• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan

NWitkamp

Detailing rookie
7 nov 2011
12
0
Beste lezer,

Ik wil nu ook serieus gaan poetsen! Zal dan voornamelijk om mijn eigen auto gaan een zilveren Corsa c uit 2002, maar zal zo nu en dan ook die van andere poetsen.

Eerste bestelling is al geplaatst:
1 100713 Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash
1 100211 Mothers Wax - Back to Black (Naturally Black)
1 102086 Monello - Dolce Verde klei - 150g
1 101519 Monello - Kompressor Concorso Finishing Pad - 6inch - Goud
1 100869 Meguiar's Professional - Unigrit Finishing Paper - 3000 Grit - 1 vel
1 100876 Meguiar's Professional - Unigrit Finishing Paper - 2500 Grit - 1 vel
1 100893 Meguiar's Professional - Unigrit Finishing Paper - 2000 Grit - 1 vel
1 101027 Poorboys World - Mega Plush - Groen - 39x39cm
1 101028 Poorboys World - Ultra Mega Towel - Blauw - 39x39cm
1 100670 Rain-X - Rain-X - 200ml
1 102006 Polishing Power - DAP900 Raffini Kompressor Starterskit - Lite Edition
1 101029 Poorboys World - Mega Mega Plush - 40x68cm

Nu ben ik alleen nog opzoek naar goede producten als wax, sealant, glaze etc en kwam ik op deze producten:
100812 Collinite - Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915
100900 Poorboys World - Black Hole - 473ml
100728 Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml
100723 Poorboys World - Professional Polish - 473ml
100901 Poorboys World - White Diamond - 473ml

Dus eerst wassen en kleien met super slick en suds en de klei, daarna de polish dan black hole of white diamond en dan exp en daarna collinite 915 erop?

Klopt dit een beetje? Ik twijfelde nog even of ik niet beter de natty's kan pakken van pb zowel de blue voor donkere lakken als de gewone voor mijn zilveren Corsa? Maar lees over de 915 erg veel goeds.

En kan ik ook na kleien en wassen gelijk met black hole of white diamond?
 
Hallo

Voor het kleien zou ik geen SS&S gebruiken.Dit is een shampoo.Hier kan je beter Spray & Wipe voor gebruiken van Poorboysof de Perfetto van Monello.

En inderdaad na het kleien polijsten ( zie dat je een DAPset hebt ).En dan pas de Black Hole , EX-P en dan eventueel een wax.

De Natty`s zijn goede waxen.Maar zelf ken ik de Coli niet.Dus kan daar niet mee vergelijken.Je kan bijv. eerst een Natty nemen en ben je wat ervaringen rijker dan kan je bijvoorbeeld overstappen naar een andere wax ( bijv. de Colli of een Dodo ).

Maar zie dat je ook wetsanden hebt besteld.Is het daar nu niet iets te vroeg voor???Je hebt volgens mij nog maar nauwlijks ervaring met machinaalpoetsen;) .

Als je Bodegraven niet te ver vindt.Kan je altijd hier een keer langs komen als je wilt;)
 
Lees onderstaande link eens aandachtig door:

https://forum.Carclean.com/threads/volledig-exterieur-stappenplan-machinaal-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4265/

Wat ik zo 1,2,3 mis in je lijstje is een glijmiddel voor gebruik met de klei.
zelf gebruik ik daar voor PB spray & wipe.
 
RST-Smurf zei:
Hallo

Voor het kleien zou ik geen SS&S gebruiken.Dit is een shampoo.Hier kan je beter Spray & Wipe voor gebruiken van Poorboysof de Perfetto van Monello.

En inderdaad na het kleien polijsten ( zie dat je een DAPset hebt ).En dan pas de Black Hole , EX-P en dan eventueel een wax.

De Natty`s zijn goede waxen.Maar zelf ken ik de Coli niet.Dus kan daar niet mee vergelijken.Je kan bijv. eerst een Natty nemen en ben je wat ervaringen rijker dan kan je bijvoorbeeld overstappen naar een andere wax ( bijv. de Colli of een Dodo ).

Maar zie dat je ook wetsanden hebt besteld.Is het daar nu niet iets te vroeg voor???Je hebt volgens mij nog maar nauwlijks ervaring met machinaalpoetsen;) .

Als je Bodegraven niet te ver vindt.Kan je altijd hier een keer langs komen als je wilt;)

Moet inderdaad nog een flesje spray and wipe mee bestellen.

Natty's lees ik ook wel goede dingen over, maar lijkt me makkelijker als ik 1 wax heb die ik zowel op donkere als op lichtere lakken kan gebruiken. Natty blue zou in principe ook moeten kunnen op mijn zilveren auto toch?

Oh en het schuurpapier is niet voor mijn auto lak hoor. Maar vind ik makkelijk om in huis te hebben als ik mijn koplampen weer eens ga polijsten bijvoorbeeld.
 
NWitkamp zei:
Natty's lees ik ook wel goede dingen over, maar lijkt me makkelijker als ik 1 wax heb die ik zowel op donkere als op lichtere lakken kan gebruiken. Natty blue zou in principe ook moeten kunnen op mijn zilveren auto toch?
.


De Natty`s Bleu is een goede wax.Gebruik hem zelf ook regelmatig.Je kan hem voor zowel de donkere ook voor de lichterre lakken gebruiken.Dit is ook voor de White versie van de Natty`s.
Zelf ben ik een fan van de rode Natty`s.Dit is een wax voor alle lakkleuren.De blauwe is meer bedoeld voor de donkere lakken en de witte meer voor de lichterre lakken.

Dus dan lijkt de rode me de meest logische keuze momenteel;)
 
RST-Smurf zei:
De Natty`s Bleu is een goede wax.Gebruik hem zelf ook regelmatig.Je kan hem voor zowel de donkere ook voor de lichterre lakken gebruiken.Dit is ook voor de White versie van de Natty`s.
Zelf ben ik een fan van de rode Natty`s.Dit is een wax voor alle lakkleuren.De blauwe is meer bedoeld voor de donkere lakken en de witte meer voor de lichterre lakken.

Dus dan lijkt de rode me de meest logische keuze momenteel;)

Hmm misschien dan maar gaan voor de rode versie inderdaad. Kan in de toekomst altijd nog andere producten uitproberen. Dankje!