• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan voor Chrysler 300C SRT design

staesellen

Detailing rookie
16 nov 2010
2
0
Hoi iedereen,

Ik ben een nieuwe autopoets fanaat en heb kort een stappenplan uitgewerkt voor aanstaande donderdag en vrijdag om een Metallic Zwarte Chrysler 300C SRTdesign touring te behandelen voor de naderende winter, maar heb nog enkele vragen
(staan tussen de stappen).

De produkten die ik zoal heb zijn;

Mellow Yellow Wheel Cleaner Spray
Super Snow Foam - Super Concentrate -
Foam Kit Heavy Duty voor Karcher
Wolfgang Auto Bathe -
Meguiars Quik Clay Detailing System met Clay Bar
Ultimate Quik Detailer -
Born Slippy clay lube - Spray
DAP500 V2 Raffini Starterspakket
Finishing Glaze 3.0 - New Formula
Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 -
WheelWax -
Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 -
Hi-Tech Yellow Wax - M26 - 473ml
NXT Generation Carwash shampoo
NXT Generation Tech-2 wax
NXT generation Glass Cleaner
NXT generation All Metal Polish

Masking Tape - 18mm
Emmer 19 liter
Grit Guard
Standaard emmer
Deluxe Mega-Mega Towel -
Fluffer Miracle Supra Microfiber Towel
Mega Mega Plush -
Delirium Orange Drying Towel 2x
Wash Mitt 2x
Meguiars Ultimate wipe poetsdoek 4x


Als stappenplan dacht ik aan het volgende;

Velgen inspuiten en vervolgens reinigen met de Mellow Yellow-

Auto Foamen en afspoelen gevolgd door wassen met 2 emmers(spoelemmer met grit guard) en 2 Washmitts(1 voor bovenzijde wagen, andere voor onderzijde en bumpers en dergelijke) Wolfgang Auto Bathe-

Wagen afdrogen met 2 drying towels. Vervolgens Kleien met meguiars clay en detailer.
Bij het kleien enkel rechte lijnen trekken of kunnen cirkels geen kwaad?
Dodo born slippy gebruiken of beter meguiars detailer?
Na het kleien nog eens wassen of volstaat afnemen met microfiber doek (eventueel met detailer)?


Wagen opnieuw wassen en drogen, masking tape aanbrengen. Vervolgens de wagen polijsten met dap500 en raffini mezzo en finale.
Na het polijsten waen opnieuw wassen of volstaat afnemen met detailer en microfiber doek?


Wagen afnemen met detailer en microfiber poetsdoeken. Wolfgang Finishing glaze 3.0 aanbrengen met Dap 500.



Wolfgang Deep gloss paint sealant aanbrengen, na 1 uur afnemen, 12 uur laten rusten in garage.

Dag erna velgen behandelen met wheelwax. En Marque D'Elegance aanbrengen en afnemen.
Heeft de Marque D'elegance wel zin zo kort na de sealant of is het verloren moeite?

Zijn er nog producten die ik nodig heb of die beter geschikt zijn voor mijn plan? Zoja welke?

Ik wens iedereen die antwoord al bij voorbaat te bedanken voor eventuele tips en opmerkingen.

De wagen is helaas ondertussen al langs wasstraten gepasseerd en staat dus vol hollogrammen evenals enkele goede of beter gezegd slechte strepen op de zijdeur achteraan vanwege de hond(Duitse Herder) met zijn nagels.

Zal zodra ik kan fotos sturen van de wagen zoals hij nu is en hoe hij vroeger was (ongeveer 2 jaar oud nu en nog nooit gekleid).

Groeten.
 
staesellen zei:
Bij het kleien enkel rechte lijnen trekken of kunnen cirkels geen kwaad?
Maakt niet uit, soms gaat vuil makkelijker los met cirkels maar probeer zoveel mogelijk rechte banen (minder belastend voor het lichaam)
staesellen zei:
Dodo born slippy gebruiken of beter Meguiar's detailer?
Born Slippy is gladder dan Meg's maar het is even wennen omdat het zo zeperig is. Persoonlijke voorkeur meer denk ik.
staesellen zei:
Na het kleien nog eens wassen of volstaat afnemen met microfiber doek (eventueel met detailer)?
Tenzij er echt veel vanaf komt neem ik hem gewoon af met een doek.

staesellen zei:
Heeft de Marque D'elegance wel zin zo kort na de sealant of is het verloren moeite?
Zeker 12 uur wachten, het liefst 24 uur zodat de sealant echt goed uitgehard is.

staesellen zei:
Zijn er nog producten die ik nodig heb of die beter geschikt zijn voor mijn plan? Zoja welke?
Zou de Finishing glaze met een zwarte pad aanbrengen maar daarvoor eerst Monello Mezzo met oranje om lichte swirls en hologrammen weg te werken.
 
Kleien: no prob, maar over algemeen werkt heen en weer makkelijker dan expliciet rondjes maken
Klei-glijmiddel: naar eigen voorkeur
Wassen na klei: ik spuit wel even af met de tuinslang, zie dat je volgende stapt wassen is dus gaat goed komen
Wheelwax: gewoon alleen die en verder niet te druk maken, tzt kan je net zo makkelijk weer een laagje aanbrengen
 
Bedankt voor het snelle antwoord Dibbuz en mk-us.
Dus als ik het goed begrepen heb is mijn plan compleet. Goed om te horen.

Ik dacht de Wolfgang sealant af te nemen na 1 uur inwerken en het dan te laten rusten gedurende 12uur, maar zal dan proberen dichter bij 24 uur te laten rusten.
Is het beter dat ik dan na die 24uur de Marque D'Elegance aanbreng of nog een weekje wacht voor de zekerheid?

Heeft er eigenlijk iemand al ervaring met Chryslers? Hoe is de lak in vergelijking met bijvoorbeeld BMW,AUDI,MERCEDES?

Nogmaals op voorhand bedankt voor alle antwoorden.


Ik zal proberen fotos te nemen tijdens het hele proces en ze te posten.

Ben zelf benieuwd hoe het zal aflopen.
 
Een zilveren 300C had redelijk harde lak, niet te hard maar ook niet zacht.

Een dag later aanbrengen moet voldoende zijn denk ik.