• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Starten met Dodo Juice Lime Prime

Steven

Detailing rookie
23 apr 2009
79
0
Hey vrienden,

Pas dit produkt gekocht.
https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Lime_Prime_pre-wax_cleanser_250ml__101042

Ga het aanbrengen met de zwarte Handpad van Lake Country... Heb gelezen dat je weinig moet gebruiken...
Wat is weinig? Raadgevingen...?

Lang laten drogen of snel uitpoetsen? Kan dit uitpoetsen met de Poetsdoeken van Valma?

Groeten,
Steven


Ps: ben beginner!
 
Drie duppels ter grote van een erwt is voldoende voor een stuk van zo'n 40x40 cm tot 50x50cm. In het begin zul je een wat kleinder stuk kunnen behandelen, omdat de pad zich nog volzuigt.

Aanbrengen en bewerken (met enige lichte kracht) met de zwarte pad tot het ingewerkt is en het een hele dunne vasaline achtige laag achterlaat. Daarna direct afnemen.
 
Ik zelf gebruikt het product meestal machinaal, maar met de hand werkt ook erg makkelijk. Een super product om mee te werken. Je kunt er eigenlijk weinig mee fout doen
 
Ik laat hem altijd een minuutje ongeveer zitten voor ik hem afneem. op 1 of andere manier vind ik dat iets makkelijker :)
Ervaring: Super product! was het eerste product samen met Blue Velvet wat ik van Dodo Juice had. Makkelijk, Snel en goede prijs/kwaliteit verhouding.
 
Even los van hoe je de Dodo moet gebruiken: voor het aanbrengen van de wax kan je eigenlijk beter de rode handpad gebruiken dan de zwarte. Met zwart kan het ook wel, maar de rode is gewoon nog zachter. Zoals het op de site staat:

Black Soft Finishing Applicator. De zwarte pad is speciaal ontworpen voor het aanbrengen van cleanerwax, sealant en glaze. Hij heeft geen cuttingfactor, maar is stevig genoeg om een cleaner zijn werk te laten doen. Veilig voor elke afwerking en brengt het product dun en gelijkmatig aan.

Red Ultra Soft Finishing Applicator. De rode pad is speciaal ontworpen voor het aanbrengen van wax, sealant en glaze. Hij heeft geen cuttingfactor en is extra zacht. Veilig voor elke afwerking en brengt het product dun en gelijkmatig aan. Te gebruiken als laatste stap.
 
De zwarte pad is steviger en dat zal je helpen bij het afbreken van de diminishing abrasives die er in zitten!
 
De Lime prime is door de milde micro-abrasives inderdaad beter te verwerken met een zwarte pad, rood zou ook wel kunnen, maar een zwarte zal wat meer uit het product halen. De lite zou wel weer perfect met een rode pad kunnen, omdat hier geen micro-abrasives in zitten.