• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan verbeteren; Polijsten

S.

Detailing addict
7 mei 2013
44
65
31
Hallo,

Ik ben nu enkele auto's bezig geweest, waarvan ik zelf denk dat ik aardig bezig ben.

Echter zijn tips om mezelf tijd / werk en geld te besparen nooit weg, een auto volledig oplikken duurt namelijk al lang genoeg.


Ik zal kort omschrijven hoe ik te werk ga.

Voorwassen; Foamen en afspuiten
Wassen; 2 emmer. Monello washmitt bovenkant auto, Monello Sponge onderkant.
Afdrogen; Monello aqua

Kleien; Meq klei en dodo concentraat.

Afspoelen danwel wassen.
Afdrogen

Polijsten.

In principe begin ik met wit finale een testspot.
Mocht ik zwaarder moeten, heb ik gelezen dat je eerst je pad zwaarder neemt, als dat niet voldoende is pas zwaarder gaan qua polijst vloeistof.

Laatste auto gedaan in de volgende volgorde;

Geel; Veloce waren maar liefst 3 hits nodig om uberhaupt iets te bereiken.
Oranje; Mezzo
Wit; Mezzo


3x geel/veloce lijkt me onnodig, en dus is het verstandig een paars wolletje te bestellen denk ik?

Met welke vloeistof moet deze gebruikt worden?
veloce of mezzo?


Achteraf altijd even glazen, direct afnemen.
Wax, curen en na een positieve swype test uitbufferen.


Wie kan me tips geven en helpen.
 
Volgens mij heb je zo een heel helder en goed stappenplan te pakken. Misschien is een wollen pad geen gek idee, ga je niet te snel?
 
Dat je te snel je passes maakt over de lak. Met geel en een compound geen enkel resultaat bereiken na drie hits lijkt mij opmerkelijk.
 
Als je kalm over de lak glijdt, krijg je dan een egaal spoor, of een spoor met veel cirkels naast elkaar?
 
Ik zit ongeveer 5 - 8 seconde per baantje,
Stilstaan doe ik nooit, maar ik vlieg er ook niet overheen.

Ik weet dat het oppervlakte eigenlijk wat groot is, ik hou nu ook 40x40 aan.

21b57kj.jpg
 
Je zou zeggen dat het oppervlak niet te groot is, ook de snelheid is niet gek. Heb je je dap hoog genoeg qua stand? Misschien de volgende keer een kleiner oppervlak nemen.
 
Dap staat op 6, ik ben sinds ik die motorkap gedaan heb ook 40x40 aan het doen.

Ik dacht dat heel mijn stappenplan verkeerd in elkaar zat.
 
Ik heb een paar weken gelden voor het eerst mijn A4 " ge"DAP't" en na het kleien eigenlijk de auto niet meer afgespoeld cq gewassen. Ik weet niet of dat echt nodig is/ was?
 
Ik doe het alleen even als het nodig is, met de laatste auto had ik zoveel teer en andere resten die vlekjes achterlieten.

Volgens mij is wassen na kleien een "hoeft niet mag wel" gevalletje.
 
na het kleien raad ik aan om wel minimaal de auto goed af te spoelen, liever klein sopje en dan droogmaken ( tussen wassen en kleien mag ie gewoon nat blijven )
 
Is dat omdat er toch wat achterblijft na het kleien? Ik had dat niet gedaan. Ik heb deel voor deel gekleid en afgenomen met doeken.

mk-us;332275 zei:
na het kleien raad ik aan om wel minimaal de auto goed af te spoelen, liever klein sopje en dan droogmaken ( tussen wassen en kleien mag ie gewoon nat blijven )
 
Achteraf altijd even glazen, direct afnemen.

Ik weet niet welke glaze je gebruikt, maar die van Poorboys hoort volgens mij even te hazen. Dus bewerken tot er een glans ontstaat (ik gebruik altijd stand 2 op de DAP) en dan heel even laten rusten tot er een doffe waas overheenkomt. Dan pas afnemen met een goede doek.
 
Ik werk de glaze altijd in met de hand, tot deze weer een beetje begint te glanzen, deel voor deel.

Hoe behandelen jullie de laatste 20/30% aan mini swirls.

Doorgaan met polijsten, een extra hit?

Wie kan zijn expertise en ervaring delen met mij?
 
@ShuttersPeet: vind de lak nu niet echt lekker 'aanvoelen' na het kleien, na een wasbeurtje voel je pas echt het resultaat