• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Starterspakket om een vers gespoten auto bij te houden (wassen & waxen)

Sud

Detailing trainee
9 jan 2010
2
47
Hallo,
Mijn Alfa 916 Spider wordt voorzien van een nieuwe zwarte (geen metalic) laklaag met blanke lak.
Dus heb ik me verdiept in poetsen en ben op deze zeer informatieve site terecht gekomen. Uiteindelijk ben ik na bestudering van het forum tot de volgende conclusie gekomen, waarbij ik toch nog twijfel tussen een paar produkten. Kunnen jullie mij hierover nog advies geven tot ik definitief tot de bestelling over ga?

- Cobra 'The Bone' Spons voor Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Car Wash.

- Afdrogen met Dodo Juice Soft Touch Premium Drying Towel.
- Lake Country Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator voor Poorboys World Polish with Sealant of moet ik Black Hole pakken?

-Afnemen met Poorboys World Mega Plush of Ultra Mega Towel of Deluxe Mega Towel, welke is de beste keus?

-Lake Country Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator voor Collinite Liquid Insulator Wax No. 845.

- Afnemen met Poorboys World Mega Plush of Ultra Mega Towel of Deluxe Mega Towel, welke is de beste keus?

- Dit wil ik 3x per jaar toepassen en tussendoor wassen met Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Car Wash en Poorboys World Spray and Wipe gebruiken voor vlekken, vogelpoep tussen de wasbeurten in.

Het lijkt dat ik hiermee een aardig starters pakket heb, binnen een aanvaardbaar budget.

Dus ik ben alleen nog aan het twijfelen over welke van de 3 afneem doeken voor de polish en de wax en wat ik gebruik na het wassen, Polish with Sealant of Black Hole?

Voor andere adviezen sta ik natuurlijk open, maar het zal wel ongeveer in het zelfde budget moeten vallen.

Ciao Sud.
 
Sud zei:
Wassen:
Cobra 'The Bone' Spons met Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Car Wash.
Afdrogen met Dodo Juice Soft Touch Premium Drying Towel.

Zou de Soft Touch vervangen voor deze:
https://www.Carclean.com/product/CSF/Delirium_Orange_Drying_Towel_60x90cm_DC-1_101684
Lekker groot, dik en zacht.

Sud zei:
Lake Country Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator voor Poorboys World Polish with Sealant of moet ik Black Hole pakken?
Afnemen met Poorboys World Mega Plush of Ultra Mega Towel of Deluxe Mega Towel, welke is de beste keus?
Ik zou gaan voor de Black Hole, de polish with sealant is een alles in 1 product en dat vind ik altijd minder, bevat volgens mij ook geen glaze.
Uitpoetsen zou ik met de Deluxe Mega Towel doen, mooier afgewerkt voor een veiliger resultaat.

Sud zei:
Lake Country Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator voor Collinite Liquid Insulator Wax No. 845.
Afnemen met Poorboys World Mega Plush of Ultra Mega Towel of Deluxe Mega Towel, welke is de beste keus?
Wederom een Deluxe Mega Towel, in een andere kleur om die puur voor de 845 te houden

Sud zei:
Dit wil ik 3x per jaar toepassen en tussendoor wassen met Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Car Wash en Poorboys World Spray and Wipe gebruiken voor vlekken, vogelpoep tussen de wasbeurten in.
Prima!
 
Alvast bedankt voor het aanpassen van de onderwerp titel.
Dacht dat polish een meer reinigingde werking had dan de Black Hole.
 
Polish is een schurend product (cleaner)
Een glaze is een voedend product, Black Hole is een glaze.

;)
 
Moet je bij een net nieuw gespoten lak, een paar (4) maanden moet wachten voordat je er een wax of sealant op zet? Ik dacht dat ik dat had gelezen.

oh ja. zie hier:

http://www.meguiars.com/internationalinternationalinternationalinternationalfaq/index.cfm?faqCat=paint+care&faqQuestionID=54&section=_54

How soon can i wax my new car:
After-market paint finishes however, are cured at a much lower temperature to ensure the method of baking or heating the paint doesn't melt non-metal components such as wiring and vinyl. For this reason, it's best to follow the specific paint manufactures recommendations for care and maintenance of fresh paint. Most paint manufactures that supply paint to the refinish industry recommend that you allow anywhere from 30 to 90 days curing time after the paint is applied before you apply the first application of wax.
 
Deze vraag is al vaak gesteld, er is geen eenduidig antwoord op te geven, het beste is om het aan de spuiter te vragen, hij weet welke lak hij gebruikt heeft. Ik zou zelf 2 maanden aanhouden. Gewoon om zeker te zijn.
 
Da's wel erg lang. Denk eerder aan 6-8 weken.
De lak moet nog verder uitharden en zolang zou je deze niet mogen afsluiten.
Een sealant is dan uitgesloten, maar (sommige) carnauba waxen zouden dan wel weer kunnen.
Ik zou gewoon altijd advies vragen aan degene die de auto spuit.

[edit] ik had kunnen weten dat iemand anders hetzelfde antwoord al gegeven had