• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan suggestie

StijnM

Detailing trainee
26 jan 2019
39
40
26
België
Dag allen, ik stelde een tijdje geleden eens een stappenplan op voor een volledige interieur en exterieur detail en een onderhoudswasbeurt. Misschien kan het voor iemand nuttig zijn als startbasis of als verruiming.
Graag hoor ik ook jullie tips of alternatieven die jullie beter vinden.
 

Bijlagen

  • Stappenplan.docx
    27,8 KB · Weergaven: 258
Hey Stijn :D

Ik zou altijd beginnen met prewash, niet meteen volgas met 150 bar afspuiten. (Minder risoco op nieuwe defecten, vervolgstappen makkelijker)
Wielen reinigen bij je prewash-stappen, vóór de handwas.
Wetcoat op de velgen nadat je de banden gereinigd hebt, dat betekent dat je de brandendressing/coating aanbrengt over de Wetcoat.
Ik mis nog het ontvetten bij Stap 9 - 10 - 11. (Uiteraard niet als je de AIO gebruikt)
Stap 12 ontbreekt.
Ik zou niet een QD gaan gebruiken op een verse laag wax o.i.d, tenzij je Cure op een coating aanbrengt.
 
  • Leuk
Reactions: StijnM
Bedankt voor de tips!
Dat van die wetcoat doe ik door het zien op YouTube. Ik probeer altijd enkel op de velg te spuiten. Zou ik dan best de banden na de wetcoat reinigen of neem ik daarmee dan de wetcoat opnieuw af?
Of beter gewoon afnemen met een QD bij het drogen? Zo doe ik het op de auto met Rim op de velgen. Op niet beschermde velgen gebruik ik wetcoat.