• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

'Starterspakket' met Poorboy's World

tinus schreef:


shit ja, hij is er niet meer! Nu alleen nog de HeavyDuty versie zo te zien. TIM!!!!! Wij willen de 69 euro schuimkit terug!!


Komt over 2 weken weer binnen!

is die heavy duty kit gelijkwaardig aan de foamkit van autobrite?

dan zal ik nog maar 2weken wachten met mijn bestelling te plaatsen zeker.
 
koertie zei:
is die heavy duty kit gelijkwaardig aan de foamkit van autobrite?

dan zal ik nog maar 2weken wachten met mijn bestelling te plaatsen zeker.

Daar ben ik ook benieuwd naar.. Iemand die dit weet toevallig?!
 
Vandaag voor het eerst aan de slag gegaan met de spulletjes.

1. De voorwas met de foamgun. Aangezien de auto niet heel erg vuil was, een half busje aangemaakt, verhouding 1:10. Was wel eventjes zoeken met de instelling, maar wel erg leuk om te doen zeg. En onvoorstelbaar hoeveel vuil er dan al af komt.
Dat gaat de komende tijd erg goed van pas komen met slik en pekel!

2. Wassen met de super slick & suds en wasmitt. Lekker zoet geurtje die shampoo, dus dat werkt wel lekker. De wasmitt werd niet echt vuil, ook de 2e emmer water waarin ik spoelde was niet bijzonder vervuild, dankzij de voorwas natuurlijk.
Deze shampoo bevalt erg goed, en ook zuinig in gebruik.
De Miracle dryer is echt ook ongelooflijk, voorheen met een synthetische zeem moest ik tig keer de zeem uitwringen, nu in een keer heel de auto gedaan.

3. Het kleien. Tjonge, wat heb zitten kneden eerst, de klei kwam uit de garage en die was steenkoud, dus dat viel niet mee om die wat soepel te krijgen. Toen ik eenmaal een mooi plakje gekneed had, kon ik aan de slag.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst mijn bedenkingen had bij het kleien. Voor nieuwe auto's leek mij het totaal overbodig, dacht dat dit alleen voor perfectionistische autopoetsers was.
Op de 206 heb ik de klei tot 3x toe moeten dichtplooien en een schoon stuk nemen, ongelooflijk hoeveel vuil eraf kwam. Mijn mening over het kleien is dus radicaal herzien!

4. Lak reinigen met Professional polish en euro foam pad.. Dit was achteraf gezien de lastigste/zwaarste stap. Het aanbrengen ging best wel zwaar, ook moets ik regelmatig extra polisher op de pad aanbrengen om toch iets op de auto te zien. Het uitpoetsen ging wel redelijk goed, maar wel zwaarder dan met het kleien.
Misschien toch te veel polisher aangebracht?
Wel leuk om te zien was dat de talrijke ultrafijne swirls na deze stap 'verdwenen'waren. De lak zag er fantastisch egaal uit.

5. De glansprotector. Aangezien de auto helemaal schoon was, heb ik enkel de GP nanopolymeer coating aangebracht, en niet de 2in1 GP totaalprotector eerst toegepast.
Het aanmaken van oplossing met de nanopolymeer coating was direct al een tegenvaller. De inhoud van de fles is 500 ml, maar je moet dit 1:10 aanmaken. Aangezien ik niet gelijk de hele fles wou aanlengen, heb ik eerst 1.5 liter aangemaakt. Maar met het aanbrengen van The bone spons is zo'n hoeveelheid van 1.5 echt niets! Die slurpt de spons zowat grotendeels op. Daarna nog maar een liter extra aangemaakt, om toch op een deftige manier de oplossing op de auto te krijgen.
Aangezien dit goedje niet sopt of op een andere zichtbare manier een spoor achterlaat, is het wel goed opletten om geen plekjes te vergeten. Nadien afspoelen en drogen. Dat laatste was in de toch wel felle zon echt nodig, er kwamen al vrij snel kalksporen op de plaatsen waar nog niet gedroogd was.

Al met al valt op dit momen te glansprotector mij wel tegen. Enerzijds omwille van het gebruik (met 500 ml kon ik niet toe om 2x een auto te doen, en ik heb dan nog geen eens een grote auto gedaan (de peugeot 206)). Anderzijds omdat ik niet kan zeggen dat er na het gebruik nu opeens meer glans zichtbaar is.
Een bijkomstig nadeel was dat ik na de glansprotector opeens weer alle fijne swirls zag. Ik vermoed dat deze eerst opgevuld waren met polisher en dat de glans protector deze er mooi vanaf gewassen heeft.

Wat de glans protector op de lange duur gaat doen zal de tijd moeten leren....

Aangezien ik voor de 307 nu niet genoeg glans protector meer had, heb ik vanmiddag maar gelijk een nieuwe bestelling geplaatst.
De White diamond, EXP sealant, Natty's en QD+ worden volgende week aan het assortiment toegevoegd.

Op deze manier kan ik wel mooi gaan vergelijken, de 206 met glansprotector en de 307 met de Poorboys World lijn.

Ohja, wat me wel veel is mee gevallen, is de benodigde tijd voor bovengenoemde stappen. In totaal zo'n 4 uurtjes mee bezig geweest.
 
Leuk verslag!
Je hebt weer veel ervaring opgedaan en bent toe aan een vervolgstap... :cool: