• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan voor nu en in de toekomst

Timstone

Detailing rookie
21 jun 2010
15
0
44
Gegroet allen!

Mijn eerste bericht hier wil ik laten tellen, dus maak ik er gelijk wat werk van.
Ik heb een hoop stappenplannen die op dit forum staan doorgenomen en er een doorsnee keuze uit gemaakt. Omdat ik niet al teveel kan uitgeven en een groentje ben (dus niet erg kieskeurig en resultaatbelust) wil ik zoveel mogelijk dezelfde producten gebruiken (dus niet een doekje voor zus en een applicatorpad voor zo).
Vanwege het opbouwende karakter van dit stappenplan wil ik alles met de hand gaan doen.
De auto die de beurt moet ondergaan is zwart.
Alle genoemde producten zijn hyperlinks.

Doel
Een stappenplan maken wat ik stapsgewijs kan opbouwen. Alles in één keer kopen is ietwat duur.

Vragen
1) Is de weergegeven volgorde correct?
2) Zijn er nog nuttige uitbreiding te bedenken?
3) Zullen de gekozen producten een goed genoeg resultaat geven?
4) Welke producten kun je het best als eerste kopen (en welke als laatst)?


Stap 1 Wassen
1A Foam
- Gilmour Foamaster - Foaming Gun
- Autobrite Super Snow Foam

1B Shampoo (2 emmer systeem)
- Dodo Juice Born to be Mild shampoo
- Meguiars Ultimate Wipe Wash Mitt
- Poorboys World Waffle Weave Drying Towel

1C Velgen
- EZ Detail Auto Brush
- Meguiars Hot Rims All Wheel Cleaner

Stap 2 Lak reinigen
2A Klei
- Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System

2B Lak reinigen
- Poorboys World Professional Polish
- Meguiars Gold Class Even Coat Applicator Pads
- Cobra Blue All Purpose Microfiber Towel

Stap 3 Voeden
3A Glaze
- Poorboys World Black Hole
- Meguiars Gold Class Even Coat Applicator Pads
- Cobra Blue All Purpose Microfiber Towel

Stap 4 Beschermen
4A Sealant
- Poorboys World EXP Pure Sealant
- Meguiars Gold Class Even Coat Applicator Pads
- Swipe test
- Cobra Blue All Purpose Microfiber Towel

4B Wax
- Dodo Juice Blue Velvet
- Meguiars Gold Class Even Coat Applicator Pads
- Swipe test
- Cobra Blue All Purpose Microfiber Towel

4C Velgen
- Poorboys World Wheel Sealant
- Meguiars Gold Class Even Coat Applicator Pads
- Cobra Blue All Purpose Microfiber Towel

4D Ruiten/Lampen/Buitenspiegels
- Meguiars NXT Generation Glass Cleaner
- Cobra Blue All Purpose Microfiber Towel
- Pro Vision Rain Clear Rain Repellant Gel
- Meguiars Gold Class Even Coat Applicator Pads
- Cobra Blue All Purpose Microfiber Towel

4E Banden
- Wolfgang Black Diamond Tire Gel
- Meguiars Tyre Dressing Applicator Pad

4F Interieur
- Poorboys World Leather Stuff
- Meguiars Gold Class Even Coat Applicator Pads
- Cobra Blue All Purpose Microfiber Towel
- Gliptone Aroma pad - Liquid Leather - Ledergeur

4G Sierlijsten (aluminium en chroom)
- Meguiars NXT Generation All Metal Polysh
- Cobra Blue All Purpose Microfiber Towel

Stap 5 Opbergen
5A Opbergtas
- Wolfgang Wolfgang Detailer's Tool Bag

Stap 6 Kleine vervuiling verwijderen
6A Vogelpoep verwijderen
- Poorboys World Spray and Wipe
- Poorboys World Mesh Microfiber Bug Towel
 
Je mist de stap: lak reinigen d.m.v kleien of Mequiar's Paint cleaner. Eventueel -afhankelijk van de lak- polijsten.
 
Nou Paulus, die stap wilde ik erg graag overslaan daar er geen beschadigingen op mijn auto zitten. Hagelnieuw en zo...
Of maakt het overslaan van deze stap het één en ander overbodig in mijn lijst?
 
In mijn ogen niet! Maar kleien is toch wel essentieel voor een mooie schone lak. En je lak zal toch op den duur vies worden door vliegjes e.d. Ik zou voor het interieur trouwens Poorboy's World Natural Look gebruiken. Mooie matte finish. De Mequiar's NXT wax is goed, maar PB Natty's houd langer. Of als je wat meer geld wil uitgeven voor een wax: Dodo of Fuzion. Super finish en lange standtijd to drie maand of langer!
 
Inderdaad , kleien zou ik niet overslaan.

Afgelopen zaterdag een auto gedaan en daarvan was de lak ook maar een jaar oud.En toch kwam er meer van af met kleien dan je zou denken;)
 
gooi die meguiars step 1 paintcleaner eruit,
neem bijvoorbeeld poorboys proffesional polish..

het kan aan mij liggen hoor, maar step 1 vind ik echt een beroerd product
 
Wow! Meer advies, super! :)

Okee, ik heb het lijstje inmiddels ietwat aangepast. Mijn keuze was op de Meg's Step 1 gevallen omdat ik in het plaatje van Poorboy's Proff. Poloish twee flesjes zag staan. Dat maakte me gelijk bang. :s
Niet teveel, niet teveel flesjes en doeken! Het is al moeilijk genoeg alles uit elkaar te houden. Ieder geval voor mij, een groentje.
Ik heb inmiddels een (voor mijn begrippen) een grote bestelling gesplaatst (doeken, handdoek, pads, shampoo, metal polisher, sealant, Black Hole, Rain Repellant & Wheel Sealant), het begin is er.
Is dit een goede keuze geweest (qua volgorde van spullen kopen)?
 
Okee, tot zover ben ik erg tevreden met de lijst die ik met jullie hulp heb samengesteld en verfijnd.
Toch blijft er bij mij nog een dringende vraag over. En wel over het schoonmaken van het interieur. Ik heb stoffenbekleding, dus daar zal ik niet bar veel aan hoeven doen. Op dit moment heb ik bij de lokale bouwmarkt een busje Valma Cockpitspray gekocht waar ik HEEL ERG ontevreden over ben. De reuk is goed genoeg, maar blijft totaal niet hangen, ook is de de vettige laag die achterblijft geen genot.
Nu heb ik Meg's Tech Protect voor het interieur in de lijst staan. Toch ben ik zeer benieuwd naar andere producten. Erg belangrijk voor mij is de reuk. Ik hou erg van een lederlucht en absoluut niet van bloemengeuren of kauwgomballen-geur.
Is mijn huidige keuze goed of is er een betere kandidaad?
 
Leather Stuff van PB! Ruikt naar leder en is absoluut niet vettig en geen glans. Haalt mooi de kluer op. Persoonlijk zou ik gaan voor Natural Look van PB maar de geur staat je denk ik niet aan, bitterkoekjes achtig.
 
Nee, lijkt me geen toffe keuze. Bitterkoekjes eet ik graag, maar m'n auto wil ik er niet naar laten ruiken.
Ik dacht dat PB's Leather Stuff alleen voor het schoonmaken van lederen bekleding is. Hmm... gelijk even het lijstje aanpassen.
Erg bedankt alweer! :)^
 
En als je graag lederlucht in je auto hebt:Klik

Heb hem zelf ook, ruikt heerlijk naar leder als je instapt.