• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan Renault Megane Coupe III

PaulE

Detailing rookie
24 jun 2011
22
0
Beste Allemaal,

Ik wil op kort termijn mijn coupe eens goed aan gaan pakken, daar er toch wel wat lichte (dealer) waskrasjes te bespeuren zijn.
Wil natuurlijk zo veel mogelijk gebruik maken van de producten die ik heb staan, maar verdere tips/aanbevelingen zijn van harte welkom.

Hier het stappenplan, wat ik in gedachte heb:

- Wassen, 2 emmer methode met Waxoil shampoo (hier heb ik nog 3/4 fles van staan van mijn vorige auto)
- Kleien met Dodo Juice Basics of Bling Clay Bar
- Polijsten (DAP900) Mezzo op witte pad (afhankelijk van test)
- Polijsten (DAP900) Finale op groene pad
- Dodo Juice - Lime Prime Lite op rode pad
- CG Black Light (2 laags) met gouden pad
- Migliore Primo Blend Wax handmatig
- CG Hybrid V7 Hypergloss Spraysealent
- CG Wheelguard voor de velgjes

Moet ik evt een week wachten met de Hybrid V7 aan te brengen? dus na eerstvolgende wasbeurt?

Zo staat de auto er nu bij
DSCF0003.JPG

-
DSCF0002.JPG

-
DSCF0001.JPG
 
Staat er nu al mooi bij moet ik zeggen! Zie alleen wat vlekken op de zwarte stootrand/bumper achter of heeft dit te maken met de hoek waarop de foto is gemaakt?
 
Prachtige auto, je plan ziet er heel goed uit. Alleen vind ik er een aantal stappen teveel in zitten. De voorbereiding, wassen/kleinen/polijsten is goed. Daarna breng je een glaze aan in de vorm van lime prime lite, daarover ga je black light aanbrengen en dan nog eens de primo blend en dus een wax.
Ik persoonlijk zou de black light achterwegen laten en direct na de lime prime lite de wax aanbrengen, eventueel dan twee laagjes wax.
Ook van de V7 zie ik direct na het waxen geen voordeel. Ik zou die pas aanbrengen als de wax wat minder begint te worden.
 
Hallo,

Toch nog maar eens vermelden hoe mooi een wagen wel kan zijn..................:cool:

Ik begrijp best dat er swirls in de lak gekomen zijn (net als bij iedere auto :-b ),maar begrijp niet goed dat je meteen met de mezzo aan de slag wil,ik zou eerder beginnen met de finale en kijken hoeveel er nog overblijft na deze.......
(desnoods eerst finale op een witte pad en afwerken met een zwarte pad??)

Danny
 
*kwijl* :heart_eyes:

Wat een wagen zeg :)^

@Danny

Ik zou persoonlijk beginnen met Mezzo op wit wetende dat het een Renault lak is met swirls. Finale & wit is wel een heel lichte combinatie als er swirls aanwezig zijn.
 
Danny,

Misschien heb ik het niet goed omschreven, maar probeer natuurlijk eerst een hit met finale op groen en/of wit.
Als dit voldoende is sla ik de mezzo over, uiteindelijk zijn de swirls erg licht en alleen te bespeuren in de volle zon of mbv lamp.

Qua glans hoef ik niet te polijsten, wat dat betreft is dit een erg dankbare kleur.
 
Dan heb ik niks gezegd hoor!!
Ik heb ook al wel gelezen bij de andere topics: eerst licht beginnen en als het niet voldoet dan zwaarder...

Danny