• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Starten met Mothers Clay Bar kit

Steven

Detailing rookie
23 apr 2009
79
0
Beste vrienden,

Ik start met het detailen van m'n auto...

Daarvoor kocht ik de Clay Bar Kit van Mothers op jullie aanraden...
https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/California_Gold_Clay_Bar_Paint_Saving_System_Verbeterd!_7240_101424

Hieronder zet ik een aantal vragen met telkens nummers zodat antwoorden eenvoudig wordt...:
1. Knip ik de stukjes klei in 2 of 3? Als ze dan vallen, hoef ik niet alles weg te gooien...
2. Maak ik rrecht bewegingen of draaiende?
3. Harde teerspatten die loskomen, maken deze krassen op andere stukken?
4. Hoe dikwijls moet je de klei kneden?
5. Andere raadgevingen?

Alvast erg bedankt hé!

Groeten,
Steven
 
1. Klopt
2. Rechte bewegingen
3. Je hebt idd kans dat ze krassen maken dus als je ze verwijderd hebt moet je de klei weer kenden
4. Hoevaak is lastig te zeggen. Kneden zodra de klei vies is. Kneden als er zwarte of bruine aanslag zichtbaar is

In dit topic kun je alles vinden Hier klikken
 
B.K. zei:
^^ :ja

5. Voldoende detailer spray gebruiken !

Inderdaad genoeg sprayen.
Ik weet niet hoe groot je ride is, maar ik had bij mijn stationcar niet voldoende detaylerspray aan het flesje van Mothers en heb in de buurt een fles bij moeten kopen. Het was voor mij ook de eerste keer met kleien.

Je kan uit voorzorg ook een flesje extra bestellen. Je kan het namelijk ook gebruiken om verse vervuiling (vogelpoep e.d.) van je vers gedetailde lak te verwijderen.
Even sprayen, wissen met een microvezeldoek en weg is de vlek.
 
Ik had met dat flesje van mothers net genoeg voor mijn Leon. Je kan je auto een beetje nat laten als je hem voor het kleien even wast.
Voor de rest ben ik het helemaal met de andere tips eens :cool:
 
Mmmh, ik heb met mijn flesje (van toen nog meguiar's) geloof ik uuh, 1 auto + nog mijn auto + nog eens mijn auto, en toen zat er zelfs nog een beetje in gedaan :roll Oke, hij is ook maar 4,17 meter lang en 1,73 meter breed en 1,44 meter hoog :weetniet
 
Een volledige fles vindt ik ook wel veel. Maar je kan beter iets teveel gebruiken als te weinig.
Wat inderdaad ook helpt is het spoelwater op de wagen te laten en direct erna te kleien ,extra water maakt het wat makkelijker en je hoeft minder spray te gebruiken.
 
Als de klei aan de lak ging trekken was voor mij de aanwijzing dat ik bij moest sprayen. Het flesje was toch echt net te weinig om de auto helemaal te kunnen doen. Of ik moet iets verkeerd hebben gedaan.
Als jullie het op een andere manier doen, hoor ik het graag.
 
Erg leuk om weer vanalles te lezen.
Vrienden, als ik het goed begrijp, was ik de auto, laat hem gewoon nat...? En start met kleien?

Om wax of polish te gebruiken moet hij dan weer wel erg droog zijn hé...???
 
Wassen en goed afspoelen ,maar gewoon niet drogen en direct kleien. Het extra water helpt de wrijving te verminderen ,gebruik wel nog steeds de detailer spray.

Na het kleien (eigenlijk tijdens ,paneel per paneel) droog je de wagen.

Voor de rest van de stappen moet hij uiteraard droog zijn.

Zo doe ik het toch ,werkt voor mij wat makkelijker.