• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Starters ervaring AVA Smart P60

PizzaPieter

Detailing guru
18 jul 2020
329
135
Afgelopen week het apparaat binnengehad, nadat mijn TopCraft machine overleden was.

Al eens eerder een Lidl-apparaat gekocht (170bar), maar die bracht nog minder dan mijn eigen TopCraft. M'n oude baasje had t zwaar. Ooit gekregen van mn pa die hem zelf al had gebruikt en bij stond hij, tot ik een CC-gekkie begon te worden, op 1 dag per jaar na stil in de schuur. Veel opzet stukken was ik al kwijt, de terrasreiniger hangt al 3 jaar ongebruikt aan het plafond.

Enniehoe, vorige week kreeg ie kuren, nadat ik, met Hardstyle op de overear-headphone met volume 100 niet hoorde dat de machine nog aan stond terwijl ik de waterslang losgehaald had en de druk eraf had gehaald.....

Al eerder geneusd naar een andere, ook ten tijden van Lidl test (die dus terug is gegaan, want viel al om als je een windje liet, slang had meer krullen dan Michael Jackson, plastic voelde aan alsof het ieder moment kon breken en de druk was belabberd).

Vandaag, ondanks kou, toch gedacht om eens te bekijken hoe of wat.

Apparaat voelt ten eerste steviger aan. Machine is zwaarder, spullen voelen stevig en degelijk.

In elkaar zetten in kwartier gepiept en toen stond ie in de schuur te wachten. Tot vandaag. Had eigenlijk geen zin door kou dus kleine test gedaan.

Machine neergezet, monello foam voorbereid en kwastje gepakt voor kunststof delen.

Eerst ff in de rondte spuiten om de druk te checken. Alleen de short trigger met de vario kop.

Huuuh? Ding kapot ofzo? Komt wel een 'druk' straal uit, maar dit is ca 50% van mn oude machine.
Huuuuh?
Ander standje, brede straal. Damn...shit...fuck... wat is deze...

Nou...begint lekker. Door met Monello erop.... Pprrfffftttt.....lullig straaltje schuim....nou, houdoe.

En toen ineens herinnerde ik me iets wat ik las in de manual.... Binnen 2 seconden de hendel loslaten en weer aanklikken....

Wwhhhaaammmmm! Kijk! Bam! Da's knallen. Dikke schuimlaag, tegendruk voelbaar in mn handen.... Mooi!

Dus auto in de foam gezet, lekker laten rusten en daarna alles afgespoten. Ff zoeken naar combi hard/zacht en breed/smal, maar komt goed.

Machine niet omgevallen. Afrolsysteem slang werkt prima en ook fijn dat hij meebeweegt.
Oprollen was toch beetje minder straks door sneue handvat, maar heeee..beter dan los om het handvat.

Shirttrigger ook fijn. Als ik daarover ik mag zeggen; ik mi een stand om hem vast te zetten. Het blijvend moeten knijpen icm tegendruk voelde ik mm hand/arm, tot vervelens aan toe
Begrijp ook nog niet waar zwarte kleine knopje voor is in het handvat.

Verder erg fijn dat je sommige plekken makkelijker kan bereiken, dat de foamspuit dichterbij zit en de opzetstukken snel te wisselen zijn.

Spulletje staat weer in de schuur na deze quick-test, maar vooralsnog tevreden met aanschaf.



20220115_132356.jpg
 
Mooi start verslag! Hier een (gratis) Bosch easy aquatak 120. Deze 4 jaar geleden gekregen bij mijn nieuwe Nefit ketel. Los terrasreiniger bijgekocht toen en niet kapot te krijgen. Opzich prima tevreden over de druk en het foam i.c.m. de monella lancia 2. vorige week via Ali een opzetstuk besteld waarmee verschillende spuitmondjes (mooi woord overigens:D) geleverd en makkelijk gewisseld kunnen worden. Deze nog niet binnen maar maakt het wel makkelijker denk ik. Echter, de slang is 6 meter en superstug. Dit werkt wel vervelend en helemaal omdat als je hem meerdere keren meesleept (pre wash, daadwerkelijk afspuiten shampoo en achteraf foamen met bathe +) die nog wel is in de knoop wilt raken door de combi tuinslang, waterslang en slang hogedrukreiniger.. hierdoor met een schuin oog voor de toekomst al aan het kijken naar een opvolger.. en de ava smart p60 staat zo ongeveer bovenaan mijn lijstje. (Alleen nog aan het bedenken hoe ik dit ga verantwoorden aan de baas hier thuis) ook een nilfisk is een optie maar zie hier door de bomen het bos niet meer zoveel types..

Mocht je wat meer ervaring ervaring met de Ava hebben zou ik het absoluut waarderen als je een update plaatst!

Fijne avond!
 
  • Leuk
Reactions: PizzaPieter
Zal t proberen te onthouden.
De garantie heeft me overigens over de streep getrokken uiteindelijk.
En de opzetstukken....ik ben met 20gr en 60gr tevree. Mijn oude had ik alleen nog een 20gr opzetstuk, dus red me ermee. 40gr is denk ik, net als 60gr, prima als afspoel, maar t brengt geen reiniging mee, denk ik.
 
  • Leuk
Reactions: llDannyll
Ik gebruik een 40 graden nozzle volgens mij, maar over reinigingskracht heb ik toch weinig te klagen.
 
Hmm vreemd dit Iees ik niet in de beschrijving of ik lees er wellicht wel overheen. Ik heb de p80 maar door deze temperaturen nog niet gebruikt.
 
Hee super dank je! Top wel handig dit soort filmpjes idd. Ik ben mij trouwens nog wel een ongeluk aan het zoeken naar het filmpje waarop aangegeven wordt dat er een sticker beschikbaar is voor de foambus maatverdeling. Iemand een idee?
 

Zie dit filmpje
he, da's voor mij ook nieuw, en staat inderdaad nergens in handleiding.
Maar...als ik in de reacties op youtube kijk, staat er:


Work this for all models? Evolution and master? Thks
QYbx7rDr80zk5bml_jl9Qi1X=s48-c-k-c0x00ffffff-no-rj.jpg
AVA pressure washers
https://www.youtube.com/channel/UCVuGcx-zlpcpNmybUFzCzyg
3 maanden geleden
The Eco mode is only available on Smart machines that are produced before 2021. Sadly, the Eco mode has been removed from newer machines because the feature more often confused users.




@PizzaPieter het kleine palletje in de handgreep is de zero force - hiermee kun je met een vinger de handgreep ingedrukt houden, dat heeft de smart ook.
Hele handgreep indrukken, dan kun je als je je vinger op het kleine zwarte deel houdt, de rest los laten.
En dat staat ook niet duidelijk in de handleiding vermeld...

De gele dopjes onderaan zijn vergrendeling, om ongewenst spuiten te voorkomen als je bijv een nozzle vervangt.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba