• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nieuwe zwarte wagen

Weet je zeker dat we het over dezelfde hebben @Ferdy? Want de steel van de wheel woolies is bij mij toch echt een stuk dikker dan die van de EZ brushes. Alleen de EZ Go heeft een dikkere steel.

Ik heb het over de EZ detail GO van de monello velgenbundel. Welke heb jij dan?
Deze is volledig nutteloos voor mij, ligt maar wat in de kast :pensive:.
 
Ik heb deze. Hiermee kom je bijna overal tussen. De enige auto waarbij het niet lukte was bij een Skoda Octavia met 16" velgen, waarbij de ruimte tussen velgbed en remstofvanger (?) maar een paar milimeter was. Elke ruimte groter dan ongeveer 8 mm is voldoende ruimte om de Mini tussen de krijgen. Deze is wat groter, maar als de steel even dik als de Mini dan moet je hiermee ook vrijwel overal bij kunnen komen. De EZ Detail Go lijkt mij inderdaad niet heel praktisch voor de meestel velgen.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
De EZ detail mini gebruik ik ook met alle tevredenheid.
Minpunt is het spetteren, maar meestal lukt het me wel om de borstel zo te bewegen dat die van mij weg spettert.
 
Uhm, kweet niet hoor...

De ruimte tussen velg en remklauw is erg krap bij mij.
De EZ komt keurig op de andere gedeelten.

In plaats van andere borstel te kopen, kies ik een van de twee opties:
1) ik sla het gewoon over (vrijwel nooit, tenzij ik een slechte dag heb:innocent:)
2) ik zet de auto paar centimeter voor of achteruit.

Ben toch niet maf :eek: om daar weer een andere borstel voor te halen... koop ik liever een föhn, want dat moest ook al las ik net. :p
 
@Jansen, dit is m'n wapenarsenaal voor de wielen.

EZ Detail GO, de wc-borstel, op aanraden van @Quantoxx besteld indertijd.
https://www.carclean.com/nl/product/Carclean_nl/EZ_Detail_GO_102497
Hier krijg ik het velgbed goed mee schoon.

Daarnaast gebruik ik de 4-vinger wool wheel mitt.
https://www.carclean.com/nl/product/Carclean_nl/Four_Finger_Wool_Wheel_Mitt_102032
Werkt voor mij prettig om achter de spaken te komen.

En tot slot, gebruik ik nog een afwasborstel, voor de bouten en de rand tussen velg en band.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en M3fan
Niet verwacht dat er zoveel commentaar ging op komen over de Wheel mitt. Ik persoonlijk gebruik het graag. Mijn sequentie om banden en velgen proper te krijgen is dit: afspuiten HD. Band met ACP insprayen. Mothers tire brush gebruiken. Afspuiten. Dan met verschillende Wheel Woolies het velgbed en overal tss spaken proper maken. Wielbouten proper met Vaker Pro kwast. Dan als laatste met de Wheel mitt overal nog eens met overvloedig zeep en water het velgbed (heb brede spaken dus helpt wel) en achterkant spaken mooi maken om dan als laatste af te spuiten. Ik persoonlijk gebruik de Wheel mitt wel graag. Hoeft zeker niet voor iedereen zo te zijn. Wou het gewoon meegeven als aankoop...
 
Dat dacht ik al. Met de normale of de Mini zou je overal tussen moeten komen. Niet dat je die moet kopen, maar het lijkt mij enorm vervelend om de auto te moeten verzetten tijdens het schoonmaken van de wielen. Los van de tijd die het kost stap ik ook niet graag met natte schoenen in de auto als het niet hoeft.

Anyway, er ontstond in dit topic wat verwarring omdat het niet duidelijk was van een aantal gebruikers welk type EZ borstel ze gebruikten. Dus voor iedereen: Er zijn meerdere borstels van EZ. De GO is vooral handig voor de wielkuipen. De Detail Brush en de Mini zijn zeer geschikt voor het velgbed, omdat ze door hun kleine diameter steel vrijwel tussen elke remklauw/velg combinatie passen.
 
Ik gebruik AF Wheel Woolies set. Met de grote geraak ik van voor ook niet tss velg en rem. Met de medium borstel dan weer wel.

Wat ik dan weer storend vind aan de AF wheel woolies is, dat eens je ze in het water steekt... het eigenlijk een stokje wordt met wat stof over die gaat hangen door de zwaartekracht. Echt fijn kuisen doen deze imo niet. Om het vuil echt makkelijker los te krijgen ben ik fan van de EZ detail brushes. Het spetteren neem ik er voor lief bij...
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Eerlijk gezegd, ik ben zelf niet zo te spreken over deze EZ borstels.
Voor de velgen denk ik dat de Monello wheel woolies een beter alternatief zijn.
Dan het liefst de complete set, kom je altijd overal bij.

Niet altijd hoor.... met die M velgen is zelfs de kleinste woolie te dik. :(
 
  • Leuk
Reactions: Wouter_BMW