• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Start 2 Detail!

BimmerPilot

Detailing trainee
28 aug 2013
3
32
Volgende week ga ik voor de eerste keer beginnen met mijn wagen eens echt onder de loep te nemen!
Ik ben in het bezit van een zwarte bmw 3-reeks en de lak blinkt uitzichzelf al geweldig.
Altijd auto gewassen met Meguiars ultimate wash & wax en al een paar keer manueel in de was gezet met Meguiars Liquid Wax en Autoglym super resin polish.
Na een jaar prutsen dus eindelijk eens serieus aan de slag! Veel gelezen op dit forum en de kriebels om te beginnen zijn sterk aanwezig.
Producten zijn besteld en dit word mijn stappenplan in volgorde:

Heb me de Meguiars DA Power System aangeschaft als apparaat.
-Auto wassen & drogen: Meguiars ultimate wash & wax
-Auto kleien: Meguiars quick qlay detailing system
-Auto polijsten: Meguiars ultimate compound pack
-Auto glaze: Poorboys Black Hole
-Auto waxen: Natty's paste wax of dodo juice supernatural

Is dit een goede combinatie? Qua resultaat wil ik echt een diepe natte wetlook, natter dan nat! Duurzaamheid maakt me niet zo veel uit, ben meer voor de glans.
Iemand opmerkingen, laat maar horen! :)

Mvg
 
En weer een verslaafde erbij, top!

Met mijn beperkte kennis eens naar je lijstje gekeken en het viel mij op dat je shampoo (Meg's ult wash&wax) er eentje is voor tussen de detailbeurten door. Hier zit namelijk wax en sealant in, welke je vervolgens weer weg gaat cleanen met je klei en polijst acties. Volgens mij kun je beter een shampoo nemen zonder wax en sealant. Met Monelle Lavare heb ik goede ervaringen en Dodo Juice Born to be mild wordt door velen ook als zeer goed ervaren. Een budget variant is Poorboy's SS&S. Wil je perse bij Meg's blijven kun je ook Goldclass car wash of NXT pakken uiteraard.

Over de andere producten zie ik niets anders dan goede reviews. Ga je voor de Dodo Juice Supernatural wax 2.0 of de hybrid variant? Die laatste heb ik recent uitgeprobeerd, check het "plaats hier je beading foto's"-topic voor het resultaat. Ik ben zeer tevreden!

Veel plezier met het detailen van je Bimmer.
 
Volgens mij kan je je aan de Black Hole en Natty's of Dodo geen buil vallen. Ik ben benieuwd naar je ervaring met de DA van Meguiars en het compound pack.
 
Goed dat ik dat weet JohnnyCage, ga dan gaan denk ik voor de Born to be mild. En waarschijnlijk word het de 2.0 versie ;)
Ben ook benieuwd naar de DA, toch goede reviews over gelezen op het internet!