelle reactie, aan kleien had ik eigenlijk niet aan gedacht. Maar zie het nut er eigenlijk wel van in. Auto staat eigenlijk ook een tijdje buiten voor ze hem leveren aan de garage. Kan niet wachten voor aan de slag te gaan.
 
@The Joy Of Detailing
Bedankt voor je reactie
Zou eerst de velgen met non ferro doen, afspoelen en eens nalopen met een sopje.
Kleien en polijsten ga ik opnemen in men stappenplan. Denk dat ik finale van monello ga nemen. En heeft de black hole van pb een meerwaarde op een nieuwe wagen, of is het verschil te verwaarlozen?
 
Ervaring leert dat bij nieuwe auto’s kleien nog niet echt nodig is. De non ferro heelt wel erg veel uit op nieuwe auto’s.

Maar daarin tegen is het een kleine moeite om even te kleien. Al zou ik eerder voor de supernatrual fine gaan. Als je nog geen klei heb natuurlijk.
 
  • Leuk
Reactions: Tucson